Vis avstemningsresultater: Hvem ville du valgt som Start-kaptein?

Stemmere
17. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Michael Christensen

6 35,29%
  • Kristoffer Ajer

9 52,94%
  • Håkon Opdal

1 5,88%
  • Espen Hoff

1 5,88%
  • Annen spiller

0 0%
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 72
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

9.Serierunde: VIKING - START (kamptråd)

TID: Lørdag 16.mai kl.2000
    STED: Viking Stadion

LINKER
    Viking's hjemmeside: http://www.viking-fk.no
    Hordenes hjemmeside: http://www.vikinghordene.com
    Hordenes kamptråd: Hjemmesiden er veldig lite oppdatert og de har ikke forum som fungerer.

TABELLEN
    7. Viking...... 8 4-1-3 11-10 13 poeng
    12. Start...... 8 2-3-3 12-15 9 poeng

VIKING
    Våre rivaler i vest endte i fjor på en 10.plass på tabellen etter to 5.plasser i 2012 og 2013. Denne sesongen startet de svakt, men har hevet seg kraftig i det siste og er et av formlagene i Tippeligaen.

Laget til Kjell Jonevret hentet flere nye forsterkninger foran sesongen. Blant disse er velkjente Magne Hoset, spissen Suleiman Abdullahi som kom fra Nigeria og den amerikanske forsvareren Anthony Soares. Hoset har slitt med skader, men begge de to sistnevnte har levert bra prestasjoner i Viking-trøya og har et snitt på henholdsvis 5.75 og 5.25 på VG sin børs. Vikings beste spiller så langt er spissen Veton Berisha som har et snitt på 6.00. Han har 3 scoringer så langt i sesongen.

Hos Viking er Bjørn Sverrison fremdeles ute med skade, mens Joakim Jørgensen har trent med laget igjen etter at han var skadet sist. Ellers stiller Viking med god selvtillit og fulltallig tropp.

Viking har tatt i mot Start 35 ganger i Stavanger og har vunnet 17 av disse. Start har vunnet 9, mens 9 kamper har endt med poengdeling. Målforskjellen er 61-36 i fordel Viking.

Start vant samme oppgjør i fjor da Matthias Vilhjalmsson scoret det eneste målet da Start vant 1-0. Det var 21 september og Start har ikke holdt nullen etter dette.

VIKING'S 5 SISTE KAMPER
    30 april: Sandefjord - Viking 1-2 (serie)
    4 mai: Viking - Molde 2-1 (serie)
    6 mai: Varegg - Viking 0-9 (cup)
    10 mai: Viking - Odd 1-1 (serie)
    13 mai: Haugesund - Viking 0-2 (serie)

IK START
    Start har igjen store skadeproblemer og verken Jon Hodnemyr, Gummi Kristjansson, Matthias Vilhjalmsson eller Espen Børufsen blir med til Stavanger. Det er fire spillere som normalt starter og dermed må Mjelde igjen gjøre endringer. Jeg skulle ønske at Alex De John ble satt over på høyrebacken så man kan bruke en høyrebent spiller der i stedet for å bruke venstrebente Rindarøy. Da ville jeg flyttet Vikstøl inn i midten og brukt Rindarøy på venstrebacken. Lars-Jørgen Salvesen starter på topp og det er spennende. Skulle jeg satt opp laget så starter disse i Stavanger: (4-5-1 formasjon)

Håkon Opdal

Alex De John
    Michael Christensen
    Rolf Daniel Vikstøl
    Ole Martin Rindarøy

Espen Hoff
    Kristoffer Ajer
    Solomon Owello
    Emil Dahle
    Robert Sandnes

Lars-Jørgen Salvesen

I FARESONEN
    Nå har vi spilt endel kamper og spillerne begynner å samle opp endel kort. Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles hjemme mot Sarpsborg 08 mandag 25.mai kl.2000. Sarpsborg 08 spiller hjemme mot Lillestrøm lørdag kl.1800.

Disse risikerer karantene om de får gult kort denne runden:
    SARPSBORG 08:
    Amin Askar

START:
    Espen Børufsen (spiller ikke mot Viking)

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Mjelde har de siste ukene byttet utrolig masse rundt på laget. Ikke bare har man satt ut skadde spillere eller spillere som trengte hvile, men han har også byttet friske spillere rundt om på banen. En spiller som Vikstøl har spilt høyreback, midtstopper og venstreback. Kristoffer Ajer har spilt defensiv midtbane, hengende spiss og toppspiss. Andreas Hollingen har spilt høyre midtbane, sentral midtbane og hengende spiss. Dette er tre eksempler, men vi kan også nevne Owello, Gummi og andre som har byttet posisjon til stadighet. Dette er veldig uheldig hvis man prøver å spille inn et lag og ønsker å la spillerne bli vandt til en plass og oppgavene man har i denne posisjonen.
    Jeg tror en av hovedgrunnene til at vi har slitt veldig i det siste - både defensivt og offensivt - er denne byttingen som hele tiden skjer. Joda, vi har en tynn stall og dermed må man forvente noen rokkeringer, men slik det har blitt i det siste så er det umulig å få til relasjoner mellom spillerne.
    Vi så bl.a mot Molde der Kristoffer Ajer ble satt opp som spydspiss. Dette var uheldig på mange måter. Ajer mistet verdifull spilletid i en posisjon som han er best i, og i tillegg savnet Start en slik spillertype sentralt på midten. I tillegg så hadde vi på benken en ren spiss i Lars-Jørgen Salvesen som selvfølgelig burde blitt satt inn på topp. Han har begynt å vise målteft i 3.divisjon igjen og jeg synes det blir helt feil at han vrakes til fordel for en defensiv midtbanespiller.
    Skal Start begynne å få til noe av det spillet vi så foran sesongen og i de første kampene så må spillerne bli dyrket i de posisjonene de er best i. Trenger man en høyrekant på midtbanen så kan man ikke bruke en sentral midtbanespiller der. Da burde man heller sett på benken og brukt en spiller som Erik Wichne. La Kristoffer Ajer spille hver eneste kamp sentralt på midtbanen. Bruk en spiller som Rindarøy på venstrebacken, og heller bruk Alex De John på høyrebacken da han er høyrebent og har erfaring fra denne plassen. Så får man heller bruke Norheim eller Vikstøl i midtforsvaret.
    Start har slitt med å få til noe spill og jeg tror som sagt at mye av årsaken er at spillerne byttes rundt altfor mye. La oss håpe at Mjelde bruker spillerne riktig denne kampen og i kampene framover.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Start er i dårlig form og Viking er i god form og foran et utsolgt Viking Stadion vil vi få det utrolig vanskelig. Vi har en tynn stall og når vi i tillegg har flere spillere ute med skade så er ikke forhåpningene de største hos meg foran denne kampen.
    Det ble sagt foran denne sesongen at Start måtte få fram noen unge spillere og at vi måtte stole på disse om vi skulle klare å redde plassen i Tippeligaen. Tidligere har Mjelde ikke ønsket å bruke de unge spillerne (med unntak av Ajer) fordi han mente det ble feil å legge presset på de unge. Nå har han ikke noe valg lenger. Med Bøfursen, Vilhjalmsson, Kristjansson og Mathisen ute så er det plutselig ikke så mange rutinerte spillere å ta av.

Start har i de 4-5 siste kampene slitt veldig med spillet og vi har skapt utrolig lite framover i tillegg til å slippe motstanderne lett til bakover. Men det som har skuffet meg mest er innsatsen. Det virker som om gutta ikke vil nok. Mot Vindbjart var det de blå fra Vennesla som var først på omtrent samtlige baller. De ville mest. Det samme så vi mot Molde og faktisk også mot Glimt. Even Brandsdal sa at han aldri hadde hørt Mjelde ha en bedre pep-talk enn den han hadde foran kampstart mto Glimt, men når kampen startet så stod Start-gutta stort sett med lua i hånda og lot bortelaget ta initiativet. Derfor stiller jeg meg spørsmålet: Er gutta motiverte nok? Vet de hva som står på spill? Er de klar over at et nedrykk kan bety det samme som det gjorde for Fredrikstad som nå sliter i bunnen av Obos-ligaen?
    Normalt synes jeg det er greit at man etter en svak kamp gir samme gutta muligheten til å revansjere seg, men når man ser 4-5 kamper på rad med samme labre innsats så må man foreta noen endringer.

Jeg skulle også ønske at Mjelde gav et par av unggutta sjansen mot Viking. Dette er en kamp der vi har null å tape og alt å vinne. De som har hatt på seg Start-drakta de siste kampene har ikke levert og dermed er det på tide at man lar Erik Wichne få spille. Kanskje også Erlend Segberg og John Olav Norheim. Det finnes vel i tillegg noen andre unggutter på Start-2 som burde få muligheten til å i allefall komme inn mot slutten.

Disse ungguttene kommer helt garantert inn med 110% innsats og er det noe Start må få på plass først så er det innsatsen. Viking er et bedre lag og er i form, men får vi se et Start-lag som vinner duellene, kommer først i taklingene, løper litt fortere og trår til i duellene, så kan vi kjempe Viking ut av stilen og da kan vi vinne denne kampen. Viking har ikke vunnet noen av de fem siste 16 mai kampene de har spilt i Stavanger og de har tapt de fire siste seriekampene laget har spilt på en lørdag. Tar vi så med at Mjelde aldri har tapt på 16.mai som trener så har vi i allefall pekt på noen ting som kan motivere gutta.

Til slutt: Gi kapteinsbindet til Kristoffer Ajer. Han fikk det mot LSK og leverte en god kamp. Han fikk det ikke mot Molde fordi Mjelde ikke ville bruke en spiss som kaptein. Nå spiller forhåpentligvis Ajer midtbane og er det en spiller som har vist innsats på dagens Start-lag så er det nettopp Kristoffer Ajer. Joda, Michael Christensen er eldre og mer rutinert, men i denne kampen trenger vi en som går foran med innsats og da betyr det ikke noe om denne spilleren er 17 eller 35 år gammel. Jeg vet at Kristoffer Ajer tar denne rollen seriøst og håper virkelig at Mjelde viser denne tilliten til vår unge diamant!

Som sagt så reiser Start til Stavanger uten noe press. Foran en utsolgt Viking Stadion forventer alle en klar Viking-seier og alt annet er en stor overraskelse. Men overraskelser skjer i fotball.
    Jeg håper Start går på banen som om det gjaldt eksistensen for en plass i Tippeligaen. Med innsats som grunnlag skal vi lage problemer for siddisene.

La oss håpe på et lite fotballmirakel dagen før dagen.

Lykke til alle Start-venner!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Støtter meg til laguttaket Frankieboy, synd med alle disse skadene i en allerede tynn stall. Synes oppriktig synd på lagledelsen med slike utfordringer.
    Måtte det løsne for Salvesen, Viking være ineffektive og vi en god dag.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Du tar opp endringene på laget som ukens spørsmålstegn, samtidig som du setter opp laget med en helt ny forsvarsfirer og legger opp til formasjonsbytte. Vet ikke om du tenker at Hodnemyr skal inn på laget når han er tilbake, i så fall legger du opp til enda flere endringer i fremtiden.

Spent på hva Mjelde velger i dag. Venstresiden fungerte f.eks veldig dårlig mot Glimt, men ble hakket bedre når Sandnes og Rindarøy byttet plass. Hoff var så katastrofalt dårlig at det er fristende å si at Wichne burde være aktuell for elleveren.

Håper uansett på litt Salvesen-magi i dag. Det eller en dødball.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette blir vanskelig. Viking er litt i flyten og det er definitivt ikke vi.

Tar vi poeng er jeg storfornøyd. Ellers håper jeg bare vi ungår skader og for mange kort. Det begynner å bli fryktelig tynt nå...

Edit - Det er 16. mai og vi har en russ på topp..... Just saying.....
    Sist endret av krs : 05-16-2015 kl 13:07
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Har vanskelig for å se at vi skal ta poeng her. Og det største problemet er kantspillere med kvalitet. Med Børufsen ute og Asante og Tripic solgt så er det syltynt på de plassene. Når i tillegg Hoff også virker å være helt ute av det så blir det fryktelig stusselig.

Men jeg håpe i det minste at vi kan kompensere manglende kvalitet med innsats. For blir det som mot Glimt så er vi hjelpesløse, og da blir fort minste 4 baklengs.

Junior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sted
    Bryne
    Noen som tilfeldigvis er tidlige i byen?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Du tar opp endringene på laget som ukens spørsmålstegn, samtidig som du setter opp laget med en helt ny forsvarsfirer og legger opp til formasjonsbytte. Vet ikke om du tenker at Hodnemyr skal inn på laget når han er tilbake, i så fall legger du opp til enda flere endringer i fremtiden.
    Vel, de byttene jeg onsker er for å bruke folk med riktige ben på riktig side, og bruke Rindaroy og Vikstol på venstresiden. Vikstol har vist at han behersker stopperplassen og Rindaroy er best på venstreback. Hadde Hodnemyr vaert skadefri ville jeg nok brukt han men er også spent på De John og tror han hadde passet på hoyrebacken..

Ang formasjonsendringen så er den ikke veldig annerledes enn det vi har nå, men jeg mener at de vi har brukt som hengende spiss er bedre på midtbanen og i en kamp som dette tror jeg det er viktig å vinne midtbanen. Så får vi heller satse på kontringer og dodballer framover...

Hva mener du EternalSunshine? Mener du det er heldig med alle de interne byttene rundt om på laget?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Rokkeringene er selvsagt ikke heldig. Noen av dem har vært helt uforståelige for meg, men gitt spillerne vi har hatt tilgjengelig så ser jeg jo at laguttaket ikke sier seg selv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da ble det 4-5-1. Som jeg skulle valgt det selv.
    Tror for øvrig at Owello må ha gjort det svært dårlig på trening i det siste...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Skeptisk til Vikstøl på høyre og Hollingen fremfor Owello er litt merkelig.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Owello er en av få som har et bra nivå inne. Merkelig valg og benke han i 4-5-1 formasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Enig angående Owello. Benken vår er tynnere enn en strek....
    Sist endret av bosve : 05-16-2015 kl 19:08

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    de Lanlay ut med skade tidlig er en fordel......

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Owello er en av få som har et bra nivå inne. Merkelig valg og benke han i 4-5-1 formasjon.
    Helt ok å ha owello di siste 30 enn dahle.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    sku hatt en sån derre Diomande eller Søderlund

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi har gjennomført en meget solid første omgang. Vi ligger knallbra defensivt, og har også hatt muligheter offensivt. Strålende så langt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Viking er best og nærmest. Men vi er ikke helt håpløse. Synes det lukter litt mål av Salvesen.

Friks klarering av Firmaet. Via egen stang!!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kudos til stort sett hele laget etter første omgang!

Salvesen kommer til sjanser og dribler seg nesten igjennom, må brukes oftere!!

Opdal var dog veldig vinglete, skulle tro han hadde badet i zalo i dag.
    Hoff virker veldig ute av fokus... Burde jo sprutet av ham med så mye fritid i det siste.

Ser også at Hollingen/Dahle ikke er gode nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Meget solid er vel å dra det litt langt, men det har vært bedre enn mot Glimt ja.(skulle også bare mangle). Mulig at Viking brukte mye krutt i Haugesund i midtuka, også var vi litt heldige at de fikk skade på en av sine mest sentrale spillere tidlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Viking er best og nærmest. Men vi er ikke helt håpløse. Synes det lukter litt mål av Salvesen.

Friks klarering av Firmaet. Via egen stang!!
    Hehehe, er ordet "friks" en blanding av "frisk" og "fikst" klarering her?
    Ellers så er Opdal veldig variabel, og vi er utrolig heldige som ikke ligger under.
    Salvesen har vært positiv, og Rindarøy og Sandnes virker bedre offensivt enn tidligere.

Lignende tråder

1. 26 Serierunde: VIKING - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 15
    Siste innlegg: 10-06-2016, 11:31
  2. Treningskamptråd: Viking - Start (Viking Stadion)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 03-30-2015, 18:52
  3. 24.Serierunde:VIKING - START (kamptråd)
    Svar: 40
    Siste innlegg: 09-22-2014, 12:29
  4. 5.Serierunde: START - VIKING (kamptråd)
    Svar: 67
    Siste innlegg: 04-29-2014, 22:09
  5. 17.Serierunde: Viking - Start (kamptråd)
    Svar: 76
    Siste innlegg: 07-29-2013, 19:29

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •