Vis avstemningsresultater: Synes du vi burde spille med 1 eller 2 spisser?

Stemmere
9. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • 1 spiss

7 77,78%
  • 2 spisser

2 22,22%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

6.Serierunde: START - TROMSØ (kamptråd)

TID: Søndag 3.mai kl.1530
    STED: Sparebanken Sør Arena

LINKER
    Tromsø's hjemmeside: http://www.til.no
    Isberget's hjemmeside: http://www.isberget.no
    Isberget's kamptråd: Har ikke opprettet kamptråd ennå

TABELLEN
    11. Start.... 5 1-2-2 8-9 5 poeng
    14. Tromsø. 5 1-1-3 4-7 4 poeng

TROMSØ IL
    Tromsø rykket i fjor opp igjen til Tippeligaen etter kun en sesong i Adeccoligaen. Selv om laget var langt bak Sandefjord som vant divisjonen så var opprykket klart ganske tidlig.
    Denne sesongen har de startet svakt selv om laget imponerte før sesongstart der de vant sine 5 siste treningskamper. I forrige kamp ble det 0-2 tap for Stabæk hjemme på Alfheim og i tillegg fikk de et par småskader i kampen, men laget skal ikke ha noen spesielle skadeproblemer foran kampen i Kr.sand.

Laget som trenes av Steinar Nilsen hentet foran denne sesongen flere nye spillere, men den som har imponert mest er Gjermund Åsen fra Ranheim som har 2 scoringer så langt.

Start har tatt i mot TIL 20 ganger i Kr.sand og lagene har vunnet 5 kamper hver mens 10 har endt med poengdeling. Målforskjellen er 31-34 i fordel Tromsø.

TROMSØ'S 5 SISTE KAMPER
    12 april: Viking - Tromsø 3-1 (serie)
    18 april: Tromsø - Lillestrøm 1-1 (serie)
    22 april: Mo - Tromsø 1-2 (cup)
    26 april: Aalesund - Tromsø 0-2 (serie)
    30 april: Tromsø - Stabæk 0-2 (serie)

IK START
    Espen Hoff er tilbake etter karantene mens man håper at Ole Martin Rindarøy er tilbake fra skade. Med veldig mange kamper på kort tid er det mulig at Mjelde gjør noen rokkeringer. Owello og De John stod over sist og jeg tipper førstnevnte er med igjen i denne kampen. Robert Sandnes soner en kamps karantene etter sitt røde kort mot RBK. Jeg tipper disse starter mot TIL:

Ingvar Jonsson

Jon Hodnemyr
    Michael Christensen
    Rolf Daniel Vikstøl
    Ole Martin Rindarøy

Espen Hoff
    Kristoffer Ajer
    Gudmundur Kristjansson
    Espen Børufsen

Solomon Owello

Matthias Vilhjalmsson

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Denne ukens spørsmålstegn er hvordan vi vil klare oss i en kamp der vi møter et antatt svakere lag - eller i det minste et lag med helt andre forutsetninger enn VIF og RBK som vi har møtt den siste uka. Nå får vi besøk av et lag som er fornøyd med 1 poeng og som trolig ikke vil sende altfor mange mann framover. Det vil nok bli et lignende kampforløp som mot Sandefjord, der Start vil styre og trolig gå hardt ut for å få en tidlig scoring. Lykkes ikke Start med å få en tidlig scoring, kan det fort gå som mot Sandefjord der bortelaget kom mer og mer inn igjen i kampen. Derfor er det utrolig viktig at vi får en tidlig scoring, og ikke minst at vi holder tempoet oppe om vi ikke skulle få en tidlig scoring. Dette er en kamp der Start er favoritter og så blir det spennende å se hvordan laget klarer å takle det.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Start har den siste uka 2 "hederlige" tap mot lag som er forventet å kjempe om medaljer og selv om jeg ikke hadde regnet med poeng i disse kampene så er det surt at vi ikke fikk med oss noe i og med at vi ledet i begge kampene og var fullt på høyde med VIF i 60 minutter og RBK i 45 minutter. Skal vi unngå nedrykkstrid så må vi ta noen poeng i kamper som dette. Når det er sagt så har både RBK og VIF helt andre ressurser enn Start og begge lagene har hatt rolige oppkjøringer uten samme utskiftninger i stallen som det Start opplevde så at Start stod igjen uten poeng i disse to kampene var ikke veldig overraskende.

Nå er det en helt annen type kamp. Nå kommer et av lagene som ganske sikkert vil ligge i bunnstriden denne sesongen. Tromsø har ikke imponert noen så langt og har kun tatt 4 poeng, til tross for at de har hatt 3 relativt enkle hjemmekamper. Dette er en kamp Start kan og skal vinne, men når det er sagt så vet vi utmerket godt at det ikke er noen enkle kamper i Tippeligaen. Det er en grunn til at mange kaller det "bingoligaen" da det uventede skjer hele tiden. Bare i forrige runde fikk vi mange overraskelser som bl.a Sarpsborg-seier mot Odd og Aalesund seier på Ullevaal mot VIF.

Det er derfor utrolig viktig at Start går til denne kampen som om det var en avgjørende kvalikkamp om å holde seg i Tippeligaen. Gjør de ikke det så kan vi fort få en ubehagelig overraskelse søndag ettermiddag. Etter denne kampen skal vi til Molde, så poeng i denne kampen er utrolig viktig for å holde litt avstand til den absolutte bunnstriden, for det er nok ikke mange som forventer at vi skal ta poeng i Molde neste helg.

For å gjenta noe av det jeg har skrevet tidligere, så vil publikum denne sesongen spille en avgjørende rolle. Med mange unge spillere som f.eks Ajer, Hodnemyr og Rindarøy så vil støtte fra tribunen gi en ekstra boost og vil gi spillerne mer energi. I en tett og jevn kamp som dette fort kan bli, så kan publikum få en helt avgjørende rolle. Etter at vi har spilt 5 kamper har vi til gode å bli skikkelig utspilt og selv om vi har sluppet inn 6 mål på våre siste to kamper så har vi i glimt vist at vi kan spille jevnt med alle lagene i Tippeligaen. Derfor håper jeg at Sørlendingene kommer på kamp igjen og hjelper gutta til 3 utrolig viktige poeng på søndag ettermiddag.

Start skal spille Tippeliga også i 2016 og da må vi ta poeng i slike kamper som dette.

God kamp alle Start-venner!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015
    Sist endret av Frankieboy : 05-02-2015 kl 17:12

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg forstår ingenting dersom Espen Hoff ikke får tilbake høyrekanten. Han har klart vært savnet i de to siste kampene. Hva er grunnen til at du tror Hollingen får den plassen?

Jeg blir også litt overrasket dersom Alex De John benkes igjen, med mindre han sliter litt med en skade og må spares så mye som mulig. Vikstøl gjorde riktignok en habil innsats mot RBK, men De John har aldri spilt seg ut av laget.

Ajer+Kristjansson sentralt virker veldig realistisk. Kristjansson har ikke vært fantastisk, men han er vel den på midten som klarer 90 minutt best uten at det sier mye.

1 eller 2 spisser? Synes ikke det er opplagt hva Start burde bruke. Som hengende spiss er det primært 2 alternativer, Dahle og Owello. Jeg synes begge har frustrerende mangler i spillet sitt. Så da er jo spørsmålet om Start ville vært bedre med Salvesen.

Håper virkelig på 3 poeng her, ellers får vi ramaskrik her inne og overgangen fra en god sesongstart til en sesongstart under pari vil være komplett. Realistisk sett så er det 50/50 hvorvidt vi vinner eller ei så det er bare å krysse fingra og måte opp.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Her skal vi ha en seier, uansett.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Jeg forstår ingenting dersom Espen Hoff ikke får tilbake høyrekanten. Han har klart vært savnet i de to siste kampene. Hva er grunnen til at du tror Hollingen får den plassen?
    Det var rett og slett en forglemmelse. Selvfolgelig kommer Hoff inn. Jeg kopierte bare forslaget jeg hadde for den forrige kampen og glemte å sette inn Hoff. Har endret det nå

Ang forsvaret tror jeg at Vikstol får muligheten da jeg tror Mjelde vil bruke Rindaroy på venstrekanten. Dersom Rindaroy ikke blir klar går De John inn i midten og Vikstol ut på venstrebacken - tror jeg!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    srsongens hittil viktigste kamp. Seier her vil gi oss et pusterom. Tap (eller uavgjort) vil plante oss godt i bunnstriden, spesielt siden vi etter all sannsynlighet vil tape mot Molde neste kamp.
    Hadde vært spennende å se vilhjamsson og Salvesen som de to offensive, men tipper hollingen eller Owello tar den offensive midtbanerollen

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Ang forsvaret tror jeg at Vikstol får muligheten da jeg tror Mjelde vil bruke Rindaroy på venstrekanten. Dersom Rindaroy ikke blir klar går De John inn i midten og Vikstol ut på venstrebacken - tror jeg!
    Å få Rindarøy over på venstre i håp om at han kan bidra mer fra den posisjonen må helt klart være tanken bak. Han har vært litt skuffende på høyreback. Samtidig vil det jo være en tillitserklæring til Hodnemyr.

For meg skurrer det likevel å benke De John som kanskje har vært den beste i backrekka så langt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Definitivt at hjemmebane må bety poeng for TL neste år.
    TIL knekkes best ved normalt press da TIL er gode på kontringer.
    Hoff og Børufsen får en stor oppgave i å utfordre kantene kantene, skjære inn og finne folk fra midtbanen som MÅ følge med med.
    Hengende spiss i dag vil være ok, så lenge de heter vilhjalmsson og Gudmundur, hoff på kant etter min smak

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Håper de benker Gummi nå. Har vært svak i flere kamper og fortjener en tur på sidelinjen for å få skjerpet seg. Owello sentralt med Ajer eller Hollingen har jeg mye mer tro på. Tviler på at Mons setter ut kapteinen, men han har definitivt fortjent det! Ellers føler jeg vi er svake på høyresiden. Hoff er ok, men han mangler mye på farten for å være en god ving. Det virker som vi ikke har noen andre som klarer å spille høyrekant, kanskje Rasmussen...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Viktig kamp som garantert ville endt med poengtap de to foregående sesongene.

Da hadde Start en miserabel mai etter en fin sesonginnledning. Dette skyldtes nok flere faktorer. Som at tap avler tap og ødelegger selvtilliten. At maiprogrammet er tøft og belastningen ble for stor på en del av spillerne. Og ikke minst at man kan leve greit på innsats og entusiasme i april, når motstanderne er langt unna kampform og stinne av vintermånedenes trening. Men når sesongen begynner å sette seg, trumfer ikke lenger høyt press og høy moral kvalitet. Dessuten er det grenser for hvor lenge man klarer å spille hver kamp som det er en cupfinale.

På et eller annet tidspunkt må man stole på eget spill og egne ferdigheter. Da har Start falt dønn igjennom siste to sesonger. Dagens kamp vil vise om dette kommer til å gjenta seg i år.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Veldig viktig kamp ja. Med tap her så står vi plutselig med 1 seier på 6 kamper, og vi ligger an til å bli med i nedrykksstriden. Veldig viktig at vi får mye poeng i vårsesongen. Er redd det blir tøffere utover høsten med en ganske tynn stall.

Men vi lå under mot Sandefjord helt til de 83 min og vi klarte ikke å få vinnermålet før overtid, så blir ikke overrasket om Tromsø også vil by på problemer for oss. Men håper på god underholdning, og seier. Børufsen håper jeg fortsetter. Han og Christensen synes jeg har vært våre to beste denne sesongen. Jeg vil se Ajer og Gummi sentralt med Owello eller Hollingen i den offensive rollen. Hoff på høyre.(klar han?)

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Laget:

Håkon Opdal

Jon Hodnemyr - Michael Christensen - Rolf Daniel Vikstøl - Ole Martin Rindarøy

Espen Hoff - Gudmundur Kristjansson - Andreas Hollingen - Espen Børufsen

Kristoffer Vassbakk Ajer

Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Ingvar Jonsson, Emil Dahle, Solomon Owello, John Olav Norheim, Lars-Jørgen Salvesen og Erlend Segberg.

http://www.ikstart.no/news/article/d...get-mot-tromso

Er det første gang Erlend Segberg er med i troppen? Ellers velger altså Mjelde å fortsette med Ajer der fremme.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Litt oppsiktsvekkende at det igjen blir keeperbytte... Virker som om Mjelde vil rotere hyppig, og for en keeper er det vel ikke veldig gunstig å ikke få tillit over lengre tid..

Ellers er jeg fornoyd med forsvaret og Ajer bak Vilhjalmsson er også greit, men jeg ville byttet ut Gummi med Hollingen (evt Ajer - og flyttet Owello/Dahle fram) da jeg ikke har blitt imponert av det Gummi har gjort så langt. Håper Gummi viser seg fra en bedre side. Han var jo bra i oppkjoringen så potensialet er der, og i tillegg vet vi jo at han er en av Mjeldes favorittspillere.

Utrolig viktig kamp dette!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Pangstart!! Fint plassert av Hollingen....

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    For et mål!..hehe. Der var vi heldige ja. Hva var det keeperen klaget på?. Nå er det bare å fortsette i samme sporet. Håper virkelig ikke vi er fornøyde nå og skal forsvare ledelsen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Spilt 17 min og vi leder 2-0 men vi har egentlig ikke hatt noen sjanser. Begge målene er bare surr fra Tromsø.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det viser seg igjen at det er utrolig viktig å jobbe på baller som virker håplose. Vilhjalmsson i dag og Borufsen mot Enga!

Nå er det viktig at vi ikke tror dette er i boks. Herlig redning av Opdal!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vår keeper er bedre enn deres.

Opdal etter 21 min. Det er klasse!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Trodde vi gikk ut for å ha ballen på hjemmebane. Satser vi på kontringer?. Tromsø har hatt ballen 61%. Fornøyd med at vi leder, men spillet synes jeg ikke har vært all verden.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Keeperen har vel så langt vært forskjellen på laga.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Der var det 2-1 ja. Veldig dårlig kamp synes jeg. Ser ut som to bunnlag. Vi mister ballen hele tiden. Veldig lite spill. Tromsø har hatt flere avslutninger enn oss. Det er ikke godt nok på hjemmebane. Vi skal være glad Tromsø har "gitt bort" to mål.

Lignende tråder

1. 2. Serierunde: TROMSØ - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 21
    Siste innlegg: 03-23-2016, 11:58
  2. 16.Serierunde: TROMSØ - START (kamptråd)
    Svar: 31
    Siste innlegg: 07-13-2015, 08:23
  3. 25.Serierunde: Tromsø - Start (kamptråd)
    Svar: 57
    Siste innlegg: 10-04-2013, 10:42
  4. 3. Serierunde: Start - Tromsø (kamptråd)
    Siste innlegg: 04-07-2013, 21:49
  5. 3. Serierunde: Start - Tromsø (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Siste innlegg: 04-07-2013, 21:49

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •