Side 1 av 16 12311 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 303
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Søgne

Ønskeliste for sommervinduet.

Vi er tynnt spennt i alle ledd på banen og burde ha inn noen forsterkninger for å greie å henge med utover sesongen, når både kort og skader slår inn for fullt. Penger er det jo ikke akkurat flust av , så det kan jo ikke koste noe særlig dette her. Overgangsvinduet for sommeren åpner vel 22.juli i år og det burde vel være mulig å hente spillere som både er lokale og billige, spørsmålet er vel om de kan forsterke stallen nevneverdig. Personlig så har jeg ett ønske på trenersiden også og det er Bård Wiggen. Han har fått solid erfaring som assistent på høyt nivå både i europa og her i Norge siden han forlot Start forrige gang. Spørsmålet er vel om han gidder å forlate moldeskuta så kjapt for å ta en hovedtrenerjobb, men han gikk jo etter bare ett halvt år i Lillestrøm også. Hvilke spillere og trenere syntes dere andre er gode alternativer sånn som ståa er nå. Vi kan jo ikke akkurat velge og vrake fra øverste hylle heller, så denne ønskelista bør jo ha ett vist realistisk preg over seg.
    Idrettsklubben Start i hjerte

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Defensivt har vi alternativer, midtbanen er ok men om det skulle ramle inn skade på hoff ellerSalvesen /vilhjalmsson, kanskje begge hva da?
    Ajer? ;-)
    Nei, spiss må vi ha, savner asante og vi må ha en gjennombruddhissig spiss og det har vært stille i afrikaimporten... På tide å finne noe gøy
    Sist endret av Steinar Lindgren : 05-12-2015 kl 20:26

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Generelt trenger vi bedre dekning over det meste av spillere som holder bra tippeligaklasse.

For ofte taper vi midbanen, enten fordi vi ikke klarer å holde på ballen, eller vinne duellene. Jeg savner en duellsterk løpsmaskin sentralt på midten (Doffen/Gattuso) og gjerne en utpreget playmaker som har teknikk nok til å kunne holde på ballen og servere spissene (Owello fyller ikke rollen)..

Doffen og Strømstad hadde vært gode å ha nå. Men de ble "trent i filler" av Norli og fortballkarrieren ble tilsvarende kort.
    Sist endret av krs : 05-12-2015 kl 20:46
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Forsvinner Mjelde, så tipper jeg Bård Borgersen og kanskje Mattias Andersson tar over ut sesongen og at Steinar Pedersen tar over (kanskje sammen med en eller begge av de nevnte) fra og med 2016..

Ang spillere så er vel Daniel Aase en spiller som kanskje er aktuell - ihvertfall hvis ikke Vindbjart har opprykksmuligheter når overgangsvinduet åpner!

En midtstopper er mer viktig enn en spiss synes jeg, da vi har Vilhjalmsson og Salvesen på topp, men får vi inn en trener som vil spille med 2 på topp så må vi ha inn mer bredde.

Ellers så hadde det vaert morro med et litt spennende navn fra et annet kontinent - hvis man kan få noe billig/gratis og som ikke koster allverdens i drift...

Start har nok ikke mye penger, men det har da kommet inn et par store sponsorer etter den store kuttrunden så det er vel kanskje noe der?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Generelt trenger vi bedre dekning over det meste av spillere som holder bra tippeligaklasse.

For ofte taper vi midbanen, enten fordi vi ikke klarer å holde på ballen, eller vinne duellene. Jeg savner en duellsterk løpsmaskin sentralt på midten (Doffen/Gattuso) og gjerne en utpreget playmaker som har teknikk nok til å kunne holde på ballen og servere spissene (Owello fyller ikke rollen)..

Doffen og Strømstad hadde vært gode å ha nå. Men de ble "trent i filler" av Norli og fortballkarrieren ble tilsvarende kort.
    Sprø påstand å si at Tom sto for karrieren på den måten, blir ikke bedre at man ikke kan navnet på trenerikonet.
    Men det andre er fornuftig sakt hehe

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Midtbane:
    Ricardo Clark (32). Er inne i sitt siste år i sin kontrakt med Houston Dynamo. En fantastisk bra midtbanespiller med stor arbeidskapasitet, som i tillegg er målfarlig. Har internasjonal erfaring fra det amerikanske landslaget, Eintracht og Stabæk. Hadde vært en glimrende makker (og mentor) ved siden av Ajer på Starts defensive midtbane. Med disse to kunne vi definitivt dyttet midtbanespiller nummer tre lengre opp på banen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er faktisk ikke så mye jeg ønsker å hente inn til laget akkurat nå. Det mest prekære kvalitetsmessig er høyreback, for det er eneste plassen vi virkelig har en helt ny spiller som varierer voldsomt. Førstevalget vårt på alle de andre plassene mener jeg holder mål.
    Det jeg ønsker aller mest er dessverre et trenerbytte. Og ja, det høres sikkert ut som et hylekor, men jeg hadde faktisk holdt ut med MIM til kontrakten hans gikk ut hadde jeg hatt tro på at han kunne tilføre laget noe. Uttaket hans mot Molde var dessverre dråpen som fikk begeret til å renne over. Ajer som spiss, når vi har Salvesen på benken? Kødder du? Ajer har scoret en del mål i år, men hans posisjon skal og bør være defensiv midtbane! Og mot Molde behøver man virkelig en solid defensiv midtbane, ikke en Owello som knapt har et defensivt bein i kroppen.
    MIM demonstrerer for meg nå at han har tilført alt han kan, å stabilisere laget i Tippeligaen, men utover det er det dessverre slutt. La han gå, og få inn noen som kan ta steget videre. Og da prater jeg ikke om Bård eller Steinar. Der klubben ligger nå er det altfor usikkert til å la en "helt ny" trener slippe til...jeg minnes med skrekk og gru 2007 sesongen. Dersom vi ligger i OBOS-ligaen og skal jobbe oss oppover, eller jevnt over godt plassert i Tippeligaen, er det riktig tidspunkt. De siste årene har vi derimot vært i bunnstriden helt til de siste serierundene, og da ønsker jeg ikke en "ny" trener til å styre laget.
    Nå vil jeg ha et solid treneremne som kan trekke oss opp til over midten og stabilisere oss der. Det har ikke MIM evnet, og ser heller ikke ut til å gjøre det. Om det skjer i sommer, OK. Men jeg ser ikke poenget med å vente til etter denne sesongen, for MIM har allerede vist i år hva han evner...dessverre.
    Og om jeg ALDRI får se Ajer som enslig spiss på Start igjen skal jeg prise meg lykkelig. For det er talentløst på så mange plan at det er ufattelig, spesielt når man har et talent som Salvesen på benken og en defensiv udugelig Owello som alternativ bak på banen
    Førsteelleveren:
    -----------------Jónsson/Opdahl----------------
    Ny høyreback--Christensen--DeJohn--Vikstøl
    -----------------Kristjansson--Ajer------------
    ---------------------Owello----------------------
    Hoff-------------Vilhjalmsson-----------Børufsen

Ikke en innleid spiller på laget! Og om det ikke er økonomi til å hente en høyreback, ja da kan jaggu Rindarøy spille der for han er pdd et hakk bedre enn Hodnemyr. Da er det i hvert fall bare en innleid spiller på banen, i motsetning til tre (på bekostning av våre egne) slik det er pdd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Går vel rykter om yteligere påfyll fra MFK, ihvertfall.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvem da? Gatt, kanskje?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hvem da? Gatt, kanskje?
    Fryktelig skadeplaget? Men en fitt Gatt, har tempoet til å erstatte Asante og Tripic...
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er vel mulig det er en spiss man kan hente fra Molde hvis Gulbrandsen kommer tilbake. Kanskje Sander Svendsen eller Pape Diouf? Men da må Gulbrandsen bli frisk forst.. Samtidig vil vel Molde ha en stor og bred stall når de skal spille CL-kvalik i tillegg til serie og cup i Norge..
    Det er vel en Hestad på midten som ikke får mye spilletid som kanskje kan vaere aktuell, selv om det ikke er der vi trenger folk forst og fremst..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Starts svakeste ledd i en skadefri førsteellever er i mine øyne uten tvil Hodnemyr. Jeg syns ikke han har vist noe som tilsier et stabilt tippeliganivå, noe som heller ikke er så veldig rart. Hoff har mye verdifull rutine, men har virket tung og høyresiden ser dermed svak ut. Jeg syns heller ikke at noen av de innleide har vist noe særlig, og tviler på at Dahle får forlenget sitt lån. Berg sa vel før moldekampen at det kunne bli aktuelt med enda et lån fra rosenes by og da er det vel naturlig å tenke at det blir en "erstatter" for Dahle som skal inn. Selv om Eirik Hestad primært spiller sentral midtbane kan han og brukes på kanten, og er et større talent enn de to andre vi har lånt fra Molde. Han får neppe mye spilletid i Molde fremover heller. Så var det dette med økonomi da..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Øverst på ønskelista....

En sportsdirektør som kan legge langsiktige planer, kvalitetssikre spillersigneringer, har erfaring fra klubber med små resursser og lyktes under slike forhold og som i tillegg kjenner han sørlandskulturen....

Søgnes store sønn - Inge A. Olsen

Fom 12.25

http://www.nettavisen.no/sportspill/...422787396.html
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ingen tvil om Olsen bærer på mye erfaring med dette.
    Dog skal det nevnes at bæringene snudde seg raskt, ingen rettsaker der gjeld ble til vondt værre.
    De ble faktisk gjeldsfrie på omlag 1 år fra de flyttet ut av Telenor...
    styret består av god profilerte ledere og konsernsjefer.
    De fikk inn byggmesteren bobb.. med gode kontakter og nå skal det bygges ny stadion på Bekkestua. Joda Olsen har nok vært med på litt men får han til dette i Start, det trauste fattige sørland? Aldri i verden

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    En god sportsdirektør har jeg etterlyst lenge, men i dagens situasjon virker en slik ansettelse veldig langt unna.

Nå er mitt fremste ønske for sommervinduet at vi skal klare å holde på de få spillerne i stallen som faktisk er verd å ha. Vintervinduet ble til slutt en litt traumatisk affære.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Slik Owello behandles og presterer, bør klubben gjøre alt som er mulig for å blitt kvitt ham, og forhåpentligvis bruke de frigjorte midlene til å hente noe nytt. Han er blant klubbens best betalte.

Owello har gått fra å være førstevalg i en ok eliteserietropp til å bli benkvarmer for ruinene. Start har mistet halve troppen siden i fjor, og manglet fire førstevalg mot Viking. Likevel var det ikke plass til Owello. Det er absurd.

Det er ekstremt uheldig at Mjelde ikke klarer å utnytte Owello. Mjelde kan bare unntaksvis stille elleve spillere av eliteserieklasse, og har ikke råd til å benke spillere som har nivået inne. Samtidig viser Owellos prestasjoner i kamp at Mjelde har sitt på det tørre rent sportslig.

Men det kan nok diskuteres om det er smart å vrake ham. Owello er umotivert, og ønsket seg bort allerede før klubben raste sammen. Det ønsket ble neppe mindre etterhvert som alle de beste spillere forsvant. En tur på benken er neppe rette medisin.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Problemet for en spiller som Owello er at han ikke fungerer hverken sentralt på midten eller som midtbaneanker. Da gjenstår det rollen bak spissen, og den posisjonen er kanskje den posisjonen hvor vi er best skodd, i og med at både Hollingen, Dahle og Ajer kan spille der. Så selv om spillere er fraværende, har vi fortsatt god dekning i hans posisjon. Personlig foretrekker jeg likevel Owello fremfor Hollingen og Dahle, også sentralt på midten. Ideelt sett bør vi erstatte en av disse tre med en mer defensiv midtbanespiller (som i tillegg kan spille midtstopper). Det er mine ønsker, samt en kreativ høyre kantspiller. Hollingen og Dahle ut (evt Owello), inn med Aase og Sarr (!)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Problemet for en spiller som Owello er at han ikke fungerer hverken sentralt på midten eller som midtbaneanker. Da gjenstår det rollen bak spissen, og den posisjonen er kanskje den posisjonen hvor vi er best skodd, i og med at både Hollingen, Dahle og Ajer kan spille der. Så selv om spillere er fraværende, har vi fortsatt god dekning i hans posisjon. Personlig foretrekker jeg likevel Owello fremfor Hollingen og Dahle, også sentralt på midten. Ideelt sett bør vi erstatte en av disse tre med en mer defensiv midtbanespiller (som i tillegg kan spille midtstopper). Det er mine ønsker, samt en kreativ høyre kantspiller og rask spiss. Hollingen og Dahle ut (evt Owello), inn med Aase, Sarr (!) or Malick Mane (som nå er på lån til Hønefoss)

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ajer konkurrerer i veldig liten grad om den hengende spissplassen. At Owello ikke engang klarer å utkonkurrere Dahle og Hollingen sier endel om hvor svakt han presterer. Dette er heller ikke første sesong Owello skuffer. Owello selv ønsker å være en offensiv midtbanespiller, men VG har altså 2 mål og 9 assist på ham i Tippeligaen. Med så få målpoeng må du bidra veldig mye ellers på banen og det gjør ikke Owello.

Jeg er helt enig med Peder A. Sten i at Owello bør være på transferlista. Ny kontrakt får han neppe og vi kan likegodt kvitte oss med ham i sommer for å frigjøre lønnsmidler.

Daniel Aase tar nok Start en ny prat med. Har mannen noen som helst ambisjoner som fotballspiller kan han jo ikke fortsette å kaste bort flere år i Vindbjart.

Sarr virker vanskelig å hente. Jeg vet ikke hvordan han har prestert i Sogndal, men ser han har spilt samtlige 810 minutt for Sogndal så langt. Sogndal ligger også øverst i Obos og er ikke akkurat kjent for å selge spillerne sine billig.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Ny trener med egenskap til å skape entusiasme rundt laget er ønske nr 1. Slik det er nå kan det ikke fortsette. Folk som har hatt sesongkort i 15-20 år gidder ikke gå på kamp mer. Var mer interessert når vi kjørte heis rundt 2000-tallet

Lignende tråder

1. Ønskeliste sesong 17/18
    By Start123 in forum IK Start
    Svar: 73
    Siste innlegg: 01-26-2017, 22:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •