Vis avstemningsresultater: Hvordan går det i Drammen?

Stemmere
17. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Klar Godset-seier (2 mål eller mer)

1 5,88%
  • Knepen Godset-seier

4 23,53%
  • Uavgjort

3 17,65%
  • Knepen Start-seier

9 52,94%
  • Klar Start-seier (2 mål eller mer)

0 0%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

1. Serierunde: STRØMSGODSET - START (kamptråd)

TID: Søndag 30.Mars kl.1800
    STED: Marienlyst Stadion
    TUR: Ja. http://www.tigerberget.no/pamelding-...e-30-mars-2014
    __________________________________________________ _______________
    LINKER
    Strømsgodset's hjemmeside: www.godset.no
    GodsetUnionen's hjemmeside: www.godsetunionen.com
    GodsetUnionen's kamptråd: http://www.godsetunionen.com/forum/v...php?f=7&t=5445
    __________________________________________________ ___________________
    STRØMSGODSET TOPPFOTBALL
    Strømsgodset vant hele Fotball-Norges hjerter i fjor da de på imponerende vis vant Tippeligaen foran Rosenborg.
    De scoret flest, var mest underholdende og tok et fortjent seriegull. Ronny Deila har virkelig skapt et sterkt lag og med sølv i 2012 og gull i 2013 så har laget nå etablert seg i toppen av norsk fotball. Og måten de har gjort det på er intet annet enn imponerende. Der Rosenborg prøver å kjøpe seg til gull ved å hente massevis av dyre profiler, har Godset brukt tid på å bygge et godt lag. De har selvsagt hentet noen profiler, men langtfra på samme måte som Rosenborg har - og nettopp derfor var også dette laget det de fleste nøytrale rundt om i Fotball-Norge ønsket skulle vinne seriegull i fjor.

Nå er det derimot en vanskeligere jobb som står foran Drammenserne. Mens de i de siste sesongene har vært i utfordrerposisjon, er de nå regjernede mester med favorittstempel i de fleste kamper. Klarer de å takle dette? Vil de fortsette framgangen vi har sett de siste sesongene eller vil 2014 bli en sportslig nedtur for Ronny Deila og hans mørkeblå?

De har mistet flere profiler siden i fjor og den de trolig vil savne mest er Stefan Johansen som har dratt til Celtic. Adame Diomande ble solgt til Dynamo Mins mens Ola Kamara forlot klubben etter sitt leieopphold i fjor høst.

Klubben har også signert noen nye spillere som Sead Ramovic og Mohammed Abu. De har hentet to spillere på lån: Fransciso Junior fra Everton og Patrick Olsen fra Inter (imponerende klubber iallefall). I tillegg jobbes det med å få inn spissen Marvin Ogunjimi som har imponert veldig under sitt prøvespill. Han scoret 2 og hadde en målgivende da han kom inn som innbytter i siste treningskamp mot Mjøndalen.

Laget har en veldig stor og god stall og det er ingen tvil om at laget blir å regne med også i 2014, selv om de har skuffet i treningskampene.

STRØMSGODSET's 5 SISTE TRENINGSKAMPER
    20.Februar: Strømsgodset - Videoton 2-3
    22.Februar: CSKA Moskva - Strømsgodset 3-0
    28.Februar: Strømsgodset - Spartak Moskva 2-3
    15.Mars: Strømsgodset - Vålerenga 1-6
    21.Mars: Strømsgodset - Mjøndalen 5-3

IK START
    Start har Espen Børufsen og Alejandro Castro ute med skade men bortsett fra disse kan vi trolig stille med våre beste. Det eneste spørsmålet er vel høyrekanten hvor Ernest Asante og Gummi kjemper om samme plass. Fevennen spår at Asante starter og det er jeg glad for. Asante er en stor trussel på kontringer og her får vi garantert muligheter til nettopp det. Dermed tyder det meste på at vi starter med disse:

Håkon Opdal

Amin Nouri
    Jesper Mathisen
    Bismark Acosta
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Fernando Paniagua
    Solomon Owello
    Zlatko Tripic

Matthias Vilhjalmsson
    Espen Hoff

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Jeg er drittlei av treningskamper og det er så utrolig deilig med kamper som endelig betyr noe. Etter en fryktelig grå og trist vinter, har vi alle ventet på seriestarten i Tippeligaen. Start har variert mye i kampene i vinter, men det har veldig mange andre lag, og er resultatene vi har sett i treningskampene en pekepinn på hva vi får se i Tippeligaen så blir det bingo å tippe. Det blir nok overraskelser i begge ender. I fjor var det Haugesund som overrasket positivt med sin bronsemedalje, mens ingen hadde trodd at Tromsø skulle rykke ned.

Hvem blir den positive og hvem blir den negative overraskelsen denne sesongen?
    De fleste "ekspertene" tror vi havner rundt 10-12 plass, mens Mjelde mener vi kan ta bronse. Jeg tror også vi kan overraske. Husk at vi var et av de absolutt beste lagene i Tippeligaen i fjor høst, og det var ikke KUN Markus Heikkinens fortjeneste. Han hadde mange gode spillere rundt seg, og samtlige av disse er med nå. I tillegg har vi fått inn Zlatko Tripic som gir oss en helt ny dimensjon framover med sitt gode tempo med ball og ikke minst sin solide dødballfot.

Hva med regjerende seriemester Strømsgodset da? Det virker som de har en god stall, men laget har absolutt ikke imponert i treningskampene - iallefall ikke defensivt. På deres 5 siste kamper har de kun en seier (Mjøndalen) og en målforskjell på 8-20. De har sluppet inn 4 mål i snitt og selv om de har spilt mot mange gode motstandere så er jeg 100 % sikker på Ronny Deila ikke er fornøyd med 20 baklengs. Mot VIF tapte de hele 1-6 og de slet også mot Mjøndalen men vant til slutt 5-3. Jeg tror helt sikkert at Start scorer i Drammen, så får vi se om vi klarer å stenge igjen bakover.

Jeg vil også bruke noen ord her til å gi litt ros til klubben i mitt hjerte. Det har blitt gjort veldig mye riktig de siste månedene og det fortjener litt ekstra omtale. Man har kuttet kostnader, man har hentet fornuftige spillere (ikke minst Tripic), man har ansatt Even Brandsdal som er en kreativ mann som det virker som alle liker og man har gjort tiltak for å forbedre samarbeidet med lokale klubber. I tillegg har man senket billettprisene som gjør at enda flere Sørlendinger (ikke minst dem med barn) kan få råd til å gå på Start-kamper igjen. Rett og slett drives klubben veldig bra og jeg har tro på at klubben for første gang på mange år kan gå i null - eller i pluss når regnskapet skal gjøres opp.

Jeg håper mange Sørlendinger ser alt det spennende som skjer i klubben, og at mange ønsker å hjelpe klubben å oppnå videre suksess. Dette kan først og fremst gjøres ved at man handler sesongkort nå fram mot første hjemmekamp som er neste helg. Sørlendingene er kjent for å være medgangsupportere og jeg tror derfor det er mange som sitter på gjerdet til etter kampen mot Godset. Uansett hvordan det går i Drammen, håper jeg sesongkortsalget tar av i denne uka. Publikumsinntektene er den posten hvor du og jeg kan påvirke mest og derfor håper jeg mange nå støtter klubben. Det fortjener de virkelig.

Jeg tror vi tar nye steg denne sesongen og forbedrer 9.plassen fra i fjor. Vi reiser til Drammen mot et lag som er kjempestore favoritter, men som lekker som en sil bakover. Det lukter en målrik kamp og jeg kjenner en deilig lukt av borteseier....

Lykke til med sesongen alle med et gult og svart Start-hjerte.

HEIA START

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2014

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Der kom årest sikreste vårtegn. Frankiboys første kamptråd. Husker dere hvordan det gikk sist vi sesongåpnet i Drammen? Da ble Tippeligaen kjent med en viss Bolanos.

Åpningskaper kan gå alle veier, men SIF er nok klar favoritt. Det er godt å bare være i gang igjen. Jeg gleder meg stort!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Egentlig bra å starte i Drammen. Godset tror jeg blir gode i år også, men jeg tror de kan starte litt tregt siden de har fått inn mange nye fordi mange av de gamle er solgt. Så det kan være bra å møte dem tidlig i sesongen. Men samtidig er det jo alltid kjipt å starte dårlig. Men tror ingen blir veldig skuffet om vi går på et tap i Drammen. Vi ble jo slaktet av godset i fjor forresten.

Midtbanen vår er det noen spørsmåltegn ved, siden det er to nye fjes inn der. Tripic er jeg rimelig sikker på blir bra. Mens Fernando er jeg mere usikker på siden jeg har sett veldig lite av han. Men vi har jo et par andre også som kan spille på den plassen. Men Forsvaret har jeg trua på. Særlig stopperne. Har litt trua på at vi skal slippe inn en del færre mål i år samtidig som vi holder dampen oppe i form av scoringer. Ergo har jeg trua på at det kan bli bedre enn i fjor. Men mye kan fort avhenge om vårt defensive anker leverer. Selv om jeg håper at laget kan levere ok uansett.
    Sist endret av bosve : 03-27-2014 kl 15:12

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Tar selvfølgelig turen fra Oslo. Endelig er vi i gang igjen!!!

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Den eneste jeg er redd for i Godset er Kovacs, vi har ofte slite mot han. Tipper 1-0 til Start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Endelig seriestart! Det er litt kjedelig å starte med en såpass vanskelig bortekamp, men samtidig spiller vi uten press. Poeng imorgen er bonus.

Ellers er det interessant å se hvordan Mjelde bidrar til å heve forventningene til årets sesong med å snakke om at medalje er realistisk. Det skaper fallhøyde, men samtidig er det bra at man innhent har tro å det man driver med.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes det er veldig bra å starte med denne kampen. Ingen press, og vi kommer nok ikke til å lide på noen måte om vi taper, samtidig som hvis vi spiller uavgjort eller vinner, er det kjempemotiverende! :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Jeg synes det er veldig bra å starte med denne kampen.
    Timingen er perfekt. Godset har slitt med store skadeproblemer i oppkjøringen, og har noen tvilsomme resultater i treningskampene. Mange av de nye er relativt ferske, og det er alltid en fordel å møte de antatt beste lagene tidlig før spillet har satt seg.

Dette er absolutt en gyllen sjanse til å få med seg poeng fra Drammen. Jeg håper Start kjenner seg sin besøkelsestid. De kunne ikke fått et bedre tidspunkt å møte Godset på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er veldig spent foran morgendagens kamp. Har faktisk en god følelse. Poeng er bonus, men ville vært ekstremt moro med alle tre.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    MATCHDAY!

Steike hvor spennende det blir i dag. Klarer vi å tukte tittelforsvarer og sende en melding til alle "ekspertene" som mener at vi ikke er bedre enn 11-13 plass? Godset har slitt i treningskampene og jeg tror ikke de går inn til kampen med veldig mye selvtillit. Selvsagt betyr treningskmamper null og niks når kampen starter, men får vi en god start og tar ledelsen så vil usikkerheten helt klart spre seg hos hjemmelaget.

Dette er kamp der vi har alt å vinne og null å tape - da ingen forventer at vi skal ta poeng.

Lykke til alle sammen! Jeg har tippet uavgjort, men har faktisk en god folelse.

PS: Det hadde vaert sinnsykt deilig å bryte Godset sin sinnsyke hjemmestatistikk, der de vel ikke har tapt de to siste sesongene!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Tror vi taper, men håper på full klaff. Godsets stoppersituasjon er ikke optimal for tiden. Uansett er det gøy å være i gang igjen.

Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Husk at vi var et av de absolutt beste lagene i Tippeligaen i fjor høst, og det var ikke KUN Markus Heikkinens fortjeneste. Han hadde mange gode spillere rundt seg, og samtlige av disse er med nå.
    Jeg er enig, men jeg synes likevel MIM og defensive midtbanespillere er en underlig affære. Det ble hevdet av Andresen var den taktiske ressursen da Brann vant gullet, men det ble avfeid som konstruerte argumenter av anti-Mons-brigaden i Bergen og forsøk på å bygge opp MA da han tok over ansvaret i Vålerenga. Mons' håndtering av vårsesongen i fjor og Heikkinens inntog i høst har vært debattert såpass mye at det kanskje ikke er forumets heteste potet lenger, men signeringen av Paniagua og uttalelsene rundt er likevel interessante. Jeg tviler ikke på at han er god nok for Tippeligaen, men vet man egentlig hva man har kjøpt? Mot Brann så han ikke ut som et anker i det hele tatt; han lå langt høyere i presset enn Heikkinen, jaget ball og gikk fremover i angrep. Situasjonen som virkelig skilte seg ut for min del var den hvor han ble fintet ut av en Brann-spiller, og deretter valgte å jage ham videre, på tvers av banen, inn i Owellos sone. Det er ikke bra. En liten støttepasning fra Brann-spilleren der, så er det fette åpent i rommet han etterlot seg. Det (lille) jeg har sett av FP minner veldig, veldig lite om MH. Heldigvis kan mye av det være fordi han er gira på å vise seg frem, men da bør han legge det fra seg kjapt. Han er definitivt bedre med ball enn Markus, men til nå har de sett ut som to vidt forskjellige spillertyper.

Jeg reagerer også på at Mons sier han vil la Fernando få løse ankerrollen på "sin måte". Hva er dette? Å gi den viktigste rollen i laget frie tøyler kræsjer i alle fall totalt med målet om "maskinfotball". Jeg håper like mye som dere andre at vi lykkes og maltrakterer motstanderne våre i år, men jeg er skeptisk pluss til hvordan treneren vår håndterer akkurat denne biten. Med noen andre hadde jeg trodd han spilte "dum"/forsøkte å legge positivt fokus på enkeltspilleren, men her begynner det å bli en trend.

La meg balansere den negative tonen med et optimistisk "heia Start". Heia Start.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Juhu der leder vi 1 0

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Da leder vi 2-1 og rapportene sier godt start spill. Men jeg er livredd for en langvarig skade på jesper.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Da leder vi 2-1 og rapportene sier godt start spill. Men jeg er livredd for en langvarig skade på jesper.
    Gufs fra ifjor: Balltap av Owello, Vikstøl cowboy i egen boks, og vips er det 2-2.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Et fyrverkeri av en kamp! To mål til hver, et annullert til hver, masse spirit, Mathisen ute med skade, Vikstøl spiller med bandasje etter å ha blitt sparka i hodet, to gule til Strømsgodset, burde vært minst et til for foten i ansiktet til Vikstøl, et til Start. Og dette er bare første omgang...

Member
    Ble medlem
    Dec 2013
    Jeg er ikke imponert over Nouri. Bør benkes etter dagens kamp!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    3 baklengs...etter ca halvspilt. Ikke bra defensivt, men bra offensivt. Synd Mathisen ble skada, men han har jo historie som kjeks. Men det er jo elendig at vi ikke holder mer enn 1 min av 2 omgang før vi slipper inn mål da. Godset har mye skader og nye folk og dette var perfekt tidspunkt å møte dem, men ser ikke ut som om det hjelper oss nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nouri og Andersen....hurra

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fryktelig mye ble odelagt med Jesper sin skade etter 7 minutter. Når man har spilt stort sett hele oppkjoringen med samme forsvar, og så skal midtforsvaret settes på nytt mot fjorårets seriemester, så blir det vanskelig. Vi er greie framover og det var klokt å bruke Asante, men dette viser vårt storste problem - mangel på erstattere i midtforsvaret. Glenn er "over-the-hill" og Godset kan nesten gjore som de vil...

Frykter at vi slipper inn et par til...

Member
    Ble medlem
    Dec 2013
    Peder har mast om ny midtstopper i lang tid. Nå begynner jeg å forstå.

Lignende tråder

1. 21.Serierunde: STRØMSGODSET - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 43
    Siste innlegg: 08-27-2015, 22:27
  2. 12.Serierunde: START - STRØMSGODSET (kamptråd)
    Svar: 40
    Siste innlegg: 06-08-2015, 12:01
  3. 20.Serierunde: START - STRØMSGODSET (kamptråd)
    Svar: 83
    Siste innlegg: 08-19-2014, 17:43
  4. 28.Serierunde: Strømsgodset - Start (kamptråd)
    Svar: 46
    Siste innlegg: 10-29-2013, 14:12
  5. 11. Serierunde: Start - Strømsgodset (kamptråd)
    Svar: 64
    Siste innlegg: 05-21-2013, 17:43

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •