Side 14 av 28 FørstFørst ... 4121314151624 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 542
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Man kan jo si at BB ikke er dårligere enn mim siden de hadde samme grusomme arbeidsforhold. ( ett lag uten det meste)
    Det er vanskelig å gjøre om på ett lag/ taktikk 6 runder før slutt.
    Jeg mener BB trengs på trener/ utviklingsfeltet.
    Som taktikker var han katastrofe, jeg kan ikke basere dette på siste kamp, det så mer ut som flaks.
    Få inn noe veldig bra, ingen Sandstø eller Mjelde typer.
    Se gjerne ut av Norge

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Den stakkars SIB blir altså sittende med ettermælet til en mislykket vikaransatt som prøvde seg optimistisk med poesien for bølleklassen hvor alle guttene ville mekke og jentene kun sminke seg...

Når laget vinner, som under Eggen eller Wenger eller Fergie, kan sjefen slippe unna med lyrikk og kosestund, men det er jo SJEF han først og fremst skal være.

BB fikk en klasse med lærevansker, men de besto eksamen etter å ha strøket de siste prøvene og tentamen. Er han en dårlig lærer? En klein motivator? Slett leder? Kan man belønne ham med fornyet tillit for lang og tro tjeneste mens man samtidig henter inn nabofylkets flinkeste pedagog, uten å signalisere mistillit?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Heywood Jablome Vis innlegg
    Jeg er for så vidt fan av BB, og vil heller ha ham enn uprøvde Steinar.
    Merkelig utsagn. Steinar Pedersen har vært hovedtrener for jerv i to sesonger, og hadde før det den jobben Borgersen overtok. Det er isåfall borgersen som er den uprøvde av de to. Å redusere prestasjonen med jerv denne sesongen på den måten du gjør kan vel heller ikke kalles noe annet enn useriøst.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2015
    Jeg ser poenget ditt, skal bare peke på to ting:

A. Selvfølgelig har Steinar P gjort en god jobb. Men det er noe annet å overleve med et ribbet Start enn å trene et lag som intet har å tape. Ta feks Moyes som i snitt trente Everton til 7 de plass over ti år. Ble slukt rått når han skulle ta neste steg. Jeg tror det er mest sannsynlig at Jerv blir et nytt MK, Nest/Sotra, SIF eller Randaberg enn et nytt Mjøndalen.

B. BB har hatt den samme jobben hele tiden. Steinar var underlagt hans kommando i 2013. Hvorvidt det fungerte med arbeidsgiveransvar, vet jeg ikke, men FVN har vel for en stund siden antydet at det ikke var så lett.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Om den nye treneren skal livne opp sørlandet å få tilbake engasjementet her i Sør er Bård Borgersen helt feil mann. Han prøver å få til et lag som er kompakte(uten å lykkes). Han ønsket træghet å duellstyrke fremfor fart og x faktor(uten å lykkes), han hadde matchball hjemme mot Mjøndalen og var defensiv i tankegangen(uten å lykkes) og tok 3 poeng på 7 kamper.

Når han satset offensivt for en gangs skyld i EN omgang mot Jerv lykkes han. DET MÅ VÆRE DEN VERSTE CV JEG NOENSINNE HAR SETT!!!

Har hatt sesongkort på Stadion siden 97, om Bård er trener i 2016 er det uten mitt sesongkort!!!!

Start har 2 valg: Hente Tom Nordlie, eller finne en løsning med Jerv og Steinar P.

God jul

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Han snakker som en kommunal mellomldeder som har tatt for mye "management-juice". Det blir lite konkret. Også her minner han meg om SIB. Selv om tåka ikke ligger like tykk som hos karen fra Elverum. Dette er uansett ikke hovedinnvendingen min mot BB.

Hovedproblemet er at han ikke tilførte noe nytt etter Mjelde. Samme spillere i samme formasjon, leverte samme begredelige resultater. Jeg forventet at han så problemet, stilte diagnosen, og forsøkte å utgjøre en forskjell.
    Jeg er både enig og uenig. Borgersen fremstår som en ordbaiser av ypperste Høgmoklasse. Samtidig fremstår han knallhard, kompromissløs og totalt likegyldig til hva omgivelsene måtte mene.

Som trenertype fremstår han som Mjeldes rake motsetning. En nerd med fokus på faglige detaljer. Der Mjelde trengte dispensasjon for å dekke opp for manglende formell kompetanse og nærmest viste forrakt for fotball som fag, har vel Borgersen lest hver bok i biblioteket. Samtidig var det paradoksalt nok altså nesten umulig å se forskjell på Start før og etter trenerbyttet.

Jeg er hverken bekymret for at Borgersen blir en ny Bjørnebye eller en ny Mjelde. Men jeg lurer litt på om han er karismatisk og pedagogisk nok til å få solgt inn ideene sine, og om han er pragmatisk nok og flink nok med mennesker.

Jeg pratet med en kilde tett på klubben som allerede i fjor høst fortalte at Steinar Pedersen var spillernes klare favoritt til å overta etter Mjelde. Hans suksess med Jerv denne sesongen burde gjøre ham til et solerklart førstevalg. Men Start sover som vanlig i timen og har gjort det vanskelig for seg selv. Pedersen har forlenget med Jerv ut 2018, og dersom han har respekt for egen arbeidsgiver, vil han neppe forlate Jerv i høst med mindre Jerv sitter igjen med såpass mye kompensasjon at de er komfortable med at han drar. I tillegg til denne økonomiske utfordringen, er det åpenbart at Borgersen ønsker å fortsette som hovedtrener i Start og at han mener han fortjener jobben. Så da er det nok en fare for at hans dager i klubben er talte om han blir forbigått.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Kan man belønne ham med fornyet tillit for lang og tro tjeneste mens man samtidig henter inn nabofylkets flinkeste pedagog, uten å signalisere mistillit?
    Scenarioet Duke her skisserer er vel hverken urealistisk eller ueffent. Med fare for å ta feil skulle man kanskje tro at det tidligere samarbeidet mellom de unge lovende (manglende meritter på toppnivå tatt i betraktning) ville signalisere en pragmatisk løsning uten at mistillits-spørsmålet en gang er tema?

Jeg synes dette virker interessant.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg tror Borgersen er ferdig i Start dersom han ikke får fortsette som hovedtrener. Uansett hvordan vi vrir og vender på det er det en form for mistillit å sende en fungerende hovedtrener som ønsker å være hovedtrener tilbake til jobben som utviklingssjef. Det viktigste er dog delen om at Borgersen er klar på at han ønsker å prøve seg som hovedtrener. Borgersen var jo klar for 4 år siden da klubben valgte Mjelde. Velger klubben en annen denne gangen også så sier de jo rett ut at den interne veien til hovedtrenerjobben er stengt.

Borgersen vil kanskje ikke forsvinne umiddelbart, men jeg tror vi må belage oss på at han går ved første anledning.

Jeg tolker stillheten dithen at sannsynligheten for andre kandidater enn Steinar og Bård øker. Lurer rett og slett på om Start har innsett at de ikke klarer å hente Steinar samtidig som de ikke har tro på Bård.

Da er spørsmålet om de vil kapitulere og hente Nordlie (tvilsomt), eller lete andre steder.

edit: Og noe delt ansvar mellom Bård og Steinar har jeg null tro på blir realitet. Det er heller ikke en løsning Start bør søke. De må ta et valg.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Nordlies sorti i Avaldsnes var nok den endelige avskjeden med norsk toppfotball. Jeg tror i hvert fall ikke det finnes klubber som er desperate nok til å hente ham på denne tiden av året.

Borgersen kan forlate Start om han blir forbigått. Men det er langt mellom jobbene i fotball-Norge, både for spillerne, trenerne og ikke minst de dresskledde eksspillerne som sloss om plassene i TV2-fotballstudio og bruker hver anledning til å påpeke at enhver klubb trenger en sportsdirektør, og deretter ber en stille bønn om at nettopp de får den jobben.

Er Borgersen villig til å forlate Kristiansand og jobben som utviklingssjef i Sørlandets eneste toppklubb for å trene lag på nivå 3 eller 4? Og ville det i så fall være et stort tap?

Jeg har tro på Borgersen, og tror han er en stor ressurs for klubben. Men som utviklingssjef i en klubb der talentene faller fra som fluer og siste unge, lokale gjennombrudd var Stokkelien i 2009, så har han vel heller ikke her resultatene å slå i bordet med.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg tror Pedersen blir i Jerv( respekt for klubben og jobbe videre med det som er på gang) , jeg er overbevist om at Nordlie ikke blir trener (den brå Avaldsnes avgangen)
    Jeg er sikker på at BB går tilbake til sin stilling.
    Jeg håper klubben bruker en god radar som dekker hele skandinavia, som har kontakter rund om.
    Skal klubben få ett løft må man se bort i fra de nevnte over.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Jeg tror Pedersen blir i Jerv( respekt for klubben og jobbe videre med det som er på gang) , jeg er overbevist om at Nordlie ikke blir trener (den brå Avaldsnes avgangen)
    Jeg er sikker på at BB går tilbake til sin stilling.
    Jeg håper klubben bruker en god radar som dekker hele skandinavia, som har kontakter rund om.
    Skal klubben få ett løft må man se bort i fra de nevnte over.
    Godt oppsummert! Start trenger impulser helt utenfra. Med såpass mye klubbygging som skal gjøres blir det viktig at personen har sterke lederegenskaper og fungerer godt sammen med resten av ledelsen i klubben. Start skal etablere en god styringskultur på det økonomiske nivået vi er på nå. Det vil f.eks. funke dårlig med en diktator-lignende trener som velger hard konfrontasjon som første løsning når noen er uenige med han.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Heywood Jablome Vis innlegg
    Jeg ser poenget ditt, skal bare peke på to ting:

A. Selvfølgelig har Steinar P gjort en god jobb. Men det er noe annet å overleve med et ribbet Start enn å trene et lag som intet har å tape. Ta feks Moyes som i snitt trente Everton til 7 de plass over ti år. Ble slukt rått når han skulle ta neste steg. Jeg tror det er mest sannsynlig at Jerv blir et nytt MK, Nest/Sotra, SIF eller Randaberg enn et nytt Mjøndalen.

B. BB har hatt den samme jobben hele tiden. Steinar var underlagt hans kommando i 2013. Hvorvidt det fungerte med arbeidsgiveransvar, vet jeg ikke, men FVN har vel for en stund siden antydet at det ikke var så lett.
    Jeg er fremdeles uenig med deg. For å sette det litt på spissen så har Steinar Pedersen har tatt en gjeng med spillere Start ikke har sett potensialet i og nesten gjort dem til et Tippeligalag iløpet av 2 år. Og det med svært lite ressurser. Jeg synes det sier mye om hvordan han både har kompetanse på å utvikle spillere, hvordan han er til å hente spillere og hvordan han får maks ut av de han har. Det er svært imponerende. Det er selvsagt ingen garanti for suksess i Start, men jeg synes det er rare argumenter du bruker mot han. Samtidig er de manglende prestasjonene under Borgersen heller ikke ensbetydende med at han ikke kan lykkes om han får tid, men jeg mener han har svekket sine sjanser til tross for at vi overlevde.

Ellers er det riktig at Borgersen var overordnet Steinar da han var i Start, men begge har jobbet med de samme tingene (spillerutvikling og Start2).

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Personlig hadde jeg stor tro på Borgersen da han overtok,men det er desverre blitt litt svekket. Jeg føler han var en litt blåkopi av MIM, og altfor konservativ i spillemåte og laguttak.
    Jeg vet at BB er en meget hardtarbeidende mann, og han vil nok få system på spillet bare han får tid, men han bør bli mye mere innovativ.
    Tror Steinar er et bra valg, men tror også det hadde vært positivt med totalt nye impulser.Den avgåtte Haugesundstreneren Grindhaug, tror jeg hadde vært et godt valg dersom det var aktuelt. Er selv meget svak for Nordlie, men det er nok en drøm som ikke vil gå i oppfyllelse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Tror Steinar er et bra valg, men tror også det hadde vært positivt med totalt nye impulser.Den avgåtte Haugesundstreneren Grindhaug, tror jeg hadde vært et godt valg dersom det var aktuelt.
    Er ikke han sportsdirektør i Haugesund nå (eller en stilling tilsvarende sportsdirektør)?

Jeg ønsker meg inn en utenfra. Mjelde lykkes ihvertfall med 1 ting i sin periode, nemlig å få brutt ned "sørlandsmentaliteten" blant spillerne, den der likegyldigheten til et tap, og "så lenge rekene er gode, det er smeigedager på fjorden og osv så er vi fornøyd". Det er en mentalitet jeg ikke ønsker tilbake, og derfor ønsker jeg meg en utenfra med nye impulser og en annen innstilling enn den typiske sørlandske..
    Det er nok av gode trenere i andre land som kan gjøre en god jobb. Man trenger ikke resirkulere gamle trenere slik man har hatt en tendens til i norsk fotball.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Er ikke han sportsdirektør i Haugesund nå (eller en stilling tilsvarende sportsdirektør)?

Jeg ønsker meg inn en utenfra. Mjelde lykkes ihvertfall med 1 ting i sin periode, nemlig å få brutt ned "sørlandsmentaliteten" blant spillerne, den der likegyldigheten til et tap, og "så lenge rekene er gode, det er smeigedager på fjorden og osv så er vi fornøyd". Det er en mentalitet jeg ikke ønsker tilbake, og derfor ønsker jeg meg en utenfra med nye impulser og en annen innstilling enn den typiske sørlandske..
    Det er nok av gode trenere i andre land som kan gjøre en god jobb. Man trenger ikke resirkulere gamle trenere slik man har hatt en tendens til i norsk fotball.
    Vi har jo ikke hatt en sørlending som trener sider Trond Pedersen i 97-98...

Det er nesten påfallende hvor få sørlendiger vi har hatt som trenere de siste årene.

Med unntak av Karstens storhetstid på begynnelsen av 80-tallet, har sørledinger kun bidratt i form av "redningsaksjoner" som disse:

Erik Rutford Pedersen
    Teddy Moen
    Trond Pedersen
    Karsent Johannesen 85, 88-89 og 96

Sist en sørlending fikk fullt ansvar over litt tid, endte det med to seriemesterskap og en bronsje på fire sesonger.....

Min forsiktige kritikk av BB har ikke noe med at han er sørlending å gjøre, det er snarere en styrke. Spørsmålet er om han er den riktige sørlendingen.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Vi får spekulere litt...

Ikke så mange år siden Hareide hadde en "intensjonsavtale" med Start før han gikk en annen vei. Nå spekuleres det i Danmark - Hareide virker selv usikker på dette, men har "jobb på hånden", mente jeg å høre...

Jørn Andersen ferdig i Austria Zalsburg i dag. God erfaring fra utenlandske klubber.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Vi får spekulere litt...

Ikke så mange år siden Hareide hadde en "intensjonsavtale" med Start før han gikk en annen vei. Nå spekuleres det i Danmark - Hareide virker selv usikker på dette, men har "jobb på hånden", mente jeg å høre...

Jørn Andersen ferdig i Austria Zalsburg i dag. God erfaring fra utenlandske klubber.
    Hareide som Starttrener - Det hadde vært det største på sørlandet siden 1641...

Jørn Andersen - Det er sterke krefter som jobber for å få han "hjem" til FFK. Tror vi er bak i konkurransen der.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Jan Halvor er vel klar for FFK?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Jan Halvor er vel klar for FFK?
    Du har selvfølgelig helt rett....

http://www.f-b.no/ffk/fotball/jan-ha.../s/5-59-289228
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Hareide som Starttrener - Det hadde vært det største på sørlandet siden 1641...

Jørn Andersen - Det er sterke krefter som jobber for å få han "hjem" til FFK. Tror vi er bak i konkurransen der.
    Utopisk at Hareide kommer til oss. Like stor sannsynlighet for at vi signerer Brendan Rodgers.
    Ja, Jørn Andersen har stor erfaring fra diverse klubber i Tyskland og Østerrrike(?), men har han hatt suksess? Føler at jeg har hørt han fått sparken i ganske mange klubber etter hvert, og noen storklubber har han enda ikke trent. Men spennende navn å ha på blokka det

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •