Side 1 av 6 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 119

Tråd: Håkon Opdal

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian

Håkon Opdal

Velkommen!

Dette kan bli bra.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er nesten flaut at ingen av oss så Opdal som en kandidat.

Uansett så er dette en keeper jeg føler meg komfortabel med. Han har god rutine og landslagserfaring. I tillegg samarbeider han godt med treneren.

Er det noen som vet noe om overgangssum?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser flere fordeler med Opdal.
    1. Han kjenner nivået i TL
    2. Han har rutine, kan kommunikasjon med forsvar
    3. Han kjenner MIM fra tidligere, og levert varene tidligere
    4. Spilt jevnlig (12 kamper) for SønderjyskE i høst, så ikke noe utrent spiller vi får

Så for Starts del, uten å tenke videresalg, så var dette ei god løsning!

Junior Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    Noen som vet hvordan har har gjort det hos Søderjyske i høst?

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Christianssand
    I løpet av sine 12 kamper på SønderjyskE har han sluppet inn 26 mål... Enkelt å male fanden på veggen med den statistikken. Men jeg er faktisk positiv til Håkon Opdal. Stort sett trygg og god, jevnt nivå og med lang erfaring i TL.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg er litt usikker. Kan bli bra, men det har vært mye rot med ham, òg. Minst ett hakk under Østbø (og Nyskjold) er det nok, men vi må være realistiske.

Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Det var min reaksjon også. Må være tidenes mest åpenbare kandidat. Både generelt og i forhold til hva slags type Mjelde er.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Det som er spennende er at han er en potensiell "comeback-kid" og i sterk utfordrerposisjon. Fra suksess i Brann til en liten nedtur på landslaget og anonym tilværelse i Danmark (jeg hadde ihvertfall glemt ham). Og når MIM sier at han er en av de mest seriøse spillerne han kjenner mtp. treningsarbeidet, så ser jeg lyst på dette. Jeg ville vært mer utrygg med en 22-åring uten erfaring fra høyeste nivå...

Henter vi flere fra gullaget i 2007 nå så kommer folk til å reise fra Hordaland til Kristiansand for å gå på Start-kamper, så dette er positivt...
    Sist endret av SpennEnde : 11-30-2012 kl 14:55

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Velkommen til oss, Håkon. så ikke denne komme.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012

Uansett så er dette en keeper jeg føler meg komfortabel med. Han har god rutine og landslagserfaring. I tillegg samarbeider han godt med treneren.

Opdal har vel vært nevnt som kandidat tidligere, men har vel ikke virket veldig aktuell etter han skrev under for ny klubb all den tid Start ikke har penger til å kjøpe ut spillere. Det slapp de tydeligvis:

Klubben lader i en pressemeddelelse vide, at parterne i fællesskab har besluttet at stoppe samarbejdet.

- Vi må konstatere, at samarbejdet ikke har forløbet, som vi havde håbet

- Det er glædeligt, at Håkon Opdal nu har fundet en ligaklub i hjemlandet, og vi ønsker ham held og lykke med den fortsatte fodboldkarriere, siger sportschef Ole Nielsen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Opdal vs. Kovacs på Sør Arena neste år! Alle husker den famøse situasjonen med Håkons vonde kne (håper det er bedre nå).
    Det blir nok ikke så lett å runde ham denne gang, nei.
    Sist endret av SpennEnde : 11-30-2012 kl 15:07

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør

Frigitt av Søderjyske. Håper ikke det sier for mye om hvor god han har vært i klubben. Han spilte 13 av 18 kamper denne høsten. Må innrømme at jeg er litt tvilende. Han har ikke vist klasse siden kneskaden han fikk i den omstridte episoden med Kovacs, og det begynner å bli mange år siden. Men håper han skal få "en ny vår" hos oss.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes dette virker greit. Ikke fantastisk - men greit. Vi får en veldig rutinert keeper som har vaert ute en "vinterdag" og som kjenner Tippeligaen ut og inn. At det gjores tabber iblant - er naturlig. Det skjer overalt, så får vi bare håpe det ikke blir for mange av dem.

En annen positiv ting er at han kun er 30 år gammel. Det betyr at han har flere gode sesonger foran seg, og i 3 av disse blir han hos oss. Jeg synes dette var bra, og så blir det morro at sydspissen trolig også kommer på hjemmekampene nå.. (se diskusjon i overgangstråden..... )

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Topp dette. Ganske lik profil som AHL, bortsett fra at han har fersk kamperfaring.
    Holder han seg frisk og får tillit, er han fast på landslaget. Men han er ekstremt avhengig av å få trent godt og spilt mye.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Kan jo ikke annet enn å ønske lykke til.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Dette virker bra. Velkommen Håkon!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er også positiv til Håkon Opdal, velkommen til klubben!

Vi får en rutinert keeper, som vet hva som kreves i TL. Han har vært på landslaget og har fortsatt ambisjoner om å komme tilbake dit, bra! Han er "bare" 30 år, en perfekt alder for keeper, og har trolig flere gode år foran seg.
    Jeg ser på rutinen som meget viktig hos vår bakerste mann, så dette var helt topp! Med trygghet og tillit har jeg troa på at han vil komme opp på et stabilt godt nivå for oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Noen som vet når den medisinske testen skal gjennomføres?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er veldig skeptisk. Det er lenge siden Opdal var god, og karriereutviklingen har vært veldig negativ de siste to-tre årene. Dette er en gambling etter min mening, en gambling på tre-års kontrakt. Jeg håper inderlig han er billig i drift.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er skuffet.

Arild Østbø eller Ørjan Nyland hadde vært glimrende signeringer. De er unge, sultne keepere som har prestert denne sesongen. Honnør til ledelsen for å jakte de to!

Når begge så glapp, kjente jeg bekymringen komme snikende - nei, vent; stormende! Hva ville vi nå ende opp med? Antakelig en middelmådig keeper fra et norsk lag. Ville det bli Arnold Origi Otieno fra Ull/Kisa?

Vi fikk Håkon Opdal.

Håkon Opdal har ikke prestert på flere år. Brann-supporterne var glade for å bli kvitt han. SønderjyskE er glade for å bli kvitt han. Start hadde bestemt seg for å hente en ung, talentfull keeper. "Men han har landskamper, rutine, vært med på opp- og nedturer, kjenner Mjelde fra før, vinnerskalle, en fin type, slett ikke noe tredjevalg, vet hva som kreves, mange smilefjes. Så vi gir han full tillit og treårskontrakt!"

Fredrik Strømstad fikk ikke ettårskontrakt.

Hvor er så logikken? Jo, på midtbanen har Start god dekning og aktuelle forsterkninger i sikte fra Norge eller Island. I mål måtte vi ha et nytt førstevalg, og da de to beste kandidatene fra Norge eller Island røk, måtte vi fire på kravene og satse på det nest beste fra Norge eller Island. For foruten noen speidere som skal fikse afrikanske angripere, har vi neppe oversikt over resten av verden.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Jeg bekymrer meg ikke for at Opdal ikke blir god nok hvis han får en god treningsvinter i Start. Da bekymrer det meg mer hvis det viser seg at han får skadetrøbbel og vi må la 2.keeper stå. Han har tross alt ikke erfaring fra høyere enn 2.divisjon?

Skal han da stå - eller må man igjen ut på markedet og hente inn en leiesoldat?
    Bare minner om at vi i 2012 måtte benytte 5 keepere for å fullføre sesongen. Nå har vi to.
    Sist endret av SpennEnde : 12-01-2012 kl 19:57

Lignende tråder

1. Bud på Keeper Opdal
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 22
    Siste innlegg: 02-09-2017, 21:11

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •