Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Pressemelding

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014

Pressemelding

På Tigerbergets årsmøtet torsdag 6. februar ble det store utskiftninger i styret. Tre nye styremedlemmer fra gruppene Gyldenlöves og Ultras 1905 ble valgt inn. Her kommer en uttalelse på vegne det nye styret.

Grunnen til at Gyldenlöves og Ultras 1905 har valgt å engasjere seg i supporterklubben er av en åpenbar grunn; man ønsker å heve stemningen på Sør Arena. De siste årene har man hatt samarbeidsproblemer med Tigerberget, og til tider oppholdt seg andre steder på stadion. Nå var tiden inne for å lytte til samvittigheten, se vekk fra bitre følelser og løfte blikket mot det som virkelig betyr noe.

Vi har noen klare tanker om grep som må tas for å oppnå det vi ønsker. Uten å forsøke å legge skylden på de få som faktisk har engasjert seg i Tigerberget, må det kunne legges til grunn at supporterklubben ikke har særlig appell. Man sliter tungt med rekruttering og til tider har Miniheden på nabofeltet vært i klart overtall. Vi er ikke så opptatt av en tradisjonell supporterklubb, da vi mener den har utspilt sin rolle. Det vi er opptatt av å er å bygge en stor syngende kontingent med Startsupportere på hjemmekampene. Da må vi åpne opp og ønske alle velkommen. Vi må strippe ned supporterklubbens betydning og arbeidsoppgaver. Vi må alminneliggjøre det å stå å synge for laget sitt. Hvorfor er det slik at det oppleves flaut for så mange å synge for sitt lokale fotballag, mens det oppleves helt naturlig å synge for sitt engelske lag? Dette handler i stor grad om kultur. Hverken Varoddbrua eller Domkjerka var bygd på en dag. Her må det bygges stein på stein (hei Mons!), og slik har vi tenkt å gjøre det:

Fokusområde 1: Fokusere på kjerneområder
    Hvorfor eksisterer egentlig en supporterklubb? Jo, dens funksjon skal være å samle og rekruttere engasjerte supportere, legge til rette for gode arbeidsforhold for disse, legge til rette for borteturer og være en vaktbikkje og sparringspartner for klubben. Disse områdene må rendyrkes. Med oss i styret vil det bli fokus på å åpne opp, inkludere og bidra til at Sør Arena blir et sted det er tøft for bortelaget å besøke. Om du er medlem i Tigerberget eller ikke er underordnet. Alle er velkomne!

Fokusområde 2: Stemning på stadion – åpne opp feltet:
    Med unntak av første sesong på Sør Arena, har stemningen vært veldig laber siden vi forlot Kristiansand Stadion. Spesielt blant de stående syngende supporterne. Færre og færre har tatt turen til T1 og til tider har det vært et pinlig skue, hovedregelen har vært at bortesupporterne har vært i overtall. Feltet kommer i 2014 til å være helt åpent for alle og vi har et soleklart mål om å trekke til oss alle de som ønsker å synge for Start, men ikke har følt seg hjemme på feltet.
    Vi vil også satse mer på det visuelle, med et tydelig fokus på TIFO. Dette tror vi både vil inspirere guttene og øvrig publikum. TIFO-gruppen vil forhåpentligvis bli en god rekrutteringsarena.

Fokusområde 3: Rekruttering
    Rekrutering er selvsagt alfa og omega. Vi har mistet en hel generasjon syngende supportere på tribunen. Dette blir et våre viktigste arbeidsoppgaver. Vi vil involvere de yngre i alle deler av supportervirksomheten, fra det redaksjonelle til TIFO og turer. Vi har noen konkrete ideer som vi vil sette ut i livet både i forkant og under sesongen.
    Vi er også veldig positive til initiativet Miniheden, kidsa må på stadion for å kunne danne et livslangt kjærlighetsforhold til de gulsvarte. Fotball er ikke et tv-spill.

Fokusområde 4: Borteturer
    Vi vil satse på et knippe borteturer hvor vi kjører full mobilisering. Vi er nødt til å bygge opp en turkultur som appellerer til flere, og vi vil fokusere på noen få satsningsturer som SKAL fylles opp.

Fokusområde 5: Kommunikasjon/synlighet
    Kommunikasjon er viktig og her har Tigerberget vært mindre gode de siste årene. Vi satser primært på Facebook som diskusjonsfora. Gruppen “Startfans” vil forhåpentligvis bli en suksess, og igjen, målet vårt her er ikke å tiltrekke seg primært TB-folk, men hele Start-familien. Vi vil også ha tett dialog med klubben, og har også i forkant av årsmøtet vært i dialog med dem.

Fokusområde 6: Cupfinalen 2014
    Det jobbes med å sette opp tur til finalen. Styret er i dialog med NSB om muligheten til å leie hele vogner på tog slik at man kan reise opp på morgenen og tilbake til Kristiansand igjen etter kampen for å feire gullet der det feires bør. Styret ønsker at Tigerbergets medlemmer skal ha førsterett på billetter til finalen. For dit skal vi!

Med ønske om ett gult og svart år!

Tigerbergets styre 2014
    Bjarne Molnes Styrets leder
    Kenneth Mayer Styrets nestleder og talsmann
    Line Duus Styremedlem
    Espen Iversen Styremedlem
    Frederik M. Hanssen Styremedlem

Ivar Høiland Varamedlem
    Frode Nordskag
    Varamedlem

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Spørsmål : Hvordan vil dere få fram at alle er velkomne på feltet? Og hvordan er dette en endring fra de siste årene? Det er vel bare ett eller to år på Sør Arena at det har vært et lukka felt, og det var i begynnelsen? Mulig jeg husker feil, altså, men i hvert fall de siste fire årene har det vært åpent for alle. Hva er forskjellen nå, siden dette vektlegges flere ganger?
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Styret2014 Vis innlegg
    Fokusområde 5: Kommunikasjon/synlighet
    Kommunikasjon er viktig og her har Tigerberget vært mindre gode de siste årene. Vi satser primært på Facebook som diskusjonsfora.
    Vil det skje noen forandringer med dette forumet? Vil det bli lagt ned eller vil det bestå? Det har jo vaert ganske mange bra debatter i det siste og det er trist om det skulle bli lagt ned synes jeg..

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Vil det skje noen forandringer med dette forumet? Vil det bli lagt ned eller vil det bestå? Det har jo vaert ganske mange bra debatter i det siste og det er trist om det skulle bli lagt ned synes jeg..
    Forumet vil videreføres. Ligger mer til rette for nerding og dybdediskusjoner her, på facebook kan det lett skli litt ut. Men vi ser på mulighetene for å gjøre noen grep. Hvordan synes du det fungerer per i dag?

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Spørsmål : Hvordan vil dere få fram at alle er velkomne på feltet? Og hvordan er dette en endring fra de siste årene? Det er vel bare ett eller to år på Sør Arena at det har vært et lukka felt, og det var i begynnelsen? Mulig jeg husker feil, altså, men i hvert fall de siste fire årene har det vært åpent for alle. Hva er forskjellen nå, siden dette vektlegges flere ganger?
    Det har du rett i. Dette er en bevisst kommunikasjonsstrategi. Vi tror at svært få vet at feltet er åpent (av menigmann). Åpenhet er et nøkkelord for å bli flere, derfor spiller vi ned rollen til Tigerberget, og derfor vi gjentar og gjentar at feltet er åpent.

Det er dessverre mange som aldri kunne tenke seg å identifisere seg med TB. Derfor må vi få fram at man verken trenger identifisere seg med TB, GL eller U1905 for å stå å synge på Sør Arena. På sikt vil forhåpentligvis folk få en så god opplevelse enten på stadion eller på bortetur at de vil føle stolthet over å være en del av fellesskapet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bra at alle nå skal dra i samme retning og det blir et fellesskap (paraply org). Men at vi fortsatt forsvarer våre egne ideer,ideologier og egne bannere er klart. At feltet blir mer "åpent" nå er jeg ikke i tvil om. Bruke mediekanalene og kommunikasjon er nøkkelen.

lets ave it
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Forumet vil videreføres. Ligger mer til rette for nerding og dybdediskusjoner her, på facebook kan det lett skli litt ut. Men vi ser på mulighetene for å gjøre noen grep. Hvordan synes du det fungerer per i dag?
    Jeg synes det har vaert ganske mange bra diskusjoner her i det siste. Flere debattanter som har gode innlegg med kvalitet. Jeg tror vi kanskje kan bruke linker inn mot Facebook fra forumet, der vi inviterer Facebook-lesere til å bli med i diskusjoner her på forumet.

Personlig synes jeg vi kunne endre litt på forumets design, med å f.eks legge inn noe gult. Kanskje "sitater" kunne kommet i gult? Eller andre deler. Det ser litt trist ut, og siden Starts hovedfarge er GUL, burde det gjenspeiles litt i forumet. Vet ikke om dette lar seg gjore og evt hvor mye det vil koste å endre det, men det tror jeg ville gjort det litt mer attaktivt.

Ellers er det utrolig bra respons på sporsmål som kommer til styret her. En helt annen linje enn i fjor, og det vil gi dere tillit og respekt. Veldig bra! Keep up the good start!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Herlig å lese noe som utstråler et kjempeviktig engasjement - lykke til med alt! :-)

(PS: Det skrives Start-fans ; ))

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det er dessverre mange som aldri kunne tenke seg å identifisere seg med TB. Derfor må vi få fram at man verken trenger identifisere seg med TB, GL eller U1905 for å stå å synge på Sør Arena. På sikt vil forhåpentligvis folk få en så god opplevelse enten på stadion eller på bortetur at de vil føle stolthet over å være en del av fellesskapet.
    Hva med å begyne å bruke uttrykket "Sangfelt" i stedet for "Supporterfelt"? DE fleste som er på stadion regner seg nok naturligvis som supportere, så sånn sett så kunne det fint kalles "Supporterfeltet", men jeg tror de fleste assosierer ordet "supporterfeltet" med supporterklubben, og at det derfor kan være hensiktsmessig å kalle det noe annet?

Ellers er det utrolig bra respons på sporsmål som kommer til styret her. En helt annen linje enn i fjor, og det vil gi dere tillit og respekt. Veldig bra! Keep up the good start!
    Helt enig!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Personlig foretrekker jeg forum og vil at det skal bestå. Noen diskusjoner hører hjemme på nostalgiske forum og ikke i en gruppe på facebook.
    Noen endringer må til. Syntes designet,oppsettet og fargene er dritt kjedelig. Noen andre problemer er innloggingen, jeg må feks logge inn to ganger og det er lite hensiktsmessig. Så var det virus botene og advarselene. Små irriterende ting som kan fikses lett vil jeg tro

Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    Hva med å begyne å bruke uttrykket "Sangfelt" i stedet for "Supporterfelt"? DE fleste som er på stadion regner seg nok naturligvis som supportere, så sånn sett så kunne det fint kalles "Supporterfeltet", men jeg tror de fleste assosierer ordet "supporterfeltet" med supporterklubben, og at det derfor kan være hensiktsmessig å kalle det noe annet?
    Godt forslag!
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Jeg synes det har vaert ganske mange bra diskusjoner her i det siste. Flere debattanter som har gode innlegg med kvalitet. Jeg tror vi kanskje kan bruke linker inn mot Facebook fra forumet, der vi inviterer Facebook-lesere til å bli med i diskusjoner her på forumet.

Personlig synes jeg vi kunne endre litt på forumets design, med å f.eks legge inn noe gult. Kanskje "sitater" kunne kommet i gult? Eller andre deler. Det ser litt trist ut, og siden Starts hovedfarge er GUL, burde det gjenspeiles litt i forumet. Vet ikke om dette lar seg gjore og evt hvor mye det vil koste å endre det, men det tror jeg ville gjort det litt mer attaktivt.

Gode innspill. Vi jobber med å piffe opp både utseende og innhold. God idé å linke facebook til forumet, vi kan f.eks. poste utdrag fra kommentarer her og linke videre til den aktuelle tråden.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det er vel ingen tvil om at GL/U har vært de beste sangerne de siste sesongene, kommer dere til å trkke mer inn mot midten av feltet i år eller vil dere fortsette å stå på siden?

Jeg tror det kunne vært hennsiktsmessig å plassere dere nærmere midten, som en forsanger gruppe, dermed vil sangen spre seg i begge retninger. i fjor var det stort sett bare den nærmeste halvdelen av TB som ble med på deres sanger mens resten enten ikke sang eller sang noe annet. hvis den halvparten hadde kommet på motsatt side av dere, så hadde de vært nærmere og dermed lettere å få med.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Og hva er status på logofronten? Ser det loddes ut trøyer med sort logo på ikstart.no

Junior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    Og hva er status på logofronten? Ser det loddes ut trøyer med sort logo på ikstart.no
    Vi skal i møte med Start denne uka. Vi ønsket møtet tidligere i februar, men dette passet ikke for Start dessverre. Vi tar opp logo og fronter det vi mener er supporterenes menig i saken.

Når det gjelder plassering på feltet så er det opp til hver enkelt, men slik planen er nå vil feltet gjøres mindre slik at alle STÅR tettere. Så kan vi jo drømme om at det må lages større ila sesongen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •