Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Ser at hodnemyr, salvesen og norheim blomster enormt for start ja.
    Ser jo hvorfor Vindbjart bruker siden til hodnemyr som inngangsport... henger ikke med mot gamle lagspillere
    Viljamson vs gausdal
    Hoff vs Aase
    De John vs Follerås
    Gummi vs Zernicow
    Rindarøy vs Jones

Aase hadde rundspilt alle backer uansett. Ikke hodnemyr sin feil at han blir satt opp mot Sørlandets beste spiller.
    Salvesen var dessuten langt friskere enn viljamson idag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Samme det bare ikke bruk hodnemyr mot MFK om det er det beste han kan
    Sist endret av Steinar Lindgren : 05-06-2015 kl 19:42

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    MIM har jo" nylig " sagt at han er skuffet over hvor lite start har ekspandert siden han tok over, og det var utenfor hva han ønsket.
    Det er begrenset hvor mye et lag kan ekspandere når de konstant ligger i nedrykkstriden. Han burde ha vært klar over både økonomiske og sportslige rammer da han kom hit, og når han ikke evner å karre seg ut av en konstant nedrykkstrid på tre år, kan han heller ikke forvente at rammene hans skal bli noe bedre med det første. Finnes ikke "rike onkler" på sørlandet og det er ikke akkurat en hemmelighet.
    Start er akkurat der jeg mener de skal være ut i fra hva som skjedde i oppkjøringen, de er over hva jeg trodde var mulig i TL med HITTIL god lagmoral og innsats.
    Jeg er ikke uenig i at vi har klart oss bra i serien i forhold til forventning, men lagmoral og innsats må ligge til grunn uavhengig av motstander. Å motivere seg selv mot for eksempel RBK regner jeg med er relativt enkelt for enhver fotballspiller. Å motivere et helt lag når motstanderen er to hakk under på "rangstigen" krever noe mer enn bare den enkelte spiller, og treneren har derfor et større ansvar her imo.
    Det å dra opp MIM kortet hver gang det kommer en liten motbakke og holde kjeft når det går bra tyder på dårlig holdning blant folk.
    Å kalle 4-0 mot Vindbjart "en liten motbakke" er relativt spesielt
    Mitt største ankepunkt mot MIM er utvikling, både av spillere og spillestil. Angrepsspillet var usedvanlig planløst i dag, og har vært det over veldig lang tid. Dette kan man ikke legge på spillerne. Treneren skal bestemme hvordan laget skal spille, så er det opp til de på banen å utføre så best det lar seg gjøre. Jeg klarer derimot ikke å se hva det er MIM "bestemmer" at de skal gjøre utpå banen. Det positive med MIM er at han faktisk har tatt oss ut av jojo tilværelsen og holdt oss i Tippeligaen i tre sesonger.

Poenget mitt mot MIM er at han er på utgående kontrakt. Vi så hva det gjorde med laget under Tørum, og dersom kampen i dag blir en trend er det et stort deja vú og varsellampene bør ringe hos flere. Han har noen kamper å rette det opp på, men jeg tror at tålmodigheten fort forsvinner dersom dette gjentar seg i serien også.
    Sist endret av Espen K G : 05-06-2015 kl 19:46

Junior Member
    Ble medlem
    May 2015
    dette har jeg venta på, trøtte start spillere uden tenning pluss masse gode tidligere start spillere som har gått til vbjart talentene som forsvant til vindbjart ,som flere burde ha kariere i start er ikke overrasket, de som sier mim har begynt og satse på ungdomen glem det mim må trekke seg nå

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Mange TL-lag kunne røket mot et sprudlende VFK idag.
    Om bunnen er nådd vet jeg ikke - fikk ikke øye på annet enn luft og fritt fall.

Vi famler innerst i blindgaten vi har vært i noen år nå. Det er mange årsaker til det, men Start er helt klart tjent med å søke tilbake til sjela. Man kan starte med å gå "tilbake" til en trio på midten, slik at man i det minste blir kompakte, har pasningsalternativer og kan spille litt fotball. Hva man forsøkte på i dag vet jeg for øvrig ikke helt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av tippen og lillehor Vis innlegg
    dette har jeg venta på, trøtte start spillere uden tenning pluss masse gode tidligere start spillere som har gått til vbjart talentene som forsvant til vindbjart ,som flere burde ha kariere i start er ikke overrasket, de som sier mim har begynt og satse på ungdomen glem det mim må trekke seg nå
    MIM har ikke noen valg, han må bruke de han har, i år flere unge en han kanskje liker...og vi ser jo hvor flott de bidrar i dag hehe

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Å motivere et helt lag når motstanderen er to hakk under på "rangstigen" krever noe mer enn bare den enkelte spiller, og treneren har derfor et større ansvar her imo..
    Men når det fremdeles er 0-0 til pause bør det for pokker være nok karakter og moral i laget til at man ikke blir overkjørt av en gjeng amatører etter hvilen.

Uansett, nå får gutta vise at dette var (et grusomt) feilskjær. De har levert på innsats i Tippeligaen. Kommer de opp på hesten igjen og fortsetter poengsankingen i ligaen så vil dagens flause kjapt bli historie. Dette er først og fremst pinlig for klubben og alle involverte, sportslig sett er det jo ganske så uvesentlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det å dra opp MIM kortet hver gang det kommer en liten motbakke og holde kjeft når det går bra tyder på dårlig holdning blant folk.
    Enig i dette. Det er mange ting man kan sette fingeren på når det gjelder Mjeldes lagledelse de siste fire årene, men det kan ikke være slik at han skal henges hver gang spillerne gir faen i å gjøre arbeidsoppgavene sine.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kanskje ikke spesifikt denne gangen Fish. Men det er liten tvil om at han burde vært "hengt" for lenge siden.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Mjelde bør gå umiddelbart.

Ellers håper jeg på Arendal - Vindbjart i 3. runde, slik at vi er sikret et sørlandslag i 4. runde.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Dette må jo være noe av det flaueste som er prestert noensinne i denne klubben, disse spillerne fortjener verken frokost, middag eller kveldsmat resten av uken, de burde skamme seg. Mjelde burde få et knallhardt spenn i ræva når han ikke greier å motivere disse slabbedaskene til bedre prestasjon. Hvis de ikke tar seg sammen ti hakk kommer de til å få grisebank mot Molde.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Denne cupbombelunta har jo ligget og ulmet over tid. Start har møtt Vindbjart mange ganger de siste sesongene, og Vindbjart har vært fullt på høyde.

I år fremstår de bedre enn noensinne, har slått tre eliteserielag inklusiv Start i oppkjøringen, samtidig som Start åpenbart er svakere enn på mange år. Det kan knapt kalles en overraskelse at Vindbjart sender Start ut av cupen.

Det er imidlertid overraskende at de vinner overlegent. Start visste jo utmerket godt hva de gikk til her, og at de måtte prestere tett opp mot sitt beste for å være trygge på avansement. Spesielt uten et par av sine faste spillere.

Isolert sett er det ingen krise for Start å kunne konsentrere seg om serien. Men for økonomien er det ødeleggende å ryke ut så tidlig, og resultatet er nok også svært ødeleggende for tilliten til laget. Etter en anstendig serieåpning begynte kanskje sørlendingne å få troen på at dette kunne gå likevel. Den troen fikk en solid knekk ikveld. I tillegg er nok dette tapet knusende for selvtilliten. Det er ikke lett å reise til Molde med tro på at egne ferdigheter skal rekke etter dette.

Det mest ydmykende for klubben er nok ikke tapet, men å bli minnet på at Sørlandets beste fotballspiller er i Vindbjart. At den lutfattige eliteserieklubben Start som solgte unna sine to X-faktor-vinger i løpet av vinteren ikke har hentet Daniel Aase er jo helt uvirkelig. Tenk at Start låner Emil Dahle fra Stabæk når de har Daniel Aase i nabolaget. Det er ikke til å tro. Nå gikk riktignok Mjelde langt i å antyde at Start hadde prøvd å hente både Aase og Gausdal i intervjuet etter kampen, men det er i så fall nytt for meg.

Fevennes sportsleder setter spørsmålstegn ved Mjeldes evne til å motivere spillerne. Det virker urettferdig. Starts poeng i sesongstarten er et resultat av innsats og tæl. Ser man på spillerstallen og turbulensen som har preget Start denne vinteren er det i mine øyne mer oppsiktsvekkende at Start slo Tromsø i forrige seriekamp enn at Start taper mot Vindbjart i cupen. For dette Startlaget er syltynt, og kan nok kun reddes av at det muligens er noen lag som er enda svakere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mjelde er ingen taktikker,det har han bevist flere ganger.Enda verre er den flåsete vitsingen til Mjelde i FVNs studio etter kampen..
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tapet var jo latterlig så det er bare å fullføre med en vits.
    Ser fremover og håper på poeng mot mfk så jeg slipper å se mim trollene på en stund B-)

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Å klare å tape med 4 mål mot et lag på nivå 3, det er virkelig godt gjort. Greit nok at vi aldri har vært noe cuplag, men det får da være grenser.

Kan jo stille seg spørsmål om kondisjonen til spillerne også. Nok engang rakner vi i 2 omgang. Tilfeldig?

Jeg synes vi skal gjeninnføre gapestokken!. Spillerne fortjener det i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Hvordan ønsker egentlig folk at Mjelde skal fremstå i intervjuet etter kampen. Han har tidligere rast på spillerne og sagt at det er pinlig osv. Da har kritikerne latterliggjort han, og klaget på at han har gjort dette mange ganger, og at unge spillere ikke får bedre selvtillit av å bli skjelt ut. Når han nå heller velger å ikke henge seg opp i kampen men gå videre, spøke litt, og ikke kjelle ut spillerne, da får han kritikk for det også. Så vær så snill og hjelp meg her: Hvordan burde Mjelde oppføre seg etter kampen når han intervjues?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det finnes en tid for alt jbasma. I går var definitivt tid for å kaldkvele noen i garderoben, ta en Ferguson og sparke en støvel vegg imellom. Her liker jeg Rekas reaksjon MYE bedre enn Mjeldes.

Mjelde har en tendens til å sette på repeat knappen og bare kjøre det samme om og om igjeni sykluser virker det som. Det er lov å variere svarene i intervjuer fra kamp til kamp. Gjerne tilpasset hvordan kampen ble seende ut. Her bommer MIM til gangs!

Nei, i går dere... DA skulle silkehanskene kommet av, ingen tvil.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vet ikke om rekas offentlige riksutskjelleldse er bra og mer riktig , det er like mye rekas feil at vif gikk ut, det handler om å mental forberedelse, der gikk både mim og Rekdal på trynet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    For dette Startlaget er syltynt, og kan nok kun reddes av at det muligens er noen lag som er enda svakere.
    Nja. Oppkjøringen og sesongen så langt viser at vi kan prestere på høyt nivå. Utfordringen er en smal stall, som gjør oss utsatt for skader og formsvikt. Men starten på sesongen har styrket meg i troen på at vi kan overleve.

Jeg vet ikke hvor mye penger vi taper på å ryke ut av cupen allerede nå, men det er min største bekymring. Utenom det tror jeg ikke det har så mye å si. Det skjer stort sett hvert år at det kommer en og annen bombe i andre runde, i år var det vår tur. Det bør klubben og spillerne takle. Om ikke annet så er det kanskje en vekker, vi vant relativt ufortjent mot Tromsø sist. Men jeg syns Mjelde burde vært hardere i dommen etter kampen, 4-0 er overhodet ikke akseptabelt.

Så gratulerer til Vindbjart med en fortjent seier!

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    100% fotball anslår Tromsøs tap til ca halv million.

Start har vel også hatt denne uvanen å budsjettere med å nå fjerde runde og sikkert også med hjemmekamp. Har Start budsjettert med mer enn 500 000kr i fortjeneste fra cupen, ja da vil jeg virkelig hevde at problemet er budsjettet og ikke gårsdagens fiasko.

Vi kan vel si at gårsdagens tap koster oss 1 plass på tabellen, men i likhet med Tromsø ligger vel også Start an til å bomme litt på publikumssida.

Forhåpentligvis klarer man å justere inn dette, men at visa ender med at vi enten reddes av et Ajer-salg eller at det nærmest uungåelige ansvarlige lånet vi må blir enda litt større er veldig realistisk. FVN tar vel en prat med Brandsdal når sommerpausen nærmer seg.

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste innlegg: 02-01-2017, 00:47
  2. Svar: 19
    Siste innlegg: 01-25-2016, 08:58
  3. Svar: 11
    Siste innlegg: 03-08-2015, 23:08
  4. NM 2.runde: Jerv - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 43
    Siste innlegg: 05-09-2014, 11:00
  5. Treningskamp: Start - Vindbjart (Sørlandshallen)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 02-03-2014, 09:29

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •