Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012

Strategi for et fullt supporterfelt 2013

Har tidligere vært meget aktiv på supporterfeltet vårt men har vært borte derifra i et par år. (hatt billett på andre felt) Har bestemt meg for å returnere til supporterfeltet i 2013.

Mitt intrykk av å se bort på feltet i to sesonger er at det blir tynnere i rekkene for hvert år og at sang nivået blir dårligere. (ikke kritikk til noen) bare en mening.

Finnes det en plan for å fylle feltet med syngende supportere i 2013 ?

Vi håper alle at laget vårt skal levere varene i Tippeligaen, hva må til for at Tigerberget skal levere det trøkket som en supporterklubb for et Tippeligalag skal gjøre?

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Ps! Vet det er feil del av forumet, men se på datoene for når noen kommenterte noe i forumdelen som omhandler Tigerberget så skjønner dere hvorfor jeg skrev det under IK Start.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er en oppgave for det nye styret i 2013, men ikke i tvil om at det må fokuseres i de baner.
    I år har fokuset vært på borteturer for å få opp engasjementet til å dra på borteturer igjen, dette har vært velykket.
    I tippeligaen vil det automatisk komme mange tilbake igjen til feltet, da er det viktig at man helt fra starten tar tak i supporterkulturen PÅ feltet. En forsangergruppe er utrolig viktig, nye sanger må mekkes, samtidig er det viktig at syngende supportere på feltet står tettere oppi hverandre.
    I år fikk man medlemsbevis + årskort på feltet for 1400,- noe som er svimlende billig!! Håper vi kan få til den samme avtalen til neste år.

Håper virkelig på det bedre liv på feltet til neste år enn det har vært på mange år...

Forslag til hva som bør gjøres tror jeg mottas med takk av kommende styre, samtidig ønskes det engasjerte personer til å mekke TIFO o.l

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser at Victoria frir til TB:
    - Nå håper vi at at Tigerberget og alle andre benytter muligheten til å starte oppladningen til hjemmekampene i 2013 på Victoria. Start trenger en samlet supportergruppe som skaper liv og røre på Sør Arena, og vi skal gjøre vårt for å legge til rette for de beste mulige rammene for topp stemning gjennom hele neste års comeback på norsk toppnivå. Vi gleder oss allerede, og ønsker alle hjertelig velkommen, sier Andersen.

http://www.ikstart.no/news/article/8...nger-med-start

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Så og dette....ikke tvil at at TB er ønsket nede på Victoria. Noen som kjenner statusen til uppis? Kråga?

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Når blir styret satt?
    Hvem blir det?
    Bør det lages en arbeidsgruppe som jobber parallelt med et styre? Tenker da at denne jobben er stor (byen skal våknes)

Valg av samlingssted før kamp er viktig. Personlig har jeg vondt for å komme utenom Up town. Tigerberget er Up town for meg, men det ligger litt i historien for meg. Ikke sikkert andre føler det samme.

Er Tigerberget en familie klubb, for de yngste, for Ultras. Hva er profilen? Hvem er den typiske Tigerberget medlem på kamp?

Finnes det et regelverk man må forholde seg til på feltet?

Burde ikke priser på medlemskap og sesongkort vært offentliggjort allerede?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er en plass som Harveys helt uaktuelt...?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Paxe Vis innlegg
    Er Tigerberget en familie klubb, for de yngste, for Ultras. Hva er profilen? Hvem er den typiske Tigerberget medlem på kamp?
    Supporterfeltet er en plass for oss og helt klart et mål i fremtiden men ikke TB pdd. Profilen til TB er vel laber spør du meg. Liten takhøyde som vel har en blanding av typer fra a-å,som du selv kan dømme som du vil. Er vel også noen faste karer som er gjengangere som faktisk gir alt!
    Fortsetter det i samme sporet vil TB bli pisset på av enkelte supporterklubber hjemme som borte i TL 2013. Ikke at vi vil bli noe annet altså,selv om vi trøkket mer enn TB i år Ellers er du velkommen til vårt felt neste år med eller uten drakt Vi blir å finne på R2 eller R1 sammen med Gyldenløves.

Er en plass som Harveys helt uaktuelt...?
    Det håper jeg. Harveys er ingen godt alternativ og har heller ingen tradisjoner til supportermiljøet i sør. Da hadde det også blitt for mye supportere forskjellige steder (uppis,victoria,kråga) Er også så stuerent på harveys at der kan de anglofile henge i fred! Selv bruker vi Kråga som stampub og har forhandlet frem byens billigste øl pris på kampdag (ultras) så vi blir nok å se der også neste år.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Paxe Vis innlegg
    Når blir styret satt?
    Hvem blir det?
    Bør det lages en arbeidsgruppe som jobber parallelt med et styre? Tenker da at denne jobben er stor (byen skal våknes)

Valg av samlingssted før kamp er viktig. Personlig har jeg vondt for å komme utenom Up town. Tigerberget er Up town for meg, men det ligger litt i historien for meg. Ikke sikkert andre føler det samme.

Finnes det et regelverk man må forholde seg til på feltet?

Burde ikke priser på medlemskap og sesongkort vært offentliggjort allerede?
    Ifølge vedtektene:
    Årsmøtet er Tigerbergets øverste organ. Ordinært årsmøte avholdes første torsdag i februar måned hvert år.

1400 er sesongkort prisen på feltet, ifjord fikk vi til en avtale i en tilbudsperiode som gjorde at du betalte 1400 for både sesonkort og medlemskort i TB.

Anbefaler virkelig at du kommer på årsmøtet.
    Hvem som blir stemt inn vet vi ikke, men etter hva jeg har hørt stiller mange fra i år til gjenvalg neste år.

Vi har en sponsor i år(trust buddy) som gjør at når du drar på borteturer betaler du 100 kr pluss kampbilett, dette er et supert tilbud som jeg virkelig håper fortsetter til neste år.
    Vi har hatt noen magre år i lang tid i Menigheden, fjordåret håper jeg var et steg i riktig retning...så håper virkelig TB vil fortsette å blomstre.

Det jobbes med å innhente tilbud fra flere aktuelle puber til neste år...

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Hadde et 3-4 kamper sammen med Gyldenløves denne sesongen. Bortsett fra at vi var få var det en for meg "riktig" måte og overvære en Start kamp på. Det var godt med trykk i sangene (megetbra med tanke på antall) grei takhøyde og det var mulighet for å skjelle ut dommeren etter noter ved behov uten å måtte ta hensyn til at barna til naboen sto ved iden av.

Har forstått det slik at Gyldenløves blir å finne på ytterkanten av feltet til Tigerberget i år. Dette er noe av grunnen til at jeg beveger meg fra sitteplass og ned til "Bermen" hvor jeg vel hører hjemme...

Jeg tror at hvis vi skal få et slagkraftig supporterfelt i 2013 må regler og profil på TB være slik at vi klarer å samle alle på et felt. Tenker da på Tigerberget, Gyldenløves og Ultras.
    Vet at det har vært mye motsetninger mellom disse forskjellige supporter fraksjonene, men det må da for faen gå an og finne ut av dette. Det handler jo om å komme seg på kamp og støtte gutta, eller?

Godt mulig jeg stiller på årsmøte, men skal vi vente til uti februar er jeg redd det blir tynt på feltet i mars måned når det sparkes i gang.
    Sist endret av Paxe : 12-12-2012 kl 20:15 Årsak: To siste setninger lagt til.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Her snakker vi om. å bygge et supporterfelt.
    Men tror at egosentriske, jeg vet best holdninger, Vil gjøre dette veldig vannskelig.
    Det er dessvere en holdning, blant de fleste. at jeg har rett/jeg vet best.
    Å om vi snakker tb-Gyldenløves-Ultras. er dette gjengs.

Det vil ALDRI bli et sterkt felt. Uten kompromisser. Mangler man denne evnen til å Jobber for Laget.
    Bygge opp en Kultur, for supportere. i steden for å rakke ned på andres meninger/tanker.
    Vil nok Feltet, i 2013, bli veldig likt 2011. siden vi er i tl.

Når det gjelder Styret for 2013. Er det helt feil, å legge ansvaret på forige styre-neste eller senere styrer, for feltets mengde eller Lydnivå.
    Det er den enkeltes, Egen ønske, Om å bygge opp et sterk støtte til Start. Som vil kunne gjøre det mulig.
    Evnen til å ikke, se ting Sort hvit. men legge de elementene som gjør at vi er suportere, til grunn. Å samtidig sette til side, de tingene vi er uenige om. Å slik lage et sterkt felt på Sør Arena.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lurer på et par ting:

I 2005 hadde vi et utrolig bra felt på gamle stadion hvor supporterne ble plassert på en provisorisk tribune i det ene hjornet av stadion. Det var faktisk til tider vanskelig for alle å få plass der, og stemningen var veldig bra såvidt jeg husker...

1. Hvorfor var det så bra den sesongen? (fantes vel grupperinger som Ultras da også?)
    2. Kan man få til noe lignende på Sor Arena?
    3. Hva må til for å få det til å skje?

Jeg vet at Start presterte veldig bra på banen denne sesongen, men det skal ikke ha for mye å si i forhold til entusiasmen og arbeidet med å få et inkluderende og syngende felt....

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Frankieboy. Jeg var en av de som sto på denne vaklevårne tribunen i 2005, har sågar et skjerf som sier seriemester det året ( uten at det ble en realitet lol)

Jeg tror det var to ting som gjorde det feltet sterkt og bra.
    1. Start leverte så det jomet og hele byen ville plutselig assosieres med Start og supporterklubben. "alle var jo hardcore supportere" dette tipper jeg sto for 30% av trøkket.

2. Alle grupperinger av supportere sto samlet og sang av full hals. Det var ikke noe tema at noen skulle stå en annen plass fordi de hadde en litt annen mening. Jeg tror enkelheten av det vi gjorde den gang var det som gjorde suksessen. Vi hadde en tribune. Vi hadde et lag som ga alt. Og vi hadde noen felles sanger.
    Det vi ikke hadde var en haug med regler som sa at den var ikke velkommen for han var Ultras osv.. Her kom 70% av trøkket.

Hvis vi nå snur dette til 2013:

Vi har en tribune.
    Vi har mange gode sanger
    Vi har et lag som ihvertfall for meg ser ut som de vil noe (uten at jeg tror på gjentagelse av 2005 sølvet)
    Vi har flere forskjellige grupperinger med supportere som til sammen vil lage god stemning.

Vi må lage en visjon for Tigerberget som sier noe om at alle grupperinger er velkomne uten at det legges en haug med begrensninger. Alle må få lov å komme som de er. Noen i drakt, noen i la coste noen i strikke genseren som mormor har laget, who cares Åsen du er kledd, bare du kommer på kamp og synger til halsen blør.
    Og hvis noen vil lage bråk så får det stå for den enkeltes regning, ikke stemples på den grupperingen han tilhører.

Tigerberget 2013 må bestå av TB folk, Gyldenløves og Ultras. Finnes det fler så bare kom. Hvis ikke vi får samlet dette får vi ikke til det vi hadde i 2005!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Paxe. Så vit jeg vet, er det ikke noen regler som sier at folk fra Ultras-Gyldensløve eller andre grupperinger. Som sier at de ikke er velkomen på supporter feltet!
    Tror mye av problemet er at, feltet er knyttet opp til regler fra start sentralt(sikkerhet osv.)
    Å vi bruker egne folk, til dette. For å minke trykket på klager fra start. Å kunne ha større frihet på feltet.

For meg selv, tror jeg dette er mye av grunnen til at folk tror de er uønsket.
    Å når gruperinger bevist, prøver å distangsere seg fra å bygge en felles platform. er det vanskelig å samle.

2005. er det flere grunner til.
    1: kjempe sesong i 04(opprykket)
    2: Ny giv ny suporter profil.
    3: Kamp om serie gull.
    4: Store vyer fra Soler8samt res dette året)
    5: Vi bygget ny stadio.
    6: Vi hadde kontrol over supporter efekter. å egen butikk(som skaffet blest)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Selvfølgelig vil det for supporterlivet være best at alle samles på feltet men vi vil ikke tilbake i år av diverse ulike grunner det samme tror jeg Gyldeløves står inne for.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skjønner ikke greia. sett krok på striden og stå samla og støtt laget vi elsker til nye høyder.. La fortid være fortid og se heller fremover...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bhnilsen Vis innlegg
    Skjønner ikke greia. sett krok på striden og stå samla og støtt laget vi elsker til nye høyder.. La fortid være fortid og se heller fremover...
    Helt enig. Sett IK START først, og ikke problemer som ligger 1-3 år tilbake. Bli voksne, så man kan få til det livet man hadde tilbake i 2005...
    Det at Start nå har 3 ulike grupperinger som står forskjellige plasser på stadion ser jo direkte latterlig ut, og jeg vil tro at resten av fotball-Norge (supportere) ler når de ser 3 mindre grupperinger som står og synger på ulike plasser, og en ting er sikkert. Det hjelper ikke Start og Starts spillere at man står spredt rundt forbi - og dermed bidrar med mindre stemning og mindre volum.

Og da blir spørsmålet: Er man der for å kjempe for egne interesser eller er man der for å støtte Sørlandets Stolthet?

Det eneste som mangler nå er at de tre gruppene lager sanger om seg selv, i stedet for om IK Start...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gode spørsmål Frankieboy. Bortsett fra at det var en veldig positivitet og vi fikk resultater, som uansett er det aller viktigste, så var tribunen akkurat passe i størrelse slik at vi stod ganske trangt og godt hele sesongen. Det var vel faktisk flere kamper det ble fult og folk ikke slapp inn. Dette tror jeg er vesentlig for stemninga. Bortsett fra en håndfull kamper har Sør Arena vært halvtom eller værre hele tiden. Denne stå hvor du vil greia er direkte ødeleggende for stemninga. Start har valgt dette, men jeg kunne ønsket meg at man solgte ut hele seksjoner før man begynte på neste, det hadde gjort mye. Feltet vårt bør også fylles opp del for del, om så med fysiske sperrer før en del er helt full. Presser man folk sammen så smitter også engasjementet lettere, derom ingen tvil.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Enig Esben. Skal fremme forslag på årsmøtet til tb. om å kun ha feltet bakk mål. ikke hele feltet.
    Meget bra innlegg.
    Synd at jeg aldri er smart nok til å tenke slik.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mental Vis innlegg
    Selvfølgelig vil det for supporterlivet være best at alle samles på feltet men vi vil ikke tilbake i år av diverse ulike grunner det samme tror jeg Gyldeløves står inne for.
    Kan du utdype dette, og hvem i TB per i dag sier at noen ikke er velkomne? Er vel såvidt ingen regler som sier at ikke vi kan være ulike på feltet, det vil alltid være stor ulikhet når man prøver å samle folk som egentlig bare har en ting felles; å heie på Start. Tenk om vi ellers bare kunne være enige om å være uenige om alt annet. Jeg tror vi heldigvis er kommet langt forbi ja eller nei til suppporterutstyr stadiet. At det har vært noen gamle uenigheter må det vel gå an å heve seg over, eller?

Start har sine sikkerhetsregler og det kan verken Tigerberget eller noen andre lastes for, det handler vel mere om NØFF reglement og politi/brannvesen. Jeg tror alle er enige i at streng håndtering av sikkerhet på mangle måter knebler kreativiteten, og det er trist, men ikke noe TB kan noe for. Start kunne med stor fordel samarbeidet bedre om å få til noe innenfor rammene på enkelt kamper heller enn å motarbeide alle tiltak.

Flott at Ultras og Gyldenløves nå skal samles, og det er spennende. Har aldri helt sett den store forskjellen på disse, bortsett fra at de henger sammen med forskjellige folk, men så klikkete som vi må innrømme å være her sørpå er det kanskje bare det som er problemet. Vi vil ikke assosieres med "de andre". Det er isåfall ikke et TB problem, men en holdning fra dem som har trukket seg ut. Men jeg lurer på hva som skal til for dem å bevege seg tilbake, det er litt vanskelig å diskutere "diverse ulike grunner". Hvis det bare er gammelt oppgulp kommer vi ikke videre, dessverre.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •