Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52

Tråd: Korister?????

Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Korister?????

Jeg kan ikke tro det jeg leser. Trustbuddy (supert at de hjelper til med støtte til bortekamper) har leid inn 100 korister som skal synge med TB i kampen mot Viking.

Tigerberget skriver at de setter veldig pris på dette?

Hva skjer??

Jeg husker en god tid, hvor utdelte "klappere" blei utskjelt av oss. Plutselig kom ei tromme, jaja, den lærte vi oss å leve med.

Men korister som betales inn på supporterfeltet? Er ikke det til for supportere som elsker Start?

Plutselig er også Tigerberget blitt et "produkt". Supporterne er ikke bra nok i seg sjøl, altså. Produktet må forbedres, slik at kamprammene blir slik at det behager både sponsorer og tv-tittere.

Tidene forandrer seg. Ikke alltid slik en måtte ønske. Men noen prinsipper er uforanderlige:

En supporter er ekte vare. Den trenger ikke rabatter eller bli betalt for å gå på kamp. Den gjør det av kjærlighet til klubben. En livsstil, om du vil.

Dette er vel ærlig talt å trampe på stoltheten til supportere som har stilt opp kamp etter kamp.

Mulig jeg er aleine om å mene dette, men jeg håper inderlig ikke vi har kommet dit at vi totalt har latt oss kjøpe opp.

Det må være fælt for unge supportere å få denne beskjeden om at "Beklager, dere synger ikke godt og høyt nok. Vi er nødt til å leie inn forsterkninger."

Trustbuddy mente sikkert ikke noe vondt med dette her, men det må da være mulig å ha en dialog med de om hva som passer seg og ikke når en supporterklubb skal sponses.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.ultras1905.com/

Det er helt uakseptabelt for vår del å stå på feltet om dere ikke trekker dette her tilbake sporenstreks. Sør Arena er ikke en opera. Full skjerpings!

Junior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Felles uttalelse fra Gyldenlöves hentet fra http://gyldenloves.blogspot.no/

Kor(t)slutning fra Tigerheden

I og med at det verken er 1. april eller hjemmesiden til Stand Up Norge vi har besøkt; har vi ikke annet valg enn å ta nyheten på forsiden til tigerberget.no om korhjelp på alvor.

Vi gidder ikke bruke mye tid for å forklare vårt syn. De fleste mennesker som har noe som helst stolthet og forhold til tribunekultur vil være 100% enig med oss. Og det er for så vidt de menneskene vi håpet Tigerheden bestod av.

Men nå skjønner vi jo at dette ikke er realiteten.

Så når noen faktisk har prestert å komme til enighet med TrustBuddy (som fra før har pisset nok på det fnugget av troverdighet som supporterklubben besitter ved å sponse "gruppebanner" med sponsortrykk) om dette sinnsvake stuntet, er vi nødt til å sette hardt mot hardt.

Det er ikke hyggelig, vi føler nemlig stemningen på feltet har løftet seg i år. Vi føler vi har fått til et samarbeid som kan fungere for alle parter; Tigerheden, Ultras 1905 og Gyldenlöves.

MEN dette kan vi rett og slett ikke leve med. Dette strider mot alle våre prinsipper, meninger, holdninger og syn.

Derfor skisserer vi tre mulige utfall på søndag. Tigerberget velger hvilket alternativ dere ønsker.

1. Gyldenlöves med venner vil gjøre alt i vår makt for å sabotere koret. Vi vil konsekvent starte egne sanger samtidig som koret og eventuelle elementer i TB synger sine. Vi vil også rette sanger mot koret. Om dette ikke har fått dem til å holde kjeft til pause, vil vi be dem forsvinne. Skjer ikke dette, forlater vi feltet.

2. Gyldenlöves med venner boikotter supporterfeltet resten av sesongen og ønsker Tigerberget lykke til videre!

3. Tigerberget takker Trust Buddy for initativet, men forklarer at dette blir for harry, meningsløst og selvutslettende. Så nei takk! ..og vi fortsetter som om ingenting har skjedd.

Vi hører fra dere!

PS! I og med at styret ikke er på forumet (sic!) vil dette innlegget meddeles relevante personer både skriftlig og muntlig. Vi ønsker likevel å sette i gang en diskusjon her, for å få frem galskapen i det hele.

Heia, heia!

- Gyldenlöves, 10. mai, 2013.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Total skivebom!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skandale. Dette burde være avlyst innen dagen og at det i det hele tatt kan tenkes i disse baner vitner om ingen forståelse for Supporterkultur.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Beklager.
    Ingen i Styret uttaler seg her inne så jeg sendte heller en E-post.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå er det også blitt en medie sak i FVN http://www.fvn.no/sport/fotball/star...e-2407893.html

Intern krig blant Start-supportere

KRISTIANSAND: - Målet er jo at det skal bli mer lyd. De har fått utdelt sanghefter og skal det skal ikke bli korsang. De skal synge Start-sanger, sier Torgrim Rygnestad, talsmann i Tigerberget.

Ved hjelp av en sponsor har de leid inn 100 korister, blant annet skal mannskoret Gaasehud bidra i det som blir en svært viktig kamp for Start.

Men det er ikke alle som liker initiativet. En supporterfraksjon rundt Start, som kaller seg Gyldenlöves, varsler boikott av koret søndag.

Truer med boikott

De kaller stuntet sinnsvakt i et innlegg på Tigerbergets forum.

- Dette kan vi ikke leve med. Det strider mot alle prinsipper, meninger, holdinger og syn vi har, skriver de, og gir samtidig Tigerberget tre valg sin uttalelse:

1. Gyldenlöves med venner vil gjøre alt i vår makt for å sabotere koret. Vi vil konsekvent starte egne sanger samtidig som koret og eventuelle elementer i TB synger sine. Vi vil også rette sanger mot koret. Om dette ikke har fått dem til å holde kjeft til pause, vil vi be dem forsvinne. Skjer ikke dette, forlater vi feltet.

2. Gyldenlöves med venner boikotter supporterfeltet resten av sesongen og ønsker Tigerberget lykke til videre.

3. Tigerberget takker sponsoren for initiativet, men forklarer at dett blir for harry, meningsløst og selvutslettende.

Fædrelandsvennen har vært i kontakt med både Kenneth Mayer og Bjarte Bjellås, to av medlemmene i Gyldenlöves. De ønsker ikke å gi ytterligere kommentarer og henviser til uttalelsen.

Lar seg ikke stoppe

- Vi blir ikke skremt av det der. Det forandrer ikke våre planer. Vi gjør det vi har sagt vi skal gjøre. Det er alltid sånn at noen liker initiativene vi tar, mens andre misliker det.

- Hva betyr Gyldenlöves med tanke på stemningen på Sør Arena?

- Det er ikke tvil om at de lager gode sanger, synger og står på. Der bidrar til de grader. Men de vil ikke det ha det som oss, og de får bare mene det de vil, svarer Rygnestad.
    Æ kjenner at æ blir så helvetes provosert at æ gidder ikke si noe mer bortsett fra at jeg tok riktig besluttning før sesongen om ikke å være medlem av TB.
    Styret i denne "liksom" supporterklubben (ja det er det det er blitt) har et alvorlig problem når det gjelder informasjon og kommunikasjon. Og siste sitatet fra Rygnestad sier jo sitt, snakk om å pisse på sine med supportere.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Er dette som er starten på slutten for Tigerheden? Får vi endelig se et uavhengig supporterfelt ?
    Jeg håper det.

Men kun et par aktive idioter igjen i Tigerheden vil nye dører åpnes for de som faktisk kan supporterkultur.
    Tigerheden pr.dags dato består tydeligvis av sosiale utskudd som ikke kjenner sitt eget beste.

Supporter-Norge ler av Tigerheden. Og det er vell fortjent.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Helt utrolig. Blir dette gjennomført, ryker medlemskapet! PÅ LIVSTID!
    Og jeg stiller sammen med Ultras og Gyldenlöves heretter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gyldenlöves Vis innlegg
    Haha! Jeg ler! Joda, Tigerbergets avtale med TrustBuddy er sikkert noe som burde vært vurdert nøye før de takket ja, og diskutert med andre all den tid GL og Ultras er invitert til samlet felt. Men dette her blir jo bare latterlig. "Hvis ikke vi får det som vi vil skal vi gjøre alt for at ingen får en god opplevelse".

Boikott hele kampen om dere vil, men å gå bevisst inn for å sabotere er på barneskolenivå. Hvor gamle er dere i GL egentlig? Var det sånn dere spilte på løkka også; "Hvis vi ikke kan spille med reglene jeg bestemmer så tar jeg med meg ballen min og går hjem"?

Og så kan jo styret i TB ta dette som en direkte tilbakemelding på hvor intenst dårlige dere er til å formidle saker til utenforstående. Når dere inviterer til samlet supporterfelt må dere også gå i dialog med de andre gruppene. Oi, jeg glemte det, dere er ikke her inne og kommenterer nei. På det offisielle(!) forumet til Tigerberget! Jeez!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg merker at jeg kanskje er blant fåtallet her, men jeg kan ikke se problemet i dette initiativet.

Hvorfor? Fordi jeg mener at terskelen til å stå på feltet skal vaere veldig lav og at jo flere som kommer jo bedre. Jo flere som kommer og BIDRAR med sang - jo bedre stemning blir det. Dette er det som gagner Start og det er det viktigste for meg. Fram til nå er det mange som ikke kommer på feltet fordi det er for få og det virker klikkete (TB/Ultras/GL). Samtidig så er det ingenting som skaper mer interesse for et felt enn at det er mange som står der og at man skaper bra volum.

Hvis ALLE synger mot Viking (GL/Ultras/TB+disse koristene) så vil det bli historisk bra lyd på feltet, og hva er ille med det. Selv om ikke alle disse nye som kommer drar rett på Harveys/Kråga eller hvor man går foran og etter kampen så bidrar de til å skape stemning på Sor Arena. Det er jo glimrende!

JensM sier i åpningsinnlegger her at man her "tramper på stoltheten" til de som har stilt opp kamp etter kamp? Jeg kan ikke forstå det. Folk som har stilt opp kamp etter kamp skal selvsagt vaere stolte av det - med god grunn, men det betyr ikke at man ikke vil ha nye folk på feltet. Det er en god sjanse for at veldig mange av dem som nå kommer allerede går på kamp, men sitter andre steder (bl.a koret Gaasehud vil jeg tro er interesserte) og det er jo mye bedre at disse ressursene kommer og bidrar på feltet enn å sitte andre steder på stadion og klappe hoflig eller bli med på HEIA START et par ganger i kampen?

Samtidig så snakker Jens om rekkruteringen av nye og at man nå henter inn korister fordi de som er der allerede ikke er gode nok. Det handler jo ikke om det i det hele tatt. Man onsker en FEST mot Viking med et enormt volum og trøkk på Start-sangene. Hvorfor deler sponsorer ut gratisbilletter til Start-kamper av og til? Sparebanken Sor gav ut masse billetter for et par år siden. Gjorde de det fordi de som kom på stadion ikke var gode nok? Nei, de gjorde det for å få flere innenfor og for å skape mer stemning på stadion. Samtidig håpte man vel at disse som fikk gratisbillett kanskje likte dette så bra at man ville komme tilbake - og da betale for billettene.

Kanskje en god del av disse som nå kommer mot Viking liker dette så bra at de vil fortsette å komme på feltet. Dette er jo en glimrende rekkutering av nye supportere. Igjen: JO FLERE SOM KOMMER PAA FELTET - JO BEDRE og jo flere som kommer jo mer lyd blir det. Det er det IK Start vil ha, det er det TrustBuddy vil ha og det er det Tigerbergets styre vil ha og det vil jeg også ha!

Kanskje dette stuntet gjor at man mister GL og Ultras, men at man får 50 nye forsangere som elsker Start og som vil bidra i årene som kommer både på feltet og andre steder. Jeg personlig skulle gjerne se at alle kunne bidra sammen for å hjelpe IK Start. For meg er DET det viktigste og ikke om man heter Ultras eller om man kommer fra Gaasehud.

Det går ann å si JA, TAKK - begge deler. Bidrar man på feltet, så er alle velkommen i mine øyne !
    Sist endret av Frankieboy : 05-10-2013 kl 13:56

Junior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Vet jo ikke om man skal le eller grine av dette! Tigerheden er historie fra å med idag. Synd, ettersom vi var godt på vei med å bygge et sammarbeid mellom TB 1905 og GL. Har i de seneste kampene vært bedre stemning enn på år på feltet.(sett bort fra en forbanna mandagskamp)! Takk å farvel TB!

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Jeg har en konspirasjonsteori som går på at TrustBuddy har kommet med dette forslaget eller tilbudet for å fortsette sponsinga av borteturer. For det finnes ikke den supporteren som med stolthet tar i mot et kor som medhjelpere.

Jeg er ganske sikker på at det KUN er Tigerheden og dens styret som ville sagt ja til noe slik.

Korister må gjerne komme på Sør Arena og synge seg hes for klubben - men da helst med fromhed og styrke grunnet sin elsk til klubben, ikke for å drite ut en supporterkultur som vel, allerede er så død som den overhodet kan være i Tigerheden.

Lykke til!

Junior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Haha! Jeg ler! Joda, Tigerbergets avtale med TrustBuddy er sikkert noe som burde vært vurdert nøye før de takket ja, og diskutert med andre all den tid GL og Ultras er invitert til samlet felt. Men dette her blir jo bare latterlig. "Hvis ikke vi får det som vi vil skal vi gjøre alt for at ingen får en god opplevelse".

Boikott hele kampen om dere vil, men å gå bevisst inn for å sabotere er på barneskolenivå. Hvor gamle er dere i GL egentlig? Var det sånn dere spilte på løkka også; "Hvis vi ikke kan spille med reglene jeg bestemmer så tar jeg med meg ballen min og går hjem"?
    Les hele innlegget før du uttaler deg. Vi har skissert tre alternativer. Hvis Tigerberget ønsker oss på feltet på søndag kommer vi til å sabotere, av den enkle grunn at vi ikke kan stå inne for dette.

Men det skinner vel ganske greit igjennom at dette er enten eller for oss. Enten droppes planen om kor eller så finner vi oss et annet sted på stadion (som foregående år).

Det har aldri vært snakk om å boikotte KAMPEN. Vi drar på kamp, hjemme og borte, uansett. Kjærligheten til emblemet vil alltid være vår drivkraft, og denne kjærligheten er ikke avhengig av Tigerberget, styret eller enkeltspillere.

Heia, heia

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gyldenlöves Vis innlegg

Det har aldri vært snakk om å boikotte KAMPEN. Vi drar på kamp, hjemme og borte, uansett. Kjærligheten til emblemet vil alltid være vår drivkraft, og denne kjærligheten er ikke avhengig av Tigerberget, styret eller enkeltspillere.

Heia, heia
    Dette er bra, men hvorfor er det da er problem at det kommer flere folk (uansett hvem de er) på feltet, slik at volumet og stemningen blir enda bedre? Hvis det er det "emblemet" eller IK START vil ha (bedre stemning og mer volum) så må jo det vaere en positiv greie?

Gyldenloves har deres eget område dere står på og disse koristene skal jo ikke stå på dette feltet. Hva er problemet med at Tigerbergets felt blir storre og skaper mer volum? Disse koristene skal jo heller ikke synge andre sanger enn de som har blitt sunget på feltet i hele år.

Jeg kan ikke se hva problemet er!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Dette er bra, men hvorfor er det da er problem at det kommer flere folk (uansett hvem de er) på feltet, slik at volumet og stemningen blir enda bedre? Hvis det er det "emblemet" eller IK START vil ha (bedre stemning og mer volum) så må jo det vaere en positiv greie?

Gyldenloves har deres eget område dere står på og disse koristene skal jo ikke stå på dette feltet. Hva er problemet med at Tigerbergets felt blir storre og skaper mer volum? Disse koristene skal jo heller ikke synge andre sanger enn de som har blitt sunget på feltet i hele år.

Jeg kan ikke se hva problemet er!!!
    Jeg ser vel dette som en pr jippo fra et selskap som ikke har lov å promotere seg i Norge.
    http://e24.no/lov-og-rett/finanstils...k-bank/3631694

Så kan man se fordeler og ulemper med det, ,men det er ingen tvil om at TB blir brukt på en måte som skaffer omtale for et selskap på spesielle måter.

Hadde denne jippoen vært at billettene ble delt ut til medlemmer, hadde det vært supert, men dette høres mer ut som 100 stk i trustbuddy t skjorte og caps for å komme mest mulig i tv ruta på hovedkampen på TV2.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg
    Jeg ser vel dette som en pr jippo fra et selskap som ikke har lov å promotere seg i Norge.
    http://e24.no/lov-og-rett/finanstils...k-bank/3631694

Så kan man se fordeler og ulemper med det, ,men det er ingen tvil om at TB blir brukt på en måte som skaffer omtale for et selskap på spesielle måter.

Hadde denne jippoen vært at billettene ble delt ut til medlemmer, hadde det vært supert, men dette høres mer ut som 100 stk i trustbuddy t skjorte og caps for å komme mest mulig i tv ruta på hovedkampen på TV2.
    Hadde ikke sett det med den vinklingen før og trodde ikke det var snakk om at de skulle ha på seg noen trustbuddy effekter.

Da stiller deg seg litt annerledes for meg. Hvis de sponser inngang til disse hundre og at man kun har på seg Start-effekter (og ikke reklameeffekter) så synes jeg det er positivt, men hvis hovedmotivet bak dette er å promotere trustbuddy så er jeg ikke like positiv - selv om det for meg er positivt at det kommer 100 stykker til som kan synge og heie på Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Hadde ikke sett det med den vinklingen før og trodde ikke det var snakk om at de skulle ha på seg noen trustbuddy effekter.

Da stiller deg seg litt annerledes for meg. Hvis de sponser inngang til disse hundre og at man kun har på seg Start-effekter (og ikke reklameeffekter) så synes jeg det er positivt, men hvis hovedmotivet bak dette er å promotere trustbuddy så er jeg ikke like positiv - selv om det for meg er positivt at det kommer 100 stykker til som kan synge og heie på Start.
    All den tid styret ikke svarer for seg eller er interessert i å nyansere inntrykkene, så aner jeg ikke hva man skal ha på seg av utstyr, men skisserer bare hva det KAN være.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg
    All den tid styret ikke svarer for seg eller er interessert i å nyansere inntrykkene, så aner jeg ikke hva man skal ha på seg av utstyr, men skisserer bare hva det KAN være.
    Det sier seg selv, i og med at Trustbuddy sponser det her.

Uansett visste jeg ikke dette om Trustbuddy.

To gale ting:
    - Starts supportersang blir solgt bort på anbud.
    - Starts supportere reklamerer for et halvsnuskete firma som ikke har lov til å markedsføre seg i landet

Begge deler er vanskelig å identifisere seg med.

Selv om jeg finner Gyldenlöves alternativ om boikott noe strengt (da rammer det Start, og ikke trustbuddy/TB) så skjønner jeg de godt. Håper bare de har baller nok til å ikke velge det verste alternativet.

Uansett er det Start som rammes. Det blir feil i alle tilfeller.

Styret i TB bør ta sine medlemmer på alvor og kutte den barnslige "vi er ikke på forumet" greia. Dere er ikke stortingspolitikere. Så bør de samle seg til et styremøte asap og vurdere på nytt hva de faktisk er i ferd med å la trustbuddy gjøre.

Nå som Ultras, GL og TB endelig var samla igjen... sukk. Latterlige sørlandet. Alltid noe.

Skylden ligger ene og alene hos de som godtok tilbudet om denne vanvittigheden! Rydd opp!

Ser vel ut til at jeg ikke betaler kontingent i år heller.

Junior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Styret

Hvis ikke STYRET kommer på banen her og svarer sine medlemmer/supportere så er det ganske patetisk! Kan vell stille et mistillitsforslag mot styret....kreve Deres avgang??
    At vi skal få hjelp av 100 korister vil gå landet rundt,vil bli mobbet i lang lang tid!
    MÅ DERE FAEN MED VÅKNE OPP FØR VI AVLEGGER ET BESØK!!!

Uansett visste jeg ikke dette om Trustbuddy.

To gale ting:
    - Starts supportersang blir solgt bort på anbud.
    - Starts supportere reklamerer for et halvsnuskete firma som ikke har lov til å markedsføre seg i landet

Begge deler er vanskelig å identifisere seg med.

Selv om jeg finner Gyldenlöves alternativ om boikott noe strengt (da rammer det Start, og ikke trustbuddy/TB) så skjønner jeg de godt. Håper bare de har baller nok til å ikke velge det verste alternativet.

Uansett er det Start som rammes. Det blir feil i alle tilfeller.

Styret i TB bør ta sine medlemmer på alvor og kutte den barnslige "vi er ikke på forumet" greia. Dere er ikke stortingspolitikere. Så bør de samle seg til et styremøte asap og vurdere på nytt hva de faktisk er i ferd med å la trustbuddy gjøre.

Nå som Ultras, GL og TB endelig var samla igjen... sukk. Latterlige sørlandet. Alltid noe.

Skylden ligger ene og alene hos de som godtok tilbudet om denne vanvittigheden! Rydd opp!

Ser vel ut til at jeg ikke betaler kontingent i år heller.[/QUOTE]

Lignende tråder

1. Innleie av korister - hva skjer?
    By krs in forum IK Start
    Svar: 3
    Siste innlegg: 06-13-2013, 08:19

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •