Vis avstemningsresultater: Hvor på tabellen tror du Tromsø havner til slutt?

Stemmere
17. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • De redder plassen

7 41,18%
  • De havner på kvalik

9 52,94%
  • De rykker ned

1 5,88%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

25.Serierunde: Tromsø - Start (kamptråd)

TID: Søndag 29.September kl.1800
    STED: Alfheim Stadion
    __________________________________________________ ___________________
    TABELLEN:
    12. Start.......... 24 7-7-10 37-41 28 poeng
    14. Tromsø....... 24 6-7-11 32-36 25 poeng
    LINKER
    Tromsø's hjemmeside: www.til.no
    Isberget's hjemmeside: www.isberget.no
    Isberget's kamptråd: www.isberget.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=6512
    TROMSØ
    Tromsø er for fullt med i bunnstriden etter kun en seier på de siste 11 seriekampene. Den kom til gjengjeld i forrige hjemmekamp da de veldig overraskende slo serieleder Rosenborg 1-0. Før den seieren hadde ikke Tromsø vunnet siden 23.Juni da de vant 2-0 over LSK. Etter det har det blitt 3 uavgjorte og 7 tap i tillegg til triumfen mot RBK. I skrivende stund ligger laget på kvalik, og med et vanskelig kampprogram i de siste 5 kampene så er denne kampen utrolig viktig for hjemmelaget. Med seier til Start, er Sørlendingene hele 5 poeng foran Tromsø.
    Hjemmelaget har i tillegg et knallhardt kampprogram framover med Europa-liga i tillegg til seriespill, og det vil bli stor slitasje på de beste spillerne med 2 kamper i uka i tillegg til mange reiser. Absolutt ikke en fordel når det tilspisser seg i bunnstriden i Tippeligaen.

På grunn av de sportslige problemene ble Steinar Nilsen hentet inn for å hjelpe hovedtrener Agnar Christensen og det virket som det var full klaff da laget vant neste kamp mot Rosenborg. Deretter ble det 0-3 tap mot Tottenham i London og så nytt tap 0-3 i Sarpsborg og dermed ble det ikke noen langvarig effekt med Steinar Nilsen.

På Isbergets forum beskriver de denne kampen mot Start med ett ord: SKJEBNEKAMP, og det er ingen tvil om at Tromsø føler presset her. Uavgjort er som en seier for Start, mens hjemmelaget ikke har råd til å avgi poeng i denne kampen. Tromsø hermer etter Start og setter ned prisene til 50 kr i håp om at Alfheim skal fylles og at dette skal bidra til TIL-seier.

Toppscorer for hjemmelaget er faktisk midtbanespiller Remi Johansen med 7 scoringer. På assist-toppen ligger spissen Zdenek Ondrásek som har 4 målgivende. Laget har ingen karantener og sliter heller ikke med store skadeproblemer.

Sesongens første møte mellom disse lagene var den 6 April på Sør Arena. Etter 0-0 til pause scoret Espen Hoff på straffe etter 56 minutter. Bortelaget snudde kampen i løpet av 2 minutter fra det 74 til 76 minutt etter scoringer av Miike Koppinen og Morten Moldskred. Det siste kom etter en gedigen tabbe av Bismark Acosta som klarerte i det Håkon Opdal var i ferd med å plukke opp ballen. Ballen ble servert på sølvfat til Morten Moldskred som kunne sette ballen i tomt mål. Det så ut som om det skulle ebbe ut med borteseier, men Gudmundur Kristjansson utlignet på en perle av et frispark 12 minutter før slutt. Kristjansson fikk også en ny stor sjanse minutter senere da han fikk avsluttet fra 2 meter, men avslutningen gikk rett på keeper. Dermed endte det med 2-2 og uavgjort.

Tromsø har tatt i mot Start 17 ganger til seriespill på hjemmbane, og har vunnet 9 av disse. 6 har endt med poengdeling og 2 har endt med borteseier. Målforskjellen er 29-16.

Slik startet Tromsø i sin forrige seriekamp borte mot Sarpsborg 08: (Formasjon: 4-2-3-1)

Keeper:
    (1) Marcus Sahlman
    Forsvar:
    (6) Adnan Čaušević, (3) Jarosław Fojut, (7) Miika Koppinen (K), (4) Ruben Kristiansen,
    Midtbane:
    (17) Remi Johansen, (28) Hendrik Helmke,
    Angrep:
    (15) Magnus Andersen, (16) Lars Gunnar Johnsen, (5) Morten Moldskred, (13) Zdeněk Ondrášek,

TROMSØ's 5 SISTE KAMPER
    18.August: Tromsø - Aalesund 1-2 (Serie)
    25.August: Haugesund - Tromsø 1-0 (Serie)
    1.September: Tromsø - Hønefoss 1-1 (Serie)
    15.September: Tromsø - Rosenborg 1-0 (Serie)
    22.September: Sarpsborg 08 - Tromsø 3-0 (Serie)

IK START
    Start har ingen skader, men Rolf Daniel Vikstøl må stå over denne kampen etter at han pådro seg et tullete gult kort på overtid mot Sogndal. Amin Nouri tar trolig plassen på venstreback. Ellers blir nok laget uforandret.

Håkon Opdal

Glenn Andersen
    Jesper Mathisen
    Bismark Acosta
    Amin Nouri

Ernest Asante
    Markus Heikkinen
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Espen Hoff
    Matthias Vilhjalmson

I FARESONEN
    Her er de spillerne på Start og vår neste motstander som står i fare for å miste neste kamp dersom de får gult kort denne runden.
    Start spiller neste seriekamp hjemme mot Sarpsborg 08: (Sarpsborg 08 spiller hjemme mot Rosenborg søndag kl.1900)
    START: Jesper Mathisen, Espen Børufsen, Glenn Andersen, Solomon Owello og Gudmundur Kristjansson
    SARPSBORG 08: Ásgeir Börkur Ásgeirsson, Thórarinn Valdimarsson, Steffen Ernemann, Magnus Sylling Olsen, Christian Brink, Jérémy Berthod, Claes Phillip Kronberg, Gudmundur Thórarinsson og Mohamed Elyounoussi. Hele 9 Sarpsborg 08-spillere står dermed i fare for å miste kampen i Kr.sand neste helg.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Den 31.August skrev jeg et stykke foran kampen mot Sandnes Ulf. Jeg beskrev da September som "tidenes viktigste September" med kamper mot de fleste lagene rundt oss. Med 3 strake seire og en målforskjell på 10-0 så må vi vel kunne si at Start har hatt en god måned så langt. Søndag spilles den siste kampen vår denne måneden og HVIS vi tar 3 poeng i Tromsø, så vil jeg si at vi har ett og et halvt ben i neste års Tippeliga. Selv om det er jevnt i bunnen og vi som vanlig ser at "alle slår alle" så har Start en fordel med betydelig bedre målforskjell enn Hønefoss, Sarpsborg 08, Sandnes Ulf, Sogndal og faktisk også Vålerenga, så dersom vi skulle havne på lik poengsum som disse lagene etter at serien er ferdigspilt, så går vi trolig foran. Det er viktig nå i innspurten.

Start er faktisk formlag nummer 1 i Tippeligaen for tiden og med 10 poeng på de 4 siste så har vi krabbet opp fra en soleklar nedrykkskandidat til et lag som plutselig kan ligge på en 8.plass etter denne runden. Hvem hadde trodd det da vi bladde om fra August til September?
    Om Start er i god form, så er Søndagens motstander i tilsvarende dårlig form, og selv om det er masse kvalitetspillere i Nordens Paris, så har de ikke mye selvtillit etter 0-3 tap for bunnlaget Sarpsborg 08 forrige helg. Nå har de et kolosalt press på seg foran en kamp de "ikke har råd til å tape". Faktisk har de ikke råd til å avgi poeng og det er et godt utgangspunkt for Start, som normalt er gode på kontringer og som i denne kampen spiller med betydelig mindre press enn hjemmelaget.

Jeg er veldig godt fornøyd om vi får med oss 1 poeng sørover, men med Starts flyt så er det selvsagt ikke utenkelig at vi klarer å få med oss alle 3. MEN, det er en ting som er viktig - og det håper jeg Mjelde vet, og det er at vi ikke drar til Tromsø for å forsvare oss til 1 poeng. Vi må gå på banen for å vinne, og det er ingen tvil om at vi vil få mange overgangsmuligheter i denne kampen. Tromsø må fram og vil gå ut knallhardt, og da er det viktig at Markus Heikkinen fortsetter å knytte sammen lagdelene og at de framover på banen tar vare på de mulighene som kommer. For det er helt sikkert at vi får sjanser i denne kampen.
    Du verden hvor deilig det hadde smakt med 3 poeng i denne kampen og går resultatene vår vei, kan vi faktisk sikre plassen hvis vi i tillegg vinner hjemme mot Sarpsborg neste helg. Men først står vi foran en meget vanskelig kamp mot et desperat Tromsø-lag. Kan vi igjen overraske, og kan vi tangere klubbrekorden med 4 strake Tippeligakamper med null baklengs? Det er bare å glede seg..

God kamp alle Start-venner.

Delta i den store Tippekonkurransen med flotte premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2013
    Sist endret av Frankieboy : 09-28-2013 kl 05:50

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Igjen. Meget velskrevet. Spesielt har jeg sans for noen tanker til slutt.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, det jeg synes er aller mest spennende, er at Mjelde nå har sagt at de har hatt en dårlig treningsuke.
    Nå har det strengt tatt gått veldig bra i det siste, og de har hatt gode treningsuker, men som det har blitt sagt mange ganger på forumet her, så gleder de seg til den dagen Mjelde sier de har hatt en dårlig treningsuke, DA får de håpet om en virkelig god kamp.
    Så nå får vi se, kanskje blir det den beste kampen i manns minne? :-P

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Noen som vet om Start dro opp i går eller i dag?

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg kan ikke forstå at de har reist noe seinere enn i går, i hvert fall. På så lange reiser hender det til og med at de reiser to dager før kamp. Det er kun hvis det er noe veldig spesielt, at de reiser samme dagen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.csports.no/ virker ikke -.- hvor kan jeg se kampen da`?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Virker nå

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kanon 1-0 til Start.. Uventet, men håper dere klarer å holde ledelsen ut kanten 8 plass nå sjokkerende positivt :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sterk første omgang av Start, på en vanskelig bortebane. Har hatt full kontroll gjennom hele kampen. Jeg tror derimot at Tromsø ikke er noe godt lag. Håper Start fortsetter dette. Per nå ligger vi på 8.plass i tippeligan, noe som virket HELT uvirkelig for 6runder siden. Sier litt om tippeligaen. Vinner Start denne kampen er jeg 99% sikker på at de redder plassen.

Edit. Bare -3 i målforskjell nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Strålende førsteomgang. Full kontroll defensivt og vi skaper bra med sjanser offensivt. Jeg antar at Tromsø går høyt ut i andre og satser på en tidlig utligning. Hvis vi fortsetter som nå vil det by seg sjanser for å punktere kampen.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette et deilig :-)
    Jeg så oddsen var 4.95 for at Start vant før kampstart, nå er det 4.70 for at Tromsø vinner på betsson :-P

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sånn bortsett fra at jeg ikke får csports.no til å fungere er dette helt topp

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Meget bra første halvdel av noe som på papiret skal være en vanskelig bortekamp. Vi har de fleste og største sjansene kampen gjennom. Håper det fortsetter med samme tyngde fremover i andre omgang!

Bakover har vi relativt god kontroll, men jeg synes de slipper litt for lett til på vår venstre side. Og Mathisen kan godt lære seg å sentre ballen langs bakken bakover til Opdal. Snakk om å sette egen keeper under press!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av stefan1989 Vis innlegg
    Sterk første omgang av Start, på en vanskelig bortebane. Har hatt full kontroll gjennom hele kampen. Jeg tror derimot at Tromsø ikke er noe godt lag. Håper Start fortsetter dette. Per nå ligger vi på 8.plass i tippeligan, noe som virket HELT uvirkelig for 6runder siden. Sier litt om tippeligaen. Vinner Start denne kampen er jeg 99% sikker på at de redder plassen.

Edit. Bare -3 i målforskjell nå.
    Vi har samme poengsum som fire (!) andre lag, så marginene er små.

Men det er kult å inneha målsetningen om åttendeplassen som noen lo av og de fleste (inkl meg) var skeptiske til før sesongstart.

Selv med seier her er jeg ikke trygg, bingoligaen er for jevn og usikker til at jeg tør ta noe på forskudd.

Uansett er vi det klart beste laget og TIL er håpløse offensivt.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jadda! 2-0! Dette går veien.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    2-0.. Start tar kommandoen også i 2.omgang, når Tromsø MÅ ut og presse.. Dette er BRA. 12-0 i målforskjell siste 4...

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Det er klart at det er jevn, men nå er det 7 poeng til direkte nedrykk. Og det er 5 kamper igjen. Jeg tror det holder, og sånn start spiller nå så ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal fortsette.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg vet vi leder 2 - 0, og at TIL er en skygge av seg selv for tiden, men jeg tørr faen ikke å se på :S

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    3-0 fy faen!!! :d

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Og der var det TRE! For en fantastisk prestasjon av et lag som var avskrevet av flere her inne!

Lignende tråder

1. 2. Serierunde: TROMSØ - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 21
    Siste innlegg: 03-23-2016, 11:58
  2. 16.Serierunde: TROMSØ - START (kamptråd)
    Svar: 31
    Siste innlegg: 07-13-2015, 08:23
  3. 6.Serierunde: START - TROMSØ (kamptråd)
    Svar: 56
    Siste innlegg: 05-04-2015, 16:12
  4. 3. Serierunde: Start - Tromsø (kamptråd)
    Siste innlegg: 04-07-2013, 21:49
  5. 3. Serierunde: Start - Tromsø (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Siste innlegg: 04-07-2013, 21:49

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •