Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis snittet holder seg på akkurat det samme utenom denne kampen (5648 ifølge nifs.no) vil 9000 denne kampen øke snittet til 5871. Men dersom dette gir litt mersmak, kan vi jo passere 6000 i snitt i år :-) Det er jo bare 500 under budsjettert.

For at vi skal havne på budsjett, forutsetter der at det kommer i gjennomsnitt 8850 tilskuere på de siste fire kampene... Det er jo rimelig lite realistisk... Men at vi klarer å pushe det over 6000, krever "bare" at det kommer et snitt på 7000 de siste fire kampene. Det skal litt til, og det forutsetter at sånn som disse 50-kroners plassene og alle gratisbillettene er blitt erstattet på noe vis... (Med mindre de har regnet med noe slikt også?)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er nok lite trolig at vi klarer et så høyt snitt de siste 4 kampene ja. Men kampen mot Sogndal trekker nok bra med folk ser det ut til, og så bør det jo komme en del mot RBK. 6000 i snitt totalt denne sesongen er realistisk dersom oppturen fortsetter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ikstart.no melder om strålende billettsalg.

http://www.ikstart.no/news/article/d...tilskuerrekord

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Blir moro til helga dette

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fredag morgen var det solgt 8300 billetter solgt. Det er utrolig imponerende. HVIS Start nå får til en god kamp, så kan det fort bli bra tilskuertall i kampene mot Sarpsborg 08, Rosenborg og LSK også.

Ser ut som det kan bli en ganske grei avslutning på sesongen - både sportslig og okonomisk! Gledelig!

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Etter å ha gått rundt i markens og delt ut påminnelser om kampen, og tilbudet i går, har jeg klart å trekke frem tre grunner til at de som ikke svarer at de ikke er interessert, ikke kommer.
    "De er ikke noe gode"
    "De rykker bare ned"
    "Det kommer så få folk "
    Det var de tre mest populære grunnene. Få klagde på prisen, selv om mange ble veldig positivt overrasket.
    Vi var også ute før forrige kamp, og da var det også få som sa noe særlig om prisen.

Nå var jeg jo så heldig at det var lett å svare på disse raskt og greit, akkurat denne ganga.
    "Vi har vunnet de to siste, og vant 7-0 forrige hjemmekamp"
    "Hvis vi vinner denne kampen, kan vi ligge på midten av tabellen"
    "Det er allerede satt publikumsrekord, og det blir bare flere"

Jeg må innrømme at jeg var mest overraska over at folk ikke kom fordi de mente "ingen andre kommer". Det hadde jeg ikke forventa.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Kan vi håpe på over 10000, det hadde vært fantastisk.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det tror jeg er realistisk.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Absolutt realistisk med 10 000! Mot Sogndal! Mens vi ligger i nedrykksgjørma! Smått absurd.

Pris og promo ftw!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Blir heilt fantastisk på denne kampen!

Den dumme er at jeg ser flere har latt være med nettbestilling grunnet at de ikke har skriver hjemme. De har da ikke skjønt at billetter kan hentes på stadion.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    At man klarer å lage en slik "hype" rundt en bunnkamp i TL er imponerende! Utfordringen blir å holde momentumet oppe fremover. Forventer ikke 50.lapp-stunt hver gang, men håper f. eks at man setter seg mål om en lignende etterspørsel når RBK kommer på besøk en lørdsgskveld i oktober. Om ikke man kan senke prisen like mye hver gang, så bør det vel være en del andre virkemidler å ta av?

Om man bare fortsetter i samme sporet som før, så har man i det minste sikkert fått noen flere nett-handlere som øker publikumstallet fra 5.500 til 5.900, men ambisjonene bør vel være høyere?
    Sist endret av SpennEnde : 09-21-2013 kl 11:31

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    9800 solgt nå. Vi bikker hvert fall 10.000!

Kan vi klare 11.000?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av DayWalker Vis innlegg
    9800 solgt nå. Vi bikker hvert fall 10.000!

Kan vi klare 11.000?
    Det er jo helt utrolig. Tidligere har vi ikke fått folk til å komme selv med gratisbilletter, mens nå går byen bananas for billetter til en femtilapp. Det er jo strålende for IK Start og som nevnt tidligere - med en god kamp av Start så er dette den aller beste markedsforingen man kunne fått til. Håper på et bra opplegg rundt kampen også så folk får en god opplevelse både foran kamp og i pausen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Haha! det er jo helt fantastisk, vi kan faktisk risikere å oppleve rift om bilettene!

Dette viser jo at det faktisk er mange som fortsatt bryr seg om start her i byen, og det er jo kjempebra! Men jeg lurer på hvorfor folk går så mann av huse nå, fordi de har muligheten til å spare en 200lapp? Er det så dårlig stilt i sørlandske hjem at 200kr er grunnen til at folk ikke kommer på kamp? Det nekter jeg å tro. Og hvis det er argumentet om at Start er så dårlige, eller at de er kjedelige å se på eller ett av de andre "vanlige" argumentene, så blir jo ikke det noe bedre av reduserte priser?

Nei, jeg tror egentlig folk bare trenger en liten dytt for å skli seg ut av sofaen hjemme. Det kan være at problemet med "treige sørlendinger" ikke er så langt fra virkeligheten som mange, meg selv inkludert, har trodd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Psykologisk så er nok dette ganske riktig. Hvem vil ha noe gratis som deles ut i tusentalls?

Derimot når man må betale for noe men kan SPARE masse penger i form av rabatt eller salg så klikker folk heilt.
    Det viser "superkampanjer" på nyåpnede butikker og diverse annet gang på gang.

At Start i tillegg har en formstigning, to seire på rad og den flotte 7-0 kampen forrige hjemmekamp er nok sterkt medvirkende.

La oss nyte stemningen i byen så lenge det holder på!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    Haha! det er jo helt fantastisk, vi kan faktisk risikere å oppleve rift om bilettene!

Dette viser jo at det faktisk er mange som fortsatt bryr seg om start her i byen, og det er jo kjempebra! Men jeg lurer på hvorfor folk går så mann av huse nå, fordi de har muligheten til å spare en 200lapp? Er det så dårlig stilt i sørlandske hjem at 200kr er grunnen til at folk ikke kommer på kamp? Det nekter jeg å tro. Og hvis det er argumentet om at Start er så dårlige, eller at de er kjedelige å se på eller ett av de andre "vanlige" argumentene, så blir jo ikke det noe bedre av reduserte priser?

Nei, jeg tror egentlig folk bare trenger en liten dytt for å skli seg ut av sofaen hjemme. Det kan være at problemet med "treige sørlendinger" ikke er så langt fra virkeligheten som mange, meg selv inkludert, har trodd.
    Det er nok en kombinasjon av at dette er en kamp der de vet at stadion fylles. Normalt er det jo kjempeglissent, men denne gangen vet vi at stadion blir nesten smekkfull og da er det jo mye goyere å gå på kamp også! Tydelig at det også funket med en grei link til et sted hvor man kunne kjope billett på forhånd for en rimelig penge. Håper man gjor lignende opplegg framover. Kanskje legge inn linker på hjemmesiden til noen av sponsorene og ved at man trykker på den linken, så kan man kjope billett til en 50-lapp til kommende kamp. Så kan denne sponsoren subsidiere alle billetter som kommer fra deres hjemmeside. Dermed får man trafikk på sponsorenes hjemmeside, mer salg av billetter til Starts kamper og mer folk!

Her har vi et spennende konsept med mange muligheter, og med gode resultater på banen så er det tydeligvis lettere å friste kresne Sorlendinger.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Utrolig bra at dette stuntet fungerer! Da får Start gode incentiver til å gjøre liknende ting ved en senere anledning. Nå er det bare å krysse fingrene for at laget leverer, og gir publikum mange gode grunner til å komme igjen på de siste kampene!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nok et eksempel på at fvn på egenhånd kan få flere til å gå på stadion.
    Er sikker på at Start kommer til å rote det til imorgen. Da tenker jeg på gjennomføringen før kamp. Minst 2000 går glipp av de første 20 min grunnet kø i billettluka.

Det ender opp med at Start kommer til å legge skylda på publikum.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er forøvrig bare plass til 11200 folk på Sør Arena med den reklamen i hjørnene. Jeg tviler på at det blir noe særlig salg utenfor kampanjen, men i beste fall kan det være folk blir stående på utsiden.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av pjusken Vis innlegg
    Nok et eksempel på at fvn på egenhånd kan få flere til å gå på stadion.
    Er sikker på at Start kommer til å rote det til imorgen. Da tenker jeg på gjennomføringen før kamp. Minst 2000 går glipp av de første 20 min grunnet kø i billettluka.

Det ender opp med at Start kommer til å legge skylda på publikum.

Mer redd for at vi riter det til PÅ banen, slik at de 6000 ekstra som kom etter kampen vil si: "Hva var det jeg sa. Start er ræva. At jeg gadd å gå på kampen. Gidder ihvertfall ikke neste kamp". Blir utrolig viktig at man klarer å skape stemning på tribunen denne kampen, uansett hvordan det går utpå matta, slik at folk i det minste kommer for stemningens skyld. Kaldt og surt vær er det også meldt, så vi er avhengig av at spillet og stemninga varmer.
    Gleder meg noe sinnsykt!

Lignende tråder

1. Spillertråd: Gudmundur "Gummi" Kristjansson
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 34
    Siste innlegg: 10-20-2017, 14:56
  2. "Oppskriften på et helhjertet forsøk"?
    By Andreasland in forum IK Start
    Svar: 4
    Siste innlegg: 08-11-2016, 00:11
  3. Svar: 3
    Siste innlegg: 06-11-2015, 21:15
  4. "Vesterveien" (Christianssandsvisa) på Stadion?
    By ikstart in forum Tigerberget
    Svar: 7
    Siste innlegg: 01-14-2015, 08:53
  5. "Heia Start" sangen
    By FIL99 in forum Sang
    Svar: 0
    Siste innlegg: 08-07-2014, 15:39

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine