Viser resultater 1 til 18 av 18
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: Odd - Start (Skagerak Arena)

Tid: Torsdag kl.1400
    Sted: Skagerak Arena

Med under en måned til seriestart skal vi nå ut i den vanskeligste oppgaven så langt i oppkjoringen. Nå venter nemlig medaljekandidat Odd - som i sin forrige treningskamp vant 5-3 borte mot Godset.
    Tripic og Asante er borte mens Jesper og Kristoffer Ajer er skadet så dette blir ikke lett. Jeg forventer veldig lite og regner med at vi får kjørt oss borte mot et godt Odd-lag.
    Jeg gleder meg til å se hva Mattias Rasmussen kan få til i denne kampen. Med Ajer ute så er nok dette det beste vi kan stille akkurat nå, så det skal bli veldig spennende å se hva vi kan klare. Dette vil også gi oss en ny pekepinn på hvordan vi står med 3.5 uke til seriestarten mot LSK.

Sannsynlig Start-lag mot Odd (4-4-1-1): Håkon Opdal - Jon Hodnemyr, Bismark Acosta, Alex De John, Rolf Daniel Vikstøl - Espen Hoff, Solomon Owello, Gudmundur Kristjansson, Espen Børufsen - Mattias Rasmussen - Matthias Vilhjalmsson.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det som er positivt med denne midtbanen i forholdt til en midtbane med Asante og Tripic er løpskraften i midtbaneleddet. Hoff og Espen løper mye og det samme gjør Kaptein Gummi og Owello.

Gleder meg å til å se lille Rasmussen, det han har vist av teknikk, drive og overblikk i treningskampene har vært lovende. MEN: Gutten trenger noen flere kilo på kroppen.,..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Alt annet enn slakt er en positiv opptur i denne kampen. Odd er imo medaljekandidat sammen med MFK og RBK, og i Skien er det aldri lett å vinne.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget:
    http://www.ikstart.no/news/article/l.../laget-mot-odd

Håkon Opdal

Jon Hodnemyr - Bismar Acosta - Alex De John - Rolf Daniel Vikstøl

Espen Hoff - Solomon Owello - Gummi Kristjansson - Espen Børufsen

Alejandro Castro

Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Ingvar Jonsson, Robert Sandnes, Mathias Rasmussen, Lars-Jørgen Salvesen, Erlend-Segberg, Fernando Paniagua og Lasse Sigurdsen.

Owello sentralt? Hmmm Han fikk vel ikke til noe der i hele fjor..

Ellers blir det spennende å se Castro i den hengende rollen.
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    15 minutter spilt og jeg er imponert over det vi har vist til nå. Vi har hatt den storste sjansen og bortsett fra Opdal sitt elendige utspark som gav en farlig situasjon så har vi vaert helt på hoyde - om ikke bedre enn hjemmelaget til nå.

Jeg tror forstelaget vårt er greit nok, men vi har jo en veldig tynn stall og er sårbare for skader - spesielt bakover!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Imponert over hvor hardt vi jobber! Opdal har ikke vært helt heldig med alt, men alt i alt er dette bra av laget.

Edit - Målet til RDV skal ha blitt annulert for offside
    Sist endret av krs : 03-12-2015 kl 13:55
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Synes absolutt ikke vi gjør oss bort i denne kampen. Som frankieboy sier tror jeg førsteelveren vår kan hamle opp med de fleste lag i Tippeligaen, men vi er utrolig sårbare for skader og suspensjoner pga liten stall.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Meget bra laginnsats mot Odd syntes jeg. Kjempes bra. Bedre defensivt enn på lenge.
    En mangler kreativitet fremover og selv om Opdal hadde noen greie involveringer også, glipper han også innimellom slik vi alle husker (føler meg utrygg med han bakerst).
    Må ikke miste mer der fremme uten noe bra inn. Det er tynt allerede.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da var kampen over og selv om det ble tap er jeg rimelig godt fornoyd. Jeg synes vi stort sett spiller jevnt med en av medaljefavorittene denne sesongen. De skaper veldig lite og vi har et par brukbare sjanser.

Acosta var Starts beste i dag synes jeg, men ellers synes jeg hele laget jobber bra og det er ingen ting som tyder på at vi blir noen kasteball denne sesongen.

Det mest negative i dag er at ikke Mjelde lar flere få spilletid. Med rundt 4 uker til seriestart så burde selvsagt Mattias Rasmussen få langt mer spilletid og det samme med Lars Jorgen Salvesen. Det trekker veldig ned, men det er vel akkurat dette som er en av svakhetene til Mjelde - at han ikke er villig til å bruke mange unge spillere - selv i en treningskamp flere uker fQr alvoret starter.

Utenom dette er jeg bra fornoyd og positivt overrasket over at vi spiller helt jevnt mot Odd!

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Det mest negative i dag er at ikke Mjelde lar flere få spilletid. Med rundt 4 uker til seriestart så burde selvsagt Mattias Rasmussen få langt mer spilletid og det samme med Lars Jorgen Salvesen. Det trekker veldig ned, men det er vel akkurat dette som er en av svakhetene til Mjelde - at han ikke er villig til å bruke mange unge spillere - selv i en treningskamp flere uker fQr alvoret starter.
    !
    Det er bare 2 kamper igjen før alvoret starter. Synes ikke det er så lenge jeg.

Start har to tenåringer på banen i dag, på tross av at vårt største talent er skadet. Rasmussen og Salvesen fikk begge starte i forrige kamp.

Men hvem synes du egentlig Salvesen burde kommet inn for? Vilhjalmsson? Skal Start avslutte med Salvesen og Sigurdsen på topp?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Scoret vi ikke 0 mål da?. Når man i løpet av en tidsperiode der man kunne sett en spillefilm, ikke klarer å få ballen i nota en eneste gang skal man ikke være veldig positiv. Lista bør ligge såpass synes jeg.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Scoret vi ikke 0 mål da?. Når man i løpet av en tidsperiode der man kunne sett en spillefilm, ikke klarer å få ballen i nota en eneste gang skal man ikke være veldig positiv. Lista bør ligge såpass synes jeg.
    Man må jo se litt på forutsetningene. Odd er en medaljefavoritt og har de siste 2 kampene vunnet mot Godset og Enga, mens vi trolig vil måtte kjempe om å unngå nedrykk og har i de siste to kampene spilt uavgjort mot Aalesund og tapt mot Vindbjart (vet at vi spilte uten de beste). Vi spiller på bortebane og mangler flere av de som var antatte forstevalg - som Tripic/Asante (forsvunnet) og Jesper og Ajer (skada).

Ellers så fikk jeg ikke med meg slutten av kampen og så ikke at Sigurdsen kom inn. Det er jo positivt og enig i at Salvesen ikke skulle kommet inn i tillegg. Ville dog hatt inn Rasmussen for Vilhjalmsson og hatt Rasmussen som hengende spiss og Sigurdsen på topp - men men. Jeg gidder ikke å bruke altfor mye energi på dette. En positiv opplevelse var det, og jeg synes det er veldig positivt at vi har fått inn Lasse Sigurdsen - som er en helt annen spisstype enn de vi har. Det trenger vi!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Noen har et annet syn på kampen:

http://m.db.no/2015/03/12/sport/fotb...kamp/38186033/

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    he, var en litt annen vinkling enn den virkelighetsfjerne(?) versjonen som presenteres her ja. Men det blir vel kanskje sånn når folk ikke har noen forventinger, og folk er fornøyde bare vi ikke taper med mange mål.

Noen utsagt fra artikkelen: "I dag har vi fått sett forskjellen på topp fem og bunn fem i årets Tippeliga". "Start skaper kun en stor sjanse!".

fvn: "Tamt Start-lag!" http://www.fvn.no/100Sport/fotball/f...g-501905_1.snd
    Sist endret av bosve : 03-12-2015 kl 16:57

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Det var et litt annet syn på kampen ja. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen Dagbladet gir. Dagbladet påstår at Start kun skaper én stor sjanse. Jeg vil hevde at sjansen vi har etter '10 minutt og Vilhjalmssons heading etter '75 minutt begge er store sjanser.

Se gjerne høydepunktene og døm selv.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    he, hørt på kommentator; "Opdal viser at kjøttet fortsatt er mørt og fint!". Får det til å høres ut som en reklame for Gilde kjøttprodukter. Opdal klar for slakting?

Baklengsmålet blir for billig. Får jo stå helt umarkert i boksen på headingen fra Johnsen.
    Sist endret av bosve : 03-12-2015 kl 17:10

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Interessant å se hvor ulike oppfatningene er etter kampen. Selv fikk jeg ikke sett nok til å kunne mene for mye. Men det er litt skremmende å lese at Mjelde ser ut til å vende tilbake til ting som ikke har fungert spesielt bra tidligere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    he, hørt på kommentator; "Opdal viser at kjøttet fortsatt er mørt og fint!". Får det til å høres ut som en reklame for Gilde kjøttprodukter. Opdal klar for slakting?

Baklengsmålet blir for billig. Får jo stå helt umarkert i boksen på headingen fra Johnsen.
    Men billige mål i mot er en kjent melodi.
    Da hjelper det lite å stå med " ett par gode sjanser " i løpet av 90 min.
    Men ikke overraskende at vi holder Odd unna med mer enn 1 mål, det er satset på forsvaret i år og det ser man.
    Offensivt sliter vi så mye at jeg er bekymret til månen.
    Og DB sier som det er, start vil slite med å få poeng.
    Vi må unngå skader av stor betydning og vi må ha frem 1-2 unge som bidrar sterkt offensivt og blir en snakkis. Vilhjalmsson må for all del BLI. Jeg tror dette kan være en stor faktor.
    Om 3 uker teller vi poeng uten stil karakterer på hard jobbing og flere gode forsøk
    Sist endret av Steinar Lindgren : 03-12-2015 kl 20:36

Lignende tråder

1. Svar: 13
    Siste innlegg: 03-31-2017, 17:13
  2. Svar: 9
    Siste innlegg: 03-20-2017, 12:56
  3. Svar: 12
    Siste innlegg: 03-26-2015, 11:15
  4. Svar: 16
    Siste innlegg: 03-24-2015, 16:36
  5. Svar: 11
    Siste innlegg: 03-08-2015, 23:08