Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

22.Serierunde: START - HAUGESUND (kamptråd)

TID: Søndag 30.august kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena

LINKER
    Haugesund's hjemmeside: www.fkh.no
    Maakeberget's hjemmeside: Ingen aktivitet der siden april
    Maakeberget's kamptråd: http://maakeberget.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=4475

TABELLEN
    11. Haugesund. 21 6-6-9 24-35 24 poeng
    13. Start.......... 21 5-4-12 28-42 19 poeng

FK HAUGESUND
    Haugesund har hatt en ganske tung sesong, men har blitt reddet av en god periode i juli og begynnelsen av august. På de 5 kampene tok laget 11 av 15 mulige poeng og fikk seg et pusterom fra den absolutte bunnstriden. Samtidig så er det kort vei ned hvis det blir tap i Kristiansand, så Haugesund kommer helt sikkert ikke til å gi noe gratis i denne kampen. Seier for laget til Jostein Grindhaug i Kristiansand betyr et kjempeskritt mot fornyet kontrakt.

En spiller å legge merke til er Søgne-gutten Sverre Bjørkkjær som mot Glimt spilte sin første fulle kamp i Tippeligaen. Bjørkkjær fylte nylig 18 år og er enda et eksempel på lokale unggutter som har forsvunnet til andre klubber.

Laget har mistet noen spillere i sommer. Patrick Olsen og Dusan Cvetinovic er klare for RC Lens - sistnevnte på utlån. Samtidig har de nylig hentet Filip Kiss fra Cardiff. Slovaken fikk sin debut i forrige kamp mot Bodø/Glimt og fikk mye skryt av trener Grindhaug etter kampen og ble også kåret til banens beste i VG der han fikk 6 på spillerbørsen.
    Toppscorer for klubben er selvfølgelig Christian Gytkjær som har 8 scoringer så langt. Spissmakker Simon Diedhiou har 6 nettkjenninger. Daniel Bamberg og Søren Christensen har begge 4 målgivende. Ellers verdt å legge merke til at Haugesund kun har scoret 24 mål denne sesongen. Kun Sandefjord med 23 har færre scoringer.

Laget har ingen karantener men har følgende spillere ute med skade: Eirik Mjæland, Joakim Våge Nilsen og David Myrestam. Tor Arne Andreassen måtte gå ut etter 26 minutter med skade i forrige kamp, så han er nok i beste fall usikker vil jeg tro. Grindhaug gjorde også et taktisk bytte mot allerede etter 38 minutter da han tok ut Yusuf og satte inn spissen Simon Diedhiou og endret til 4-4-2. Det vil han nok starte med mot Start.

FK Haugesund startet med disse i seriekampen mot Bodø/Glimt forrige fredag: (4-5-1)

Per Kristian Bråtveit

Vegard Skjerve
    Martin Bjørnbak
    William Troost-Ekong
    Sverre Bjørkkjær

Sad'eeq Yusuf
    Filip Kiss
    Kristoffer Haraldseid
    Søren Christensen
    Tor Arne Andreassen

Christian Gytkjær

Start har tatt i mot Haugesund 12 ganger og lagene har vunnet 5 hver av disse, mens de to siste endte uavgjort. Målforskjellen er 18-18.

HAUGESUND'S 5 SISTE KAMPER
    25 juli: Haugesund - Stabæk 2-2 (serie)
    31 juli: Viking - Haugesund 0-1 (serie)
    9 august: Haugesund - Aalesund 3-1 (serie)
    16 august: Mjøndalen - Haugesund 2-1 (serie)
    23 august: Haugesund - Bodø/Glimt 2-4 (serie)

IK START
    Hos Start blir det igjen endringer i laget. Michael Christensen soner igjen karantene etter 7 gule kort og inn der går nok Vikstøl og så blir nok Robert Sandnes flyttet ut på venstrebacken. Fevennen spekulerer at Mjelde vil starte med Erlend Segberg på midtbanen og da vil jeg tro at det blir på bekostning av Henrik Breimyr. Austine Ikenna er i følge Mjelde ikke kampklar og dermed fortsetter vi nok med 4-5-1 og jeg tipper disse starter mot Haugesund:

Håkon Opdal

Jon Hodnemyr
    Jørgen Hammer
    Rolf Daniel Vikstøl
    Robert Sandnes

Daniel Aase
    Kristoffer Ajer
    Erlend Segberg
    Gudmundur Kristjansson
    Espen Børufsen

Mads Stokkelien

I FARESONEN
    Nå begynner spillerne å samle opp endel kort, så her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles borte mot Sarpsborg 08 søndag 11 september kl.1800. Denne runden spiller Sarpsborg hjemme mot Bodø/Glimt søndag kl 1800.
    Disse risikerer karantene om de får gult kort denne runden:

Sarpsborg 08:
    Duwayne Kerr
    Ole Christoffer Heieren Hansen
    Martin Thømt Jensen
    Claes Kronberg
    Andreas Nordvik
    Habib Bellaïd

Start:
    Rolf Daniel Vikstøl
    Andreas Hollingen
    Robert Sandnes

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Med 6 strake tap så er det et hjemmelag med mildt sagt frynsete selvtillit som tar i mot Haugesund. Og akkurat dette er for meg ukens spørsmålstegn. Tidligere i sesongen spilte vi mer uten press - og med god margin ned til bunnstriden var det ikke så farlig om vi tapte eller avga poeng. Nå derimot, kjenner vi plutselig pusten av bunnlagene i nakken og fortsetter vi tapsrekka så forsvinner vi fort under streken.
    Bodø/Glimt var også et lag som tapte og tapte og mange trodde de skulle bli hektet av i bunnen men 7 seire på de 8 siste kampene har sendt dem opp midt på tabellen - med god avstand til den bunnstriden.
    Dette kan selvfølgelig skje Start også, men da må man bryte tapsrekka.
    En positiv ting er at det har kommet inn noen nye ansikter og det virker som Jørgen Hammer, Mads Stokkelien og Henrik Breimyr har bidratt til bedre stemning i troppen. Vi så mot Godset forrige helg at Start plutselig fikk det til litt framover på banen igjen og fortsetter vi med den trenden - i tillegg til knallhard jobbing - så kan vi avslutte den elendige tapsrekka allerede søndag kveld. Vi har klart det tidligere og kan selvfølgelig klare det igjen.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Nå må det snu. Den eneste grunnen til at Start ikke er under streken, er at det finnes andre lag som har slitt under oss på tabellen. Sandefjord, TIL og Mjøndalen har alle hatt en tung periode og har ikke maktet å utnytte Starts lange tapsrekke. En ting er sikkert og det er at vi ikke kan stole på at andre lag skal ordne fornyet kontrakt for oss. Vi må begynne å ta poeng igjen - og det må begynne mot Haugesund. Jeg skulle ønske at Mjelde viste en video med kamper fra nedslitte arenaer i OBOS-ligaen foran kampen. Det kan fort bli en realitet om ikke gutta snur dette nå. Joda, vi har hatt en veldig turbulent sesong med mange spillere som har forsvunnet, men det finnes nok av kvalitet igjen i laget til å ta nok poeng til å holde lag som Sandefjord og Mjøndalen bak oss.

Haugesund kommer søndag kveld på besøk og de vet at med seier i Kristiansand så vil de ta et gigantsteg mot fornyet Tippeligakontrakt så å tro at det blir enkelt kun fordi vi spiller mot et lag som er to plasser over oss på tabellen, det blir helt feil. Samtidig så skal vi stole på egne ferdigheter. Start har aldri vært gode til å forsvare noe som helst. De gangene Start har spilt best er når vi sender folk framover og spiller vårt eget spill. Vi så det mot Stabæk - og får vi til lignende innsats og spill så reiser Haugesund poengløse vestover søndag kveld.

Jeg må innom den vanlige oppfordringen om å dra på stadion, selv om jeg vet mange er drittlei maset om at man må støtte Start i en vanskelig periode. Joda, jeg vet at Start har skuffet enormt i mange kamper på rad. Joda, jeg vet at de gangene det kommer flest Sørlendinger på kamp, da spiller Start som regel elendig. Joda, jeg vet at det er Starts egen feil at de havnet i det økonomiske uføret de nå er på vei opp fra. Og joda, jeg forstår at folk er lei av at Start maser om at man må komme, når spillerne ikke leverer bedre enn de gjør.

Samtidig så er det NÅ vi har sjansen til å oppleve Tippeligafotball i Kristiansand. Det er NÅ vi har mulighet til å påvirke kamputfallet ved å stille opp og hjelpe gutta til å yte det lille ekstra. Det er NÅ Start trenger spiller nr 12.

NÅ snur det - og den utrolig viktige kampen mot Haugesund skal vinnes. NÅ starter jobben med å ta nok poeng til å redde plassen i Tippeligaen. Og for dem som har gitt opp - vi har et bedre utgangspunkt enn både Sandefjord, Tromsø og Mjøndalen, så her er det ingen grunn til å planlegge noe nedrykk.

Velkommen på Sparebanken Sør Arena søndag kveld. Takk for at du stiller opp!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Uhyre viktig kamp ja. Taper vi i dag, så kan jeg nesten ikke se hvordan vi kan klare oss. For vi møter laget rett foran oss på tabellen. Er egentlig kun seier som er godt nok, men samtidig vil vi med uavgjort bryte den lange tapsrekken, slik at det likevel vil være et steg i riktig retning også med 1 poeng.

Er mye som tyder på at de 4 nederste lagene også kommer til å bli der når tabellen gjøres opp til slutt. Men skulle vi vinne så er vi helt oppi ryggen til Sarp. Og vi får mest sannsynlig en liten luke ned til Tromsø. Men jeg føler meg ikke helt trygg på rbk nå. Det har akkurat vært europa-trekning(tankene et annet sted?), så jeg føler meg ikke 100% trygg på at de ikke kan gå på en smell på Alfheim.

Samme med Mjøndalen også, for de har hjemmekamp i lokalderby, og i lokal derbyer kan alt skje. Så en liten sjanse er det allerede i kveld for at vi kan ligge på direkte nedrykk. Men jeg velger å fokusere på det positive fra forrige kampen, men samtidig blir det vanskelig å holde ved det positive hvis vi ryker på en smell nok engang....ja er vel snart så vi tangerer tapsrekken til Sandefjord.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget:

Håkon Opdal

Gudmundur Kristjansson - Jørgen Hammer - Rolf Daniel Vikstøl - Henrik Breimyr

Espen Hoff - Kristoffer Vassbakk Ajer - Erlend Segberg - Espen Børufsen

Lars-Jørgen Salvesen - Mads Stokkelien

Innbyttere: Sean McDermott, Jon Hodnemyr, Mathias Rasmussen, Robert Sandnes, Alex De John, Daniel Aase og Adi Markovic.

---

Breimyr på venstre back i stedet for Sandnes. Ja vell....

Denne må vinnes..

Edit 1 - Gøy med Segberg fra start.

Edit 2 - Hva har Hoff prestert i det siste for å forsvare plassen?
    Sist endret av krs : 08-30-2015 kl 16:02
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg

Edit 2 - Hva har Hoff prestert i det siste for å forsvare plassen?
    Er det noen som har prestert nok til å forsvare plassen i det siste? Jeg vil tro at det er litt pga rutinen. Vi har veldig få rutinerte spillere som har vaert i denne situasjonen tidligere og da er det godt med litt lederegenskaper, selv om jeg er enig i at Hoff (i likhet med mange andre) har levert under pari en god stund nå..
    I tillegg har Hoff spisskompetanse og kan komme i scoringsposisjon slik han gjorde i begynnelsen av sesongen da vi spilte mot Sandefjord..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det blir spennende å se Starts sentrale midtbane i dag, til sammen 35 år gammel! Jeg er godt fornøyd med at Sandnes blir sittende på benken, men at det nok en gang blir en spiller som må spille ute av posisjon er selvfølgelig uheldig. Opplagt gode alternativer i forsvar ser jeg dessverre ikke. Personlig ville jeg helst sett en treer på midtbanen med Børufsen i tillegg til de to unggutta, og Aase på venstrekant.

Gleder meg uansett til kamp. Tapsrekken MÅ ta slutt, og uavgjort vil derfor være et godt resultat å bygge videre på.

Edit. Ser at fvn har satt opp Breimyr som stopper og Vikstøl som back, noe som kanskje ville væer mer fornuftig?
    Sist endret av greipstøl : 08-30-2015 kl 16:42

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synd vi ikke begynner i 4-5-1. Da kunne vi begynt med god støtte til et nytt stopperpar, og heller tatt flere sjanser etter hvert ved behov.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Under intervjuet før kampen uttalte Mons at Breimyr hadde spilt på begge backen for alderbestemte landslag tidligere, så da gir det mening.

I tillegg ville han ha defensiv trygghet, i stedet for offensiv fart, for å hindre innlegg til Grytkjær.. Makes sense...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er fælt å se forsvarsspillet til start. Brudd på brudd og vips så var det 0-1.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Så var vi igang igjen...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Like enkelt som å score mål på Start..............forsvaret er jo helt hjelpesløst. Lekker i bauger og kanter. En liten ball gjennom forsvaret vårt, og der er det jo ingen start-spillere, også er det bare å sette den i mål.

Hodeløst, ingen glød, ingen innsats, ingenting av noe rett og slett, selv om kampen er alfa omega. Vanskelig å forstå rett og slett. Virker som om spillerne mentalt er i Obos allerede.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Forsvarsspillet er igjen under enhver kritikk. Halvdistanse på ballfører og alltid bak motspiller på løp.
    Dette er jeg redd ikke blir eneste målet til FKH når man ser hvor lett de får ballen inn i vår 16-meter
    Ajer virker forresten veldig svak i plassering og i å følge løp. Han er alltid på etterskudd bakerst. Det forbauser meg faktisk, men forklarer bedre hvorfor han er benyttet offensivt av MIM.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Fy søren å statisk dette laget er. Var litt positiv etter kampen sist, men det vi viser nå er Obos-fotball.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg synes vi alltid er ræva når Salvesen spiller. Tilfeldig?. Vi har to litt lettvektere på topp. Frykter det er mye av grunnen til at vi fremstår som så svake.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Må si at vi har hevet oss utover i omgangen, men det mangler det siste lille foran mål. Et par hakk opp i begge ender så er det mulighet for poeng i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Jeg synes vi alltid er ræva når Salvesen spiller. Tilfeldig?
    Nei. Og det hjelper ikke når han settes opp der sammen med en eldre utgave av seg selv

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg trenger snart antidepressiva for å se start spille. Vi er mildt sagt ustø defensivt, og helt uten offensiv kraft. De få gangene vi har tendenser roter vi det bort med horrible pasninger eller håpløse valg.

Forrige uke blir godset vært et steg i riktig retning. Første omgang idag er mange skritt tilbake.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi trenger en rambukk på topp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Burde tatt hintet under hymnen som ble radbrekking av et par gingertwins ute av sync med melodien. Og sånn har det fortsatt, totalt ute av sync. Lange baller lempes fremover, og vi kommer etter altfor sent. Lyspunkt til nå er breimyr på backen defensivt og ultras som imponerer med å holde oppe stemningen.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Synes spissen har vært positive i denne 2. omgangen.
    Ser ikke grunn til å bytte foran.

Salvesen er en kanonredning unna å få notert nok et mål.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Salvesen verdens dårligste spiss?

Lignende tråder

1. 14 Serierunde: HAUGESUND - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 07-07-2016, 18:55
  2. 11.Serierunde: HAUGESUND - START (kamptråd)
    Svar: 36
    Siste innlegg: 06-02-2015, 18:02
  3. 17.Serierunde: FK HAUGESUND - START (kamptråd)
    Svar: 118
    Siste innlegg: 08-02-2014, 00:05
  4. 2.serierunde: START - FK HAUGESUND (kamptråd)
    Svar: 53
    Siste innlegg: 04-10-2014, 16:00
  5. 20. Serierunde: Start - Haugesund (kamptråd)
    Svar: 49
    Siste innlegg: 08-21-2013, 13:38

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •