Vis avstemningsresultater: Hvem burde starte sentralt på midten sammen med Owello?

Stemmere
15. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Fredrik Strømstad

7 46,67%
  • Gudmundur Kristjansson

2 13,33%
  • Olufemi Oladapo

2 13,33%
  • Sondre Tronstad

4 26,67%
  • Annen spiller

0 0%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

16. Serierunde: Start - Ranheim (kamptråd)

Sted: Sør Arena
    Tid: Søndag 5.August kl.1800
    Før kamp: UP-Town
    __________________________________________________ _______________
    LINKER
    Ranheim's hjemmeside: www.ranheimfotball.no/
    Forza Ranheim Supporterklubb: www.forzaranheim.no/
    TABELLEN
    1. Start.......15 , 10-4-1 , 37-15 , 34 poeng
    3. Ranheim..15 , 7-5-3 , 31-17 , 26 poeng
    RANHEIM
    Ranheim er for fullt med i kampen om opprykk og ligger nå på en fin 3.plass - kun 1 poeng bak Sandefjord på den siste opprykksplassen. Laget varierer dog mye og har denne sesongen gått fra å vinne 3-0 borte mot Bodø/Glimt for så å tape 1-2 hjemme mot Mjøndalen i neste runde. Deres største seier denne sesongen kom da de nedsablet Tom Nordlie's Kongsvinger med 7-0 i Trondheim.
    I forrige kamp fikk kaptein Are Tronseth sitt 3 gule kort for sesongen og han får dermed ikke bli med til Sørlandet. Toppscorer er Robert Stene som har scoret 8 ganger. Verdt å merke seg er det også at Ranheim har scoret nest mest i Adeccoligaen (31) og sluppet inn nest minst (17).

RANHEIM's 5 SISTE KAMPER
    30.Juni: Ranheim - Hødd 1-1 (serie)
    8.Juli: Bodø/Glimt - Ranheim 0-3 (serie)
    15.Juli: Ranheim - Mjøndalen 1-2 (serie)
    22.Juli: Alta - Ranheim 1-1 (serie)
    29.Juli: Ranheim - Bærum 3-1 (serie)

SLIK GIKK DET SIST
    I 4.serierunde møttes lagene i Trondheim på en en bane som var omkranset av flere gravemaskiner enn publikummere. Det ble en ganske kjedelig kamp uten for mange store sjanser, men Start tok ledelsen etter 51 minutter da Espen Søgårds skudd skiftet retning og gikk inn bak en sjanseløs Ranheim-keeper. Robert Stene utlignet for hjemmelaget etter 72 minutter men Start fikk en gylden sjanse til å ta med seg 3 poeng hjem da vi fikk straffespark etter at Christian Tveit ble felt da 82 minutter var spilt. Espen Hoff gjorde som de fleste Start-spillerne har gjort fra 11-meteren denne sesongen - han bommet klart - og dermed ble det kun 1 poeng med oss i bagasjen hjem fra Trondheim.

IK START
    Espen Søgård har pakket sakene sine og er tilbake på Rommerike og dermed må det inn en ny terrier på midtbanen. Jeg vil tro at det står mellom tre spillere og det er Gudmundur Kristjansson, Olufemi Oladapo og Fredrik Strømstad. Jeg tror alle tre kan gjøre en god jobb i denne posisjonen. Sondre Tronstad er nok også aktuell, men det spørs om ikke Mjelde vil fortsette å matche stortalentet litt forsiktig og at det nok en gang blir plass på benken for Tronstad.Nå ser det i følge fvn ut som om Mjelde vil starte med Fredrik allerede til søndag. Espen Hoff er fortsatt ute, men jeg er rimelig sikker på at Dardan Dreshaj tar den plassen. Får jeg rett så starter vi med disse 11:

Alexander Lund Hanssen

Amin Nouri
    Glenn Andersen
    Jesper Mathisen
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Fredrik Strømstad
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson
    Dardan Dreshaj

I FARESONEN
    Nå som vi er over halvveis i sesongen begynner det å bli mange gule kort og derfor er det litt interessant å vite hvilke spillere som står i fare for å måtte sone karantene om de får gult kort i kommende kamp. Etter Ranheim spiller Start borte mot Ullensaker/Kisa og her er de som må unngå kort denne runden:

START: Espen Børufsen, Solomon Owello, Glenn Andersen
    ULLENSAKER/KISA: Ingen i faresonen

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Start har aldri noensinne hatt en bedre hjemmestatistikk etter de første 7 hjemmekampene. 7 strake seire og 25-3 i målforskjell. Man fryktet at nytt underlag skulle skape problemer, men det har blitt motbevist til gangs. I forrige kamp mot Bryne kom laget også under, men det stoppet ikke Start-maskinen å rulle over Bryne og det endte med 3-1 seier til Start i en kamp hvor vi kunne ha scoret 7-8 mål.
    Nest beste hjemmelag i Adeccoligaen er Bodø/Glimt som har 15 poeng på sine 8 hjemmekamper.

Ellers så kunne vi denne uka kose oss med nyheten om at Fredrik Strømstad har skrevet kontrakt ut sesongen mens Espen Børufsen har skrevet ny kontrakt som strekker seg ut 2014. Finner Strømstad tilbake til nivået vi vet han har, så kan vi bare glede oss. Kan tenke meg vi får se endel fine gjennombruddballer til bl.a Asante i tiden som kommer.
    Til slutt: Start-ledelsen gjorde mange feil i 2011, og jeg vet at mange har holdt seg langt borte fra Sør Arena pga alt rotet rundt klubben. Men ble det gjort mye feil i 2011, så har det jaggu blitt gjort veldig mye riktig i 2012.
    * Vi leder Adeccoligaen suverent
    * Vi har en trener som fokuserer på fin og offensiv fotball men som også har fått kontroll over det defensive.
    * Vi har Adeccoligaens suverene toppscorer
    * Vi har en gjeng med talentfulle unge spillere som får verdifull matching
    * Vi har hentet inn 2 islendinger med fantastiske holdninger og som er 110 % profesjonelle i alt de gjør.
    * Vi har redusert kostnadene betydelig.
    * Vi har skrevet kontrakt/forlenget med lokale helter som Børufsen/Strømstad

Derfor er det nå på tide å la gamle problemer ligge, og heller se alt det positive som skjer i og rundt klubben. Klubben har gjort mange gode grep, og nå er det Sørlendingenes tur til å ta grep - og det kan gjøres ved å prioritere hjemmekampene til Start. Start scorer mye, vinner alltid hjemme og til søndag kan du også bli med på å ønske Fredrik Strømstad tilbake som Start-spiller.

Ranheim er et av få lag vi ikke har slått denne sesongen, men nå skal de merke at de kommer til landets mest fryktede bortearena. Sør Arena er vår festning og jeg har lite tro på at lillebror i Trondheim skal få ødelegge fortet vårt til søndag. Velkommen på kamp!

HEIA START

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen":
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2012

Har du ikke anledning til å dra på kampen, så kan du høre direkteoverføring fra Radio Sør på FM 98,6 i Kristiansand eller på radiosor.no
    Sist endret av Frankieboy : 08-02-2012 kl 17:43

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Flott Frankie! Helt enig med deg. Vi er mange som husker den flotte avskjeden Fredrik fikk når overgangen til Frankrike var klar. La oss ønske ham velkommen hjem i samme stil

Alle mann, mus og unger til fort Sør arena!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er laget som starter:

Alexander Lund Hansen

Amin Nouri - Glenn Andersen - Jesper Mathisen - Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante - Fredrik Strømstad - Solomon Owello - Espen Børufsen

Gummi Kristjansson - Matthias Vilhjalmsson.

__________________________________________________ ______________________________________________
    Innbyttere: Johnny Kristiansen, Sondre Tronstad, Olufemi Oladapo, Henrik Dahlum, Nicolai Aas og Dardan Dreshaj.
    __________________________________________________ ______________________________________________

Jeg er litt overrasket/skuffet over at ikke Dreshaj får fornyet tillit på topp. Jeg forstår at Mjelde liker Kristjansson, men vår hardtarbeidende "potet" er ikke i veldig god form og jeg vil i tillegg si at spissplassen er den plassen han ikke har prestert godt i tidligere. Derfor ville jeg mye heller hatt Dreshaj som scoret sist, som er ganske kreativ og som er ung og trenger spilletid.

Jeg vil dog tro at han kommer inn etterhvert, men jeg skulle gjerne sett Dreshaj på topp sammen med Matthias!

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Her er laget som starter:

Alexander Lund Hansen

Amin Nouri - Glenn Andersen - Jesper Mathisen - Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante - Fredrik Strømstad - Solomon Owello - Espen Børufsen

Gummi Kristjansson - Matthias Vilhjalmsson.

Innbyttere: Johnny Kristiansen, Sondre Tronstad, Olufemi Oladapo, Henrik Dahlum, Nicolai Aas og Dardan Dreshaj.

Jeg er litt overrasket/skuffet over at ikke Dreshaj får fornyet tillit på topp. Jeg forstår at Mjelde liker Kristjansson, men vår hardtarbeidende "potet" er ikke i veldig god form og jeg vil i tillegg si at spissplassen er den plassen han ikke har prestert godt i tidligere. Derfor ville jeg mye heller hatt Dreshaj som scoret sist, som er ganske kreativ og som er ung og trenger spilletid.

Jeg vil dog tro at han kommer inn etterhvert, men jeg skulle gjerne sett Dreshaj på topp sammen med Matthias!
    Eksremt enig! Synes MIM generelt kunne brukt unggutta litt mer. Og spiss er plassen som Gummi har vært dårligst på. Spennende med Strømstad. Hvis ikke formen hans er god nok så forsvinner nok han ut, Dardan kommer inn og Gummi går ned på midten.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det værste jeg vet er når rutinerte spillere blir brukt i feil posisjon framfor ungutter i riktig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jaja. Ok start på Gummi, i hvert fall.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    1-1 til halvtid. En nydelig scoring av Kristjansson (selv om jeg heller ville sett Dreshaj der) men utenom det så er vi ikke like aggresive som tidligere. Ligger det litt undervurdering der? I såfall må Mjelde stramme opp laget foran 2.omg. Ranheim er gode på kontringer og angriper med stor fart og god presisjon, så mister vi ballen har vi ikke råd til å jogge bakover som vi kan mot mange andre motstandere.

Stromstad har ikke fått veldig mye til, og jeg tror ikke det er lenge til Oladapo kommer inn på den plassen....

Dette kan bikke begge veier, men Start må da ha mere å gå på? Jeg skulle onske at spissene la seg mer mot venstre slik at man skaffet mer rom for Asante til å lope i, for det blir farlig hver eneste gang han får ballen i rom, da han er tre ganger så kjapp som backen på den siden!

Jeg frykter at sesongens forste poengtap kommer i dag, men håper jeg tar feil og at vi får et par kjappe scoringer tidlig i 2.omg. Jo lenger tid det går uten at vi score, jo storre sjanse er det for at vi sender flere folk opp - og dermed åpner opp rom for Ranheim kontring!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Mjelde fortjener skryt her Godt å se Tronstad framfor Femi i en skikkelig kamp.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Æsj! Sitter med den ekle følelsen av å ha tapt en kamp selv om det ble uavgjort.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Lenge leve Mjelde og Oladapo!! Legge seg bakpå på sør arena i adecco. BLIR FORBANNA

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    En hands fra 3 poeng nærmere Tippeligaen og 15 poeng i Tippekonkurransen. Begge deler utrolig skuffende, men mest det første. Kjipt
    Gøy å se at Tronstad fikk en del tid i dag, men innbytte av Oladapo var langt under pari. Hadde enda Owello blitt satt ut på vingen, eller lagt om til en skikkelig 4-5-1 med Ola bakerst i midten, så hadde jeg tildels forstått det. Men på høyrevingen er mannen virkelig ikke til nytte slik han spiller nå. I tillegg er det han som lager frisparket i farlig posisjon. Nei, bytt han i riktig posisjon Mjelde, eller la han slite benken.

Fae...!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Start spiller ikke noen toppkamp, men hadde fortjent å vinne. Når man da presterer å pipe laget av banen ved kampslutt, blir det bare trist.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av tigerberget4ever Vis innlegg
    Start spiller ikke noen toppkamp, men hadde fortjent å vinne. Når man da presterer å pipe laget av banen ved kampslutt, blir det bare trist.
    Nå var ikke jeg der, men var det ikke dommerne som ble pepet av banen? Jeg synes det var 30/70 domming hele veien der Ranheim fikk frispark på ALT, mens lista var usedvanlig mye høyere for Start for å få frispark. Start fikk vel også en meget tvilsom annulering mot seg, da Vilhjalmsson ble avblåst i en 50/50 duell med keeper. Straffen kan forsvares, men hvorfor skal man få gult kort for noe som ser ut som han verger hodet?

Ellers la jeg merke til en situasjon i 1.omg der Strømstad ble meid ned etter at han spilte fra seg ballen. Start fikk fordel, men dommeren la utrolig nok det gule kortet ligge i lomma...

Nå skal vi ikke bare skylde på dommeren, men jeg synes det var mye dårlig dømming, og det meste gikk i mot hjemmelaget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Første poengtap hjemme måtte komme, men synes vi presterer en skuffende kamp idag. Spesielt første omgang er svak.
    Utrolig bittert at det målet kommer på overtid, men det er forbanna at vi ikke klarer å avgjøre kampen med alle de sjansene som skapes utover i 2. omgang!

Dette føltes som et tap!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Piping var rettet mot dommeren. Ikke laget. Skuffet over at vi taper 2 poeng i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Selv om vi er best i denne kampen, og fortjener å vinne, sitter jeg igjen med et par-tre spørsmålstegn.
    1) Fredrik Strømstad er ikke i nærheten av gammel storhet, og må heve seg MYE for å forsvare en plass på laget. Tronstad var mye bedre da han kom inn.
    2) Balansen i laget virket mye dårligere med Søgård borte. Nå hadde vi to "servitører" på midten som begge er glade i å bruke et par touch ekstra på ballen, noe som gjorde at angrepsspillet vårt ble for langsomt. Dessuten så vi spesielt i 2.omgang at vi var mye mer sårbare for kontringer uten Søgård på banen. Owello og Fredrik ble begge for offensive.
    3) Hvorfor fortsetter Mjelde å misbruke Oladapo på kanten? Mannen har ingen ferdigheter som passer i den rollen, samtidig som han har mange kvaliteter som passer i den defensive rollen på midten. Man lar ikke Messi spille midtstopper...uten sammenligning forøvrig)

Et par-tre positive ting:
    1) Nouri fortsetter å imponere
    2) Vi fortsetter å imponere på cornere, både forover og bakover
    3) Vi skaper mye mer enn motstanderen

Ellers så var det nok et gult kort til Børufsen. Han har vel samlet seg ett i hver kamp?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Tanken bak Oladapo er nok å få en som kan tilby støtte til backen i sluttminuttene. Problemet er at han sliter noe enormt med tempoet, og dessverre er et problem mer enn noe annet. Det er forståelig at EB blir sliten, men slik det ser ut i dag er selv en sluttkjørt Børufsen et bedre alternativ enn å hive innpå Ola. Aas og Dahlum hadde nok også vært vel så gode løsninger, og Delgado eller Jones kan like gjerne ta plassen på benken om vi trenger defensiv tyngde på kanten. Heller fremtiden enn en spiller som var på dypt vann selv mot Donn.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Satan Mjelde! Må slutte å bruke Oladapo, punktum! Spiller ingen rolle hvor på banen, mannen eier ikke ferdigheter og fungerer mer som en sabotør!

Bruk Dahlum, Aas eller Dreshaj.

Pokker!!

Junior Member
    Ble medlem
    Aug 2012
    enig. latterlig å sende innpå oladapo..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stianoh Vis innlegg
    enig. latterlig å sende innpå oladapo..
    Enig. Skjønner at Oladapo kom inn mot Bryne all den tid det var kjent at Søgård var på vei ut, og uklart om Strømstad ville bli klar. Da kunne Oladapo vært en kandidat utover høsten, og burde med rette holdes varm.

Med Strømstad tilbake som førstevalg, og Kristjansson i bakhånd er det liten grunn til å gi Oladapo spilletid.

Jeg merker meg at tilskuerantallet mot Ranheim var 4517 mot 4519 mot Bryne. Bryne har muligens noe mer appell på Sørlandet enn Ranheim til tross for tabellposisjonen, men kampen mot Bryne ble tross alt TV-overført. Det er dermed lite som tyder på at Fredrik Strømstad trekker ekstra folk til Sør Arena.

Ellers er jeg ekstremt skuffet over vrakingen av Dardan Dreshaj. Dardan ble kåret til banens beste spiller mot Bryne, scoret mål og slo en mengde strålende dødballer. Selv om Start har vært solide på dødball i hele år, og på sett og vis har bygd hele sin sportslige suksess på faste situasjoner, er Dardans dødballfot overlegent bedre enn alternativene. Når et ungt, lokalt talent innfrir på banen, er det svært nedslående at han ofres i påfølgende kamp til fordel for mer meritterte navn ute av posisjon. Kristjansson er ingen spiss, Start hadde vært bedre med Dardan på topp, og Dardan hadde definitivt fortjent å starte kampen mot Ranheim. Hva slags signaler er dette å sende til talentene i klubben?

Jeg har til en viss grad forståelse for at Dardan vrakes til bortekamper fordi Mjelde ønsker andre kvaliteter på bortebane. Men når han har levert mål og målgivende i sine to siste hjemmekamper, og til og med blitt kåret til banens beste spiller i siste kamp, så er det rett og slett latterlig at han blir vraket i påfølgende kamp. Banens beste spiller fortjener fornyet tillit. Punktum.

Lignende tråder

1. 27.Serierunde: START - RANHEIM (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 20
    Siste innlegg: 10-18-2017, 17:10
  2. 9.Serierunde: RANHEIM - START (kamptråd)
    Svar: 9
    Siste innlegg: 05-21-2017, 21:58
  3. 16. Serierunde: Start - Ranheim (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 23
    Siste innlegg: 08-08-2012, 14:17
  4. 4.Serierunde: Ranheim - Start (kamptråd)
    Svar: 28
    Siste innlegg: 04-29-2012, 09:15
  5. 4.Serierunde: Ranheim - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 28
    Siste innlegg: 04-29-2012, 09:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •