Side 5 av 6 FørstFørst ... 3456 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 119

Tråd: Håkon Opdal

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    FVN melder at Start har fått dispensasjon til å hente en ny keeper. Det er positivt for oss, men jeg synes praksisen til NFF er helt håpløs. At førstekeeperen blir skadet burde ikke være nok til å få dispensasjon. Hvis ikke man har ordnet seg med en reservekeeper som duger, så burde man få svi for det sportslig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg er i prinsippet enig med deg Stig, men jeg ser også litt av tankegangen til NFF.
    Dersom det ikke blir gitt dispensasjon fra regelen må lage sitte uten keeper på benken, eller keeper som kan steppe inn om det kommer en skade dagen før kamp for eksempel.

Så, tanken er god. Det er gjennomføringen jeg sliter litt med. Her snakker man faktisk i noen tilfeller om å forsterke egen keeperplass, altså hente inn bedre keepere enn 2. keeperen man har. Det er jo ikke meningen med dispensasjonen slik jeg forstår det, men det er nå slik det kan og blir brukt.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Helt topp dette. Får vi en god keeper inn kan det være forskjellen på nedrykk eller ny kontrakt. Utrolig spent på hvem det blir. Går Opdal sin kontrakt ut etter sesongen? Uansett ganske sikker på at han aldri kommer tilbake som første keeper såfremt vi ikke rykker ned.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Opdal har kontrakt ut 2015. Reinertsen har kontrakt ut 2014.

Satser på at vi har en annen førstekeeper fra og med neste år og at Opdal da enten velger å forlate oss i vinter eller blir kontrakten ut som andrekeeper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Så lenge Mons er trener er Opdal førstekeeper. Slik var det i Brann og slik blir det nok her også...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Castro ble lånt ut av økonomiske grunner, og så står vi her å dagdrømmer om at klubben skal få en keeper av god klasse!!
    Jeg er enig i at det står på "be or not 2 be". Men tradisjons-vis så renner det sjeldent på med fint -folk på Sør Arena.
    Terje fikk en smakebit av det håbløse mot Odd, hvordan skal Opdal være gud og i hvem i så fall skal få den æren av å stå bak et lag som gjør så mye personlige feil!! Jeg tror ikke Gud finnes og om han finnes så står han aldri i mål for IK Start...
    Jeg har troen på Opdal men mindre tro på disiplene hans

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Da var det klart at Reinertsen står ut sesongen...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Da var det klart at Reinertsen står ut sesongen...
    Jeg synes dette er helt riktig valg av Start og Mjelde. Man slipper en dyr keeper som skal ha godt betalt og så får Reinertsen muligheten til å vise at han duger. Det fortjener han, og hvem vet? Kanskje en god hostsesong kan gjore han til Starts forstekeeper i 2015..?

Virker som om Vikings 3.keeper, Pål Vestly Heigre, kommer på lån og selv om han vel hentet inn som 2.keeper, så er det jo mulig at han imponerer og tar plassen til Reinertsen etterhvert. Det legger iallefall litt press på Reintertsen - som vil holde han skjerpet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Som ventet, respektfullt og inkluderende.
    Hadde ikke vært veldig positivt signal, ei heller motiverende for Terje. Litt synd at han ikke er brukt, det er MIMs ansvar til en hver tid ha 2 keepere som har match erfaring

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I tllegg leier vi inn 19årige Pål Vestly Heigre fra Viking som ny andrekeeper.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...r-458961_1.snd

Terje fortjener denne sjansen, og jeg så ikke noe i forrige kamp som skulle tilsi at han ikke vil gjøre en like god/dårlig jobb som Opdal
    --

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Til gjengjeld fikk ikke Terje noe som minnet om en halv utfordring forrige kamp heller. Enten ble det servert til ham på sølvfat, eller så gikk det inn. På cornerene fikk han ikke henda opp i været en gang.
    Jeg er vel kanskje ikke den som har den mest negative profilen her inne, men akkurat denne avgjørelsen, tror jeg vil gjøre at vi får en langt tøffere kamp enn vi kunne gjort.

Enig i at det er hyggelig og greit mot Reinertsen, men det hadde jo vært en fordel om vi prøvde å holde oss i Tippeligaen når vi først var der også.

Reinertsen virker kaotisk i mål. Veldig urolig, og spreller som en sprellemann. Og statistikken han har fra tredje divisjon er ikke akkurat med ham heller...

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jo, jeg tok feil, han reddet faktisk en sjanse mot Odd. På beste sprellemannvis. Et lem på ballen, og de tre andre så langt unna som praktisk mulig.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lykke til Terje, men jeg kan tenke meg at klubbkassa er skrapa tom derfor at ingen "navn" ble hentet
    GLORY GLORY TO THE HIBEES. HIBERNIAN FC - THE PRIDE OF EDINBURGH.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Redd vi rykker ned. Med et elendig forsvar og eneste lag som ikke har holdt nullen så langt så styrker ikke situasjonen seg. Oppdale trenger briller greit nok, men redd dette er enda værre

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg stusser litt på dette. Selv i fjerde runde i cupen valgte Mjelde å gå får Opdal fremfor Reinertsen og han er på utgående kontrakt. Det viser hvor lite tillit Mjelde har hatt til ham. Her hadde man en fin mulighet til å kompensere for at Olofinjana ikke har holdt den ønska kvaliteten.

Eneste fornuftige forklaring er økonomi.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Stygt redd økonomien spiller en stor rolle her ja. Skulle ikke forundre meg om den er MYE værre enn man går ut med. De lave tilskuertallene har nok konsekvenser

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hibs Vis innlegg
    Lykke til Terje, men jeg kan tenke meg at klubbkassa er skrapa tom derfor at ingen "navn" ble hentet
    Jeg skal for en gang skyld ikke spekulere i årsaken, men bare si at jeg synes det er bra om klubben gir Reinertsen tillit.

Om Start hadde hentet inn Bugge, ville Opdals skade medført klar styrking av laget før sesongavslutningen. Nå er det nok i verste fall rimelig status quo med tanke på Opdals begredelig form.

Men dette handler også om hvordan man behandler mennesker. Reinertsen har vært klubbens andrekeeper i tre sesonger. Det ville vært usedvanlig råttent å frata ham denne sjansen. Det handler ikke bare om kvalitet. Lojalitet og moral må belønnes. Reinertsen fortjener sjansen, og det er grunn god nok til å gi ham den.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er enig i prinsippet, Peder. Bare synd det betyr at vi må spille med han som i tredje divisjon har spilt noen få kamper, siden sist jeg sjekket har han visst spilt flere kamper, det kunne ses på resultatene.

Vigør - Start, 3-5
    Start - Tønsberg, 0-2
    Start - Randesund, 2-2
    Start - Tollnes 3-4
    Start - Lyngdal 2-3
    Start - Vigør 3-1

Det betyr at Reinertsen har spilt 6 av 17 kamper i 3. divisjon (5 av dem hjemme), og har sluppet inn 15 mål, 2,5 mål i snitt. Til sammenligning har Helge Rosenvold spilt de resterende (bortsett fra en kamp hvor Stian Olsen stod (3-2)).
    Helge Rosenvold har da sluppet inn 18 mål på 10 kamper, eller 1,8 mål per kamp. Man kan jo også ta med at det er uten seks hjemmekamper...
    Så, hva tyder på at Reinertsen, som slipper inn 2,5 mål per kamp i tredje divisjon, skal klare å gjøre det bedre enn Opdals 1,95 per kamp? Jeg er veldig skeptisk. Selv om han har vært andrekeeper lenge.

Som andre sier, kan jeg ikke se for meg at det er noe annet enn økonomiske grunner til at Reinertsen nå skal bli hovedkeeper.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Som andre sier, kan jeg ikke se for meg at det er noe annet enn økonomiske grunner til at Reinertsen nå skal bli hovedkeeper.
    Tja.

Det hadde vel ikke nødvendigvis vært umulig å få ta i en førstekeeper uten å betale all verden.

Molde har Bugge på benken. Landslagskeeper, andrevalg og nylig skadefri. Penger har de nok av. Det hadde vel ikke vært helt urealistisk å få låne ham tilnærmet gratis om han var garantert eliteseriespill. Molde hadde vel også hatt en del å vinne på dette. Men frykter nok konsekvensene om Nyland skulle pådra seg skade.

Jeg tror det er flere eliteserieklubber med to jevne keepere som kunne sett oppsiden ved å la andrevalget gå ut på lån og få førstelagsfotball. Det er ikke gitt at Start måtte tatt hele lønnskostnaden. Og vi snakker jo bare om et par måneder uansett.

Når klubben henter inn Olofinjana, tyder det vel ikke akkurat på at økonomien er helt ute å kjøre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    [QUOTE=Leifen;14495]Jeg er enig i prinsippet, Peder. Bare synd det betyr at vi må spille med han som i tredje divisjon har spilt noen få kamper, siden sist jeg sjekket har han visst spilt flere kamper, det kunne ses på resultatene.

Vigør - Start, 3-5
    Start - Tønsberg, 0-2
    Start - Randesund, 2-2
    Start - Tollnes 3-4
    Start - Lyngdal 2-3
    Start - Vigør 3-1

Shit*

Lignende tråder

1. Bud på Keeper Opdal
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 22
    Siste innlegg: 02-09-2017, 21:11