Vis avstemningsresultater: Hvem burde spille høyrekant når Hoff er ute?

Stemmere
8. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Hollingen

1 12,50%
  • Dahle

1 12,50%
  • Rindarøy

1 12,50%
  • Sandnes

2 25,00%
  • Owello

1 12,50%
  • Gummi

2 25,00%
  • Annen spiller

0 0%
Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    DETTE var imponerende. Med en tynn stall uten 2 sentrale spillere på gressbane.

Mange spillere var gode i dag, men vil trekke fram disse:

** Opdal - Norges beste keeper akkurat nå. Har to svake utspill, men etter det er han prikkfri. Matchvinner!

** Vikstol - Spiller en helt rå 2.omgang. Vinner duell etter duell og blokkerer flere farlige skudd. Utrolig innsats!

** Ajer - Scorer 2 mål og flikken til Vilhjalmsson like etter var jo kunst. Utrolig viktig spiller og okte nok sin verdi endel i dag.

** Gummi - Har vaert svak tidligere, men i dag var han god. Vant dueller, slåss og kjempet både bakover og framover. Viktig.

Vil også trekke fram Mjelde. Etter mye skriverier om jobben i Bergen, så holdt han fokus og satte opp et bra lag og gjorde gode bytter underveis. Sier det igjen: Klarer Mjelde å holde Start i divisjonen med den tynne stallen fortjener han masse ros - uansett hvilke andre svakheter han har som trener. Gledelig!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det var da volsdomt til forandring mellom to omganger. I dag var vi gode defensivt, selv om HFK ikke er blant de mest målfarlige lagene. Opdal er igjen enorm. Med unntak av et og annet dårlig utspill, er han feilfri.

Seier på bortebane og vi holder nullen. Det er ikke hverdagskost!

Håper ting snur litt nå...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Dette var utvilsomt utrolig artig og viktig! Fikk bare fulgt så vidt med på en liten mobilskjerm, men ingen tvil om at vi har mye å gå på spillemessig. Moral og innsats er dog igjen på topp samtidig som Opdal fortsetter sin klart beste sesong i Start.

Nå har vi kontakt igjen med resten av røkla på nedre halvdel.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Gøy å se hele teamet vise glede igjen, dette var fortjent, virkelig viktig

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fantastisk herlig seier! Og ufattelig viktig. Vi var litt heldige, men det er ikke viktig akkurat nå.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå var vi uheldige borte mot viking og hjemme mot særp, så synes seieren idag var fortjent. Minner litt om pre season dette hvor vi var gode defensivt og jobbet for hverandre som et lag. Om vi slipper unna med mai måned som horribelt dette året, og høstjakta begynner i juni (istedenfor september) kan det bli bra!! Utrolig viktig!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Fikk dessverre ikke sett kampen idag.

Må bare gratulere med et fabelaktig resultat og en sensasjonell seier. Det er imponerende å holde moralen høy når resultatene uteblir, nøkkelspillere savnes og motstanderen tradisjonelt gir oss skambank.

Junior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hva kunne Mons Ivar Mjelde utrettet med IK Start om det var ressurser i klubben? Jeg vil påstå laget er svakere i dag enn de var i 2002 da de rykket ned med den klareste marginen noensinne. Poengsnittet var i den sesongen på 0,42. Vinner Start mot Godset i neste runde er poengsnittet fra 2002 overgått. Rooland er inne på noe, vi var uheldige i Stavanger sist og S08 kampen ville fått en annen skjebne med 11 mann på banen. I tillegg skulle vi hatt 3 poeng på Åråsen! Det kunne fort sett mye lysere ut, men slik er fotballen.

Dette blir en liten fortsettelse fra siste innlegg men Even Øgrey Brandsdal og kompani har gjort en stor tabbe ved å la Mjelde gå! Hadde det vært et snev av visjon og intelligens i topplokket på (sympatiske) Øgrey ville han parkert stoltheten sin hjemme og ringt Agder Taxi i kveld med destinasjon Mons Ivar Mjeldes residens. Første stopp på taxituren er Sør Arena hvor han må inn på kontoret for å endre navn på arbeidskontrakten som Bård Borgersen enda ikke har fått. Når Even ankommer MIMs residens ber han også om unnskyldning for at kontraktforholdet ikke er blitt fornyet på et tidligere tidspunkt.

Even Øgrey Brandsdal: Det er lov å gjøre feil. Det lærer man av. Det er også lov å være dum, men det er en nedre grense. Du har solgt alt av spillere. Tabbekvoten er full. Ryker Mjelde også i dragsuget etter sesongen, spiller Start i Obos- ligaen i 2017. Det lover jeg deg!

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Vi var da slettes ikke uheldige mot Viking, Sarpsborg og LSK. Det nytter ikke å se på stillingen i det 85 minutt og konkludere med at vi hadde uflaks fordi vi nesten hadde griseflaks. Man må se på alle 90 minutt.

Jeg er ikke med på at dagens stall er svakere enn 2002, men det er vanskelig å sammenligne årganger. Det er også mest relevant å sammenligne vår stall mot de andre lagene for de aktuelle årene.

Det er selvsagt en besnærende tanke å spekulere i hvor Mjelde hadde ført Start dagens lag om han hadde fått beholde Heikkinen, Tripic og Asante. Men gitt slike rammebetingelser så hadde selvsagt også kravene vært vesentlig høyere enn "vi drømmer om en åttendeplass".

Jeg forsvarer jevnt og trutt Mjelde. Ikke minst fordi jeg føler klubben har dårlig sportslig kompetanse og dermed i liten grad evner å støtte opp om Mjelde.

Men når jeg ser på 2011-stallen han overtok så tenker jeg alltid "det laget kunne reddes fra nedrykk" selv om det ikke var skandale å rykke ned heller, for klubben var i oppløsning. Jeg synes ikke resultatene i 2013 og 2014 var fantastiske. 2013 var litt over pari, 2014 litt under. Alt i alt er min vurdering at Mjelde har levert akkurat det vi kunne forvente av ham. Han har i liten grad evnet å skape merverdi og dermed forbedre egne rammevilkår, men det er vanskelig å kreve så fryktelig mye mer enn det han har levert.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er heller ikke med på at vi kan konkludere med at vi burde vunnet mot Viking, Sarpsborg og LSK. Det blir jo helt feil. Da kan vi vel også si at vi burde tapt mot TIL hjemme også, for i den kampen var bortelaget best, selv om vi vant 3-1.

Kampen i går var et lyspunkt, men vi hadde marginer med oss - spesielt takke vaere Opdal og Vikstol som begge reddet flere scoringer med redninger og taklinger/blokkeringer. Hadde et par av disse gått inn så hadde vi tapt - helt klart.

Jeg har også forsvart Mjelde til tider, men jeg synes det er helt riktig med en ny trener etter sesongen. Holder Mjelde plassen så kan han dra fra Kr.sand med hodet hoyt hevet - og kanskje han får drommejobben i Brann etter sesongen? Etter 5 år i Kr.sand så er det på tide å gi stafettpinnen videre. Det vil hjelpe på entusiasmen og det vil hjelpe sportslig - tror jeg.

Uansett så var seieren mot Haugesund et stort steg i retning ny kontrakt. Hvis Glimt og TIL taper sine kamper så har vi en meget solid luke ned til kvalik. Jeg tror vi kommer til å ta minst 1 poeng mot Godset neste runde. Godset sliter og vi fikk inn litt selvtillit i laget nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gummi Tarzan Vis innlegg
    Hva kunne Mons Ivar Mjelde utrettet med IK Start om det var ressurser i klubben? Jeg vil påstå laget er svakere i dag enn de var i 2002 da de rykket ned med den klareste marginen noensinne. Poengsnittet var i den sesongen på 0,42. Vinner Start mot Godset i neste runde er poengsnittet fra 2002 overgått. Rooland er inne på noe, vi var uheldige i Stavanger sist og S08 kampen ville fått en annen skjebne med 11 mann på banen. I tillegg skulle vi hatt 3 poeng på Åråsen! Det kunne fort sett mye lysere ut, men slik er fotballen.

Dette blir en liten fortsettelse fra siste innlegg men Even Øgrey Brandsdal og kompani har gjort en stor tabbe ved å la Mjelde gå! Hadde det vært et snev av visjon og intelligens i topplokket på (sympatiske) Øgrey ville han parkert stoltheten sin hjemme og ringt Agder Taxi i kveld med destinasjon Mons Ivar Mjeldes residens. Første stopp på taxituren er Sør Arena hvor han må inn på kontoret for å endre navn på arbeidskontrakten som Bård Borgersen enda ikke har fått. Når Even ankommer MIMs residens ber han også om unnskyldning for at kontraktforholdet ikke er blitt fornyet på et tidligere tidspunkt.

Even Øgrey Brandsdal: Det er lov å gjøre feil. Det lærer man av. Det er også lov å være dum, men det er en nedre grense. Du har solgt alt av spillere. Tabbekvoten er full. Ryker Mjelde også i dragsuget etter sesongen, spiller Start i Obos- ligaen i 2017. Det lover jeg deg!
    Hei, Mons Ivar!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Hei, Mons Ivar!
    Hahaha!!!! Årets beste post!! :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ja, hø, hø...! Greit med nachspielkommentarer til gode innlegg, men årets beste?

Jeg deler for all del ikke synet om at MIM skal få ny kontrakt, ettersom jeg tror en ny spillemessig giv er helt nødvendig for entusiasmen, men Tarzans innlegg tar iallefall tak i noe som ingen har orket å pelle borti herinne på en lang stund, nemlig ledelse. Han er som sagt en sympatisk fyr, Bransdal, men kan han fotball? Kan ledelsen generelt noe om hva som får det sørlandske publikum til å ta fyr?

Hadde det blitt noe bedre fotball med Pedersen/Borgersen? Jeg har tatt til orde for Mykland og Viggo Strømme, men selv med en slik superduo ville det ha overrasket meg svært lite om sørlendingene hadde uteblitt i samme skala. Dersom det skjer (og det har skjedd før), er det altså folkets skyld at klubben ikke er "rekti go"! Det hjelper veldig lite om vi har nærmere nitti tusen mennesker i byen når ingen viser trynet sitt!

Her er en mulig løsning. I USA har man noe som heter "tailgating", hvor folk kommer med de svære SUV´ene sine og setter opp skyggetelt og grill og radio og plaskebasseng. Slikt er helt usannsynlig å gjøre i tettbydge strøk i Norge, men Start har det enorme fortrinnet at stadion ligger rett i tanga, og dersom man kunne lave en happening for båtfolket med hjelp av noen provisoriske brygger (hei, Einar!), kan man kanskje trekke fem hundre ekstra folk i sommermånedene.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Raoul Duke Vis innlegg

Her er en mulig løsning. I USA har man noe som heter "tailgating", hvor folk kommer med de svære SUV´ene sine og setter opp skyggetelt og grill og radio og plaskebasseng. Slikt er helt usannsynlig å gjøre i tettbydge strøk i Norge, men Start har det enorme fortrinnet at stadion ligger rett i tanga, og dersom man kunne lave en happening for båtfolket med hjelp av noen provisoriske brygger (hei, Einar!), kan man kanskje trekke fem hundre ekstra folk i sommermånedene.
    Ikke noen dum ide dette. Jeg visste lite om tailgating fQr jeg flyttet her, men det er jo en big happening foran spesielt fotball og amerikanske footballkamper. Selv om vinteren når det er 20 kuldegrader kommer folk 4-5 timer fQr kampstart i varmedressene sine og rigger opp griller. Jeg har vaert med på dette en gang og det er faktisk ganske kult. Man treffer de samme folkene foran hver hjemmekamp, man sitter og drikker og spiser sammen og prater om dagens kamp og om alt annet.
    Som Raoul Duke sier så er jo beliggenheten til Sparebanken Sor Arena ideell rett i strandkanten. Man kunne startet med kanskje et par ganger om sommeren der det ble invitert til Tailgating foran kamp der folk ble anbefalt å ta med griller stoler og annet og folk kunne ankommet både i båt og i bil. Ved kampstart kl.1800 så kunne man invitert folk fra kl.14 og fått til et skikkelig bra og sosialt arrangement foran kampene. Hvis det var vellykket med 2 ganger så kunne man utvidet dette neste sesong og plutselig kunne det blitt en fin liten tradisjon.. Genial ide og i Norge er det jo veldig populaert å bruke amerikanske tradisjoner og dette er definitivt en ting som ville funket bra også i Norge!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Ikke noen dum ide dette. Jeg visste lite om tailgating fQr jeg flyttet her, men det er jo en big happening foran spesielt fotball og amerikanske footballkamper. Selv om vinteren når det er 20 kuldegrader kommer folk 4-5 timer fQr kampstart i varmedressene sine og rigger opp griller. Jeg har vaert med på dette en gang og det er faktisk ganske kult. Man treffer de samme folkene foran hver hjemmekamp, man sitter og drikker og spiser sammen og prater om dagens kamp og om alt annet.
    Som Raoul Duke sier så er jo beliggenheten til Sparebanken Sor Arena ideell rett i strandkanten. Man kunne startet med kanskje et par ganger om sommeren der det ble invitert til Tailgating foran kamp der folk ble anbefalt å ta med griller stoler og annet og folk kunne ankommet både i båt og i bil. Ved kampstart kl.1800 så kunne man invitert folk fra kl.14 og fått til et skikkelig bra og sosialt arrangement foran kampene. Hvis det var vellykket med 2 ganger så kunne man utvidet dette neste sesong og plutselig kunne det blitt en fin liten tradisjon.. Genial ide og i Norge er det jo veldig populaert å bruke amerikanske tradisjoner og dette er definitivt en ting som ville funket bra også i Norge!
    Sikkert flere sponsorer som ville vært interessert i dette? CB og slakter Frivold?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Tailgating er jo også noe Tigerberget kunne invitert til som alternativ til oppvarming på pub?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Lignende tråder

1. 14 Serierunde: HAUGESUND - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 07-07-2016, 18:55
  2. 22.Serierunde: START - HAUGESUND (kamptråd)
    Svar: 60
    Siste innlegg: 09-01-2015, 23:56
  3. 17.Serierunde: FK HAUGESUND - START (kamptråd)
    Svar: 118
    Siste innlegg: 08-02-2014, 00:05
  4. 2.serierunde: START - FK HAUGESUND (kamptråd)
    Svar: 53
    Siste innlegg: 04-10-2014, 16:00
  5. 20. Serierunde: Start - Haugesund (kamptråd)
    Svar: 49
    Siste innlegg: 08-21-2013, 13:38

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •