Side 9 av 9 FørstFørst ... 789
Viser resultater 161 til 171 av 171
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Det er mange som potensielt kan hjelpe oss - Brann (som møter både Ulf borte og TIL hjemme) kan godt la seg motivere av bonusen på 40 poeng som p.t. er 4 poeng unna... Og Viking kan godt hjelpe oss i siste kamp hjemme mot S08, som en takk for sist fra 2006 da vi "reddet" dem fra kvalik... At Molde og Godset skal snuble mot bunnlag får vi bare håpe ikke skjer.

Men til slutt får vi nok bare som fortjent uansett.

11.000 bør stille opp i siste kamp mot LSK, gjerne til 50,- kroner.
    Århundrets viktigste Start-kamp?
    Sist endret av SpennEnde : 10-27-2013 kl 21:27

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Det er mange som potensielt kan hjelpe oss - Brann (som møter både Ulf borte og TIL hjemme) kan godt la seg motivere av bonusen på 40 poeng som p.t. er 4 poeng unna... Og Viking kan godt hjelpe oss i siste kamp hjemme mot S08, som en takk for sist fra 2006 da vi "reddet" dem fra kvalik... At Molde og Godset skal snuble mot bunnlag får vi bare håpe ikke skjer.

Men til slutt får vi nok bare som fortjent uansett.

11.000 bør stille opp i siste kamp mot LSK, gjerne til 50,- kroner.
    Århundrets viktigste Start-kamp?
    Mener bestemt at kampen mot FFK foran 17.000 mennesker i 2005-sesongen var en tanke viktigere, men ellers stiller jeg meg bak resten...

Sterkt om vi vinner mot LSK etter noen smale tap og uavgjort mot Sarpsborg 08. La oss naa haape at vi gjoer jobben selv, klarer maalsettingen og bygger videre paa den ganske fine hoesten.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja, det kan vel faktisk diskuteres... For hvis vi rykker ned i år, er det vel over og ut med klubben, ser det ut til. Eller det kan være at de ordnet det også med den omorganiseringa de driver med?
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Tja, det kan vel faktisk diskuteres... For hvis vi rykker ned i år, er det vel over og ut med klubben, ser det ut til. Eller det kan være at de ordnet det også med den omorganiseringa de driver med?
    Du er inne paa riktig spor, Leifen: Vi har hoert at det er slutt for klubben paa permanent basis siden 1996, og allikevel ser klubben ut til aa overleve. Vi skal huske paa at det er nedrykk og armod (og selvfoelgelig opprykk og en optimisme som kjenner ingen grenser) som er normalen. Klubben forstaar tilsynelatende at der ikke er grunnlag for proffotball i Christianssand eller i Norge generelt, og kan like godt begynne naa med arbeidet med aa skape papirselskapene paa Jomfruoeyene som skal kunne knipse vekk de store underskuddene man VET kommer i 2014, 2015 osv.

Gullmedaljer i 2005 hadde neppe rokket mye ved dette bildet, men et seriegull hadde vaert verd ti nedrykk, mener naa jeg--siden disse tross alt ER normalen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mitt tips er at følgende nye lag blir klare for Tippeliga 2014 etter neste runde:Start,Sogndal og VIF.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kampene siste runde:

Molde - Start
    Lillestrøm - Rosenborg
    Brann - Tromsø
    Odd - Hønefoss
    Strømsgodset - Haugesund
    Vålerenga - Sandnes Ulf (Uavgjort)
    Viking - Sarpsborg 08
    Sogndal - Aalesund

Dersom de uthevede vinner, kommer vi på 7. plass. Det er bare to kamper som rett og slett ikke spiller noen rolle.
    Av disse er det Hønefoss som er den største overraskelsen som må til, men Start står nok selv for nummer to i rekka.

Start har mange muligheter til å komme på 8. og 9. plass, men det vil allikevel gi en rimelig høy odds, å få det til.
    Dersom Start vinner, kan det spilles uavgjort i Bergen og Skien. Dersom Start spiller uavgjort, må det tapes i Bergen og Skien.

Eneste er at jeg vet ikke hvordan de regner for å finne ut hvem som plasseres øverst av Start og Brann, dersom Start spiller 0-0 og Brann spiller 0-1. Da ender vi nemlig med dette:

Lag V U T Mf Mm D P
    Brann 10 6 14 42 - 46 -4 36
    Start 9 9 12 42 - 46 -4 36

Er det kanskje antall seire som gjelder? I det fall må vi spille uavgjort med mål, eller Brann tape med mer enn et mål... Og da er det plutselig enda mer usannynlig.

Bare noen tanker rundt hvordan det står til før siste runde, egentlig. Det blir spennende å se.

Og at det bare er én eneste plass som er spikret før siste runde, og det er Haugesunds tredjeplass, er spennende i seg selv. Det at det er seks lag som kan rykke ned enda, er ganske uvanlig. Og at samtlige lag kan redde seg. Ingen er garantert rykket ned. Det eneste som er garantert, er at enten Tromsø eller Hønefoss rykker ned. Det kan bli begge, men det er garantert at minst en av dem rykker ned.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bra skrevet Leifen. Hadde vært gøy om resultatene hadde gått vår vei.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tror på H/U mellom LSK og RBK og SIF seier i Drammen. Så SIF vinner.
    Hønsa vinner i Skien og kommer på kvalik, Tromsø taper og S08 taper. Tromsø fikk seg en ny knekk mentalt på overtid i E-Cup.
    Men Viking har muligheten til å ta 2 steg høyere. Det vil de garantert.
    Jeg hadde ikke blitt forundret om Molde ryker på en smell så jeg betviler en hjemmeseier.
    Start havner på nåværende plass nr 10 eller toppen 9 plass om mine tanker om siste runde går inn

Og har vi noen gang hatt så få skader i løpet av en sesong? Jeg tror klubben har gjordt noe særdeles riktig i trening og fysio
    Sist endret av Steinar Lindgren : 11-09-2013 kl 23:04

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Tror på H/U mellom LSK og RBK og SIF seier i Drammen. Så SIF vinner.
    Hønsa vinner i Skien og kommer på kvalik, Tromsø taper og S08 taper. Tromsø fikk seg en ny knekk mentalt på overtid i E-Cup.
    Men Viking har muligheten til å ta 2 steg høyere. Det vil de garantert.
    Jeg hadde ikke blitt forundret om Molde ryker på en smell så jeg betviler en hjemmeseier.
    Start havner på nåværende plass nr 10 eller toppen 9 plass om mine tanker om siste runde går inn

Og har vi noen gang hatt så få skader i løpet av en sesong? Jeg tror klubben har gjordt noe særdeles riktig i trening og fysio
    Enig!

Rostrup har gjort en fantastisk jobb!!!

Ikke bare har vi få skader, vi holder fysisk i 90 min også! Dette er ekstremt viktig med tanke på den tynne stallen vi har, og den forhistorien vi har når det gjelder å slippe inn mål i slutten av kampene...
    --

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Litt oT. Her ser man budsjett for tippeligaklubbene. http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...s-4004104.html

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Piren Vis innlegg
    Litt oT. Her ser man budsjett for tippeligaklubbene. http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...s-4004104.html
    Kan jo nesten si det er et avtrykk fra hva penger og plassering utgjør ...

Lignende tråder

1. Tolv klubber i Tippeligaen?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 53
    Siste innlegg: 10-22-2016, 03:01
  2. Tippeligaen 2016 - Tabeller, andre kamper, dommere +++
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 08-05-2016, 11:39
  3. Oppsummering av Tippeligaen 2015
    By krs in forum IK Start
    Svar: 4