Vis avstemningsresultater: Hvilke to spillere burde starte på topp for Start?

Stemmere
14. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Stokkelien/Salvesen

2 14,29%
  • Stokkelien/Ikenna

5 35,71%
  • Stokkelien/Rasmussen

0 0%
  • Salvesen/Ikenna

0 0%
  • Salvesen/Rasmussen

1 7,14%
  • Ikenna/Rasmussen

6 42,86%
  • Annen kombinasjon

0 0%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

24.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)

TID: Lørdag 19.september kl.1530
    STED: Sparebanken Sør Arena

LINKER
    Lillestrøm's hjemmeside: www.lsk.no
    Kanarifansen's hjemmeside: www.kfl.no/index.php
    Kanarifansen's kamptråd: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=20670

TABELLEN
    9. Lillestrøm...... 23 8-8-7 34-36 31 poeng
    15. Start........... 23 5-4-14 30-48 19 poeng

LILLESTRØM SPORTSKLUBB
    Lillestrøm har gjennom hele denne sesongen ligget trygt plassert midt på tabellen - langt fra medaljekamp og langt fra nedrykk - og der ligger de ennå. Det er 12 poeng ned til kvalik og det er 12 poeng opp til bronse og dermed har søndagens gjester ikke mye å spille for resten av sesongen. I cupen ble de slått ut i 3 runde av Strømmen så det er mulig vi ser et lag uten den store motivasjonen som kommer til Kr.sand lørdag ettermiddag. Faktisk så er det kun en ting Lillestrøm virkelig har å spille for nå, og det er å holde andrelaget i 2.divisjon. Seks runder før slutt ligger Lillestrøm 2 på nedrykksplass - 6 poeng bak Strømsgodset 2 som ligger over streken. Disse to lagene barker sammen mandag kveld i en skikkelig 6-poengskamp og det er ikke umulig at Lillestrøm lar noen av sine bedre spillere hvile mot Start så de kan spille i mandagens viktige kamp. Jeg vil tro at de ser verdien av best mulig arena for de nest-beste og dermed er det forståelig om de prioriterer dette.
    Selv om LSK ikke har allverdens å spille for, så er jeg sikker på at trener Runar Kristinsson ikke godtar at laget tar vinterferie ennå, og han reiser helt sikkert til Kristiansand for å få med seg 3 poeng.

Toppscorer for LSK er Erling Knudtzon med 8 scoringer. Fred Friday følger like bak med 7 nettkjenninger. Erling Knudtzon har i tillegg 6 målgivende og er absolutt den største offensive trusselen, spesielt med sin hurtighet.

Best på VG sin børs er Moryke Fofana, men han forsvant i sommer. Nestemann er Johan Andersson, men han mister trolig resten av sesongen med skade. Nestemann er Bjørn Helge Riise, men han har forsvunnet til Aalesund. Den fjerde beste spilleren hos VG er nevnte Erling Knudtzon med et snitt på 5.00.

Laget har ingen skadeproblemer bortsett fra Johan Andersson og har heller ingen spillere ute med karantene i denne kampen. Det eneste usikkerhetsmomentet er altså om laget sparer noen spillere med tanke på 2.lagskampen mandag kveld.

Lillestrøm startet med disse i forrige seriekamp mot Aalesund: (4-2-3-1)

Arnold Origi

Michael Timisela
    Frode Kippe
    Marius Amundsen
    Stian Ringstad

Marius Lundemo
    Malaury Martin

Jørgen Kolstad
    Imoh Fred Friday
    Mohamed Ofkir

Erling Knudtzon

Start har tatt i mot LSK 34 ganger og har vunnet 14 av disse. 10 har endt uavgjort, mens LSK har vunnet 10 kamper. Målforskjellen er 47-39 fordel hjemmelaget.

LILLESTRØM'S 5 SISTE KAMPER
    9 august: Lillestrøm - Rosenborg 0-5 (serie)
    16 august: Stabæk - Lillestrøm 3-2 (serie)
    21 august: Lillestrøm - Tromsø 1-0 (serie)
    30 august: Molde - Lillestrøm 2-2 (serie)
    13 september: Lillestrøm - Aalesund 3-1 (serie)

IK START
    Bård Borgersen overrasket mange ved å bruke stort sett samme lag som Mjelde har brukt de siste ukene, og det blir spennende å se om det kommer flere endringer foran denne kampen. Rolf Daniel Vikstøl er tilbake fra karantene og har i tillegg overtatt kapteinsbindet fra Gummi. Austine Ikenna har ikke fått spilletid på A-laget, men scoret begge Start 2's mål i mandagens kamp i 3.divisjon og vil nok få spilletid mot LSK lørdag ettermiddag selv om mye tyder på at han starter på benken. En som trolig kommer inn er Mathias Rasmussen som trolig blir liggende som hengende spiss i et 4-4-1-1 system. Andreas Hollingen er også tilbake fra skade og kan få plass på midten sammen med Ajer. Start har forresten tapt samtlige kamper etter at Hollingen ble skadet. LSK har Erling Knudtzon på topp med enormt tempo og derfor håper jeg Hodnemyr får tillit på høyrebacken.

Jeg håper vi startet med disse i et 4-4-1-1 system:

Håkon Opdal

Jon Hodnemyr
    Jørgen Hammer
    Michael Christensen
    Rolf Daniel Vikstøl

Espen Hoff
    Kristoffer Ajer
    Andreas Hollingen
    Espen Børufsen

Mathias Rasmussen

Mads Stokkelien

I FARESONEN
    Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles borte mot Vålerenga fredag 25 september kl.1900. Denne runden spiller Vålerenga borte mot Mjøndalen søndag kl 2000.
    Disse risikerer karantene om de får gult kort denne runden:

Vålerenga:
    Christian Grindheim
    Elías Már Ómarsson
    Deshorn Brown

Start:
    Andreas Hollingen
    Robert Sandnes

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Det var mange spørsmålstegn foran kampen mot Sarpsborg og jeg tror ikke at Bård Borgersen fikk de svarene han håpet på. Dessverre fikk laget en grusom start og klarte aldri å reise seg etter dette.
    Problemet da var at vi ikke skapte noe som helst framover, bortsett fra frisparket til Børufsen som gikk gjennom feltet og i mål. Spørsmålet denne uka er hva vi kan få til framover på banen. Selvsagt må vi tette igjen bakover, men nå kan vi ikke ri inn til uavgjorte kamper. Vi må vinne kamper og skal vi klare det må vi score mål og da må det offensive forbedres betraktelig.
    Det fungerte absolutt ikke med Salvesen og Stokkelien sammen på topp, så det blir helt sikkert endringer der. Trolig kommer Mathias Rasmussen inn bak Stokkelien og det tror jeg er et godt trekk. Rasmussen er kreativ, har et godt skuddben og har litt av X-faktoren som vi har manglet i lang tid nå. Jeg tror han kan gjøre en god jobb der. I tillegg har vi Austine Ikenna i bakhånd som trolig vil få spilletid her. Han har imponert på trening og scoret 2 mål for Start 2 sist mandag og kan fort bli en viktig mann i sesongavslutningen.
    Det er igjen mange spørsmålstegn, og så får vi håpe at svarene er litt mer positive denne gangen.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Om det er noe som heter "ny-trener-effekt" så var den alt annet enn positiv i første kampen under Borgersen/Andersson. Allerede etter 3 minutter scoret hjemmelaget og da de la på til 2-0 etter 15 minutter så ble det fryktelig vanskelig for et Start-lag med frynsete selvtillit. Dette laget trenger desperat en god opplevelse for å ha noe som helst håp om å overleve i divisjonen. Vi har nå 8 strake tap og det er klart at det gjør noe med selvtilliten. Man kan kjempe og slåss, men når motstander scorer på sine første sjanser og vi ikke klarer å produsere noe som helst, så går det ofte som det giorde sist søndag. I og med at TIL og Mjøndalen delte poengene så ramlet vi for første gang ned under streken. Det betyr at vi ikke lenger kan stole på at andre lag hjelper oss. Nå må vi hjelpe oss selv og med bare 7 kamper igjen så må vi nå begynne å vinne kamper.
    Første mulighet er mot middelhavsfarer Lillestrøm, som trolig ser på LSK 2 sin kamp mot Strømgodset 2 som ukas viktigste kamp. Forhåpentligvis vil de la noen av de bedre spillerne bli igjen på Romerike når resten av laget drar til Kristiansand denne helga.

Dette er dog ikke noe Start kan fokusere på. Her må Start fokusere kun på seg selv. Man må score mål, vinne kamper og begynne å ta jevnt med poeng. Får man dette til så vil publikum komme tilbake til Sparebanken Sør Arena og er det noe Start trenger i sesongavslutningen - så er det publikum. Det kan fort bli jevne kamper der et entusiastisk hjemmepublikum kan bety forskjellen på tap eller seier.

Til slutt: Lørdag er det jubileumsfest på Sparebanken Sør Arena. Start feirer 110 år og sist vi hadde en lignende feiring var i 2005 da vi feiret 100 år med hjemmekamp mot gulljagende Vålerenga. Start storspilte og vant 3-0 foran et fullsatt Kristiansand Stadion.
    Nå er situasjonen en helt annen. Nå kjemper vi for å unngå nedrykk og hvert eneste poeng er utrolig viktig. Med en billettpris på 110 kroner for voksne og 50 kroner for barn så håper jeg at veldig mange tar turen lørdag ettermiddag. Jeg vet at mange er dritt lei av å bli skuffet gang etter gang, men det betyr ikke at vi kan vende ryggen til laget. Med nye trenere og en gjeng med unge spillere så fortjener de en ny sjanse. Nå må hele Sørlandet stå sammen. Spillerne må blø for drakta og publikum må se sitt ansvar - og komme på kamp.

Sammen skal vi vinne mot Lillestrøm lørdag ettermiddag og sammen skal vi ta nok poeng så Start kan spille Tippeligafotball også i 2016.

På forhånd gratulerer med 110-årsdagen IK Start. La oss feire det skikkelig og sende Lillestrøm hjem med null poeng i bagasjen...

HEIA START!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fvn spekulerer i Gummi på høyreback i stedet for venndølen, og Breimyr i stedet for Hollingen sentralt.

Sannsynlig Start-lag mot Lillestrøm (4-4-1-1): Håkon Opdal – Gudmundur Kristjansson, Michael Christensen, Jørgen Hammer, Rolf Daniel Vikstøl – Espen Hoff, Kristoffer Ajer, Henrik Breimyr, Espen Børufsen – Mathias Rasmussen – Mads Stokkelien.

Tror vi uansett får se både Hollingen og Ikena i denne kampen.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Har jo ett håp om at BB skal ha vett nok til å droppe Hoff. Med all respekt, men tiden er over

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Har jo ett håp om at BB skal ha vett nok til å droppe Hoff. Med all respekt, men tiden er over
    Han er hvertfall neppe verd 1.175.621,00 i året(2013-inntekt). Hele budsjettet kommer til å gå i boks når kontrakten hans går ut. Dessverre må vi leve med han en sesong til...

PS! Regner med at lønnen hans er en del lavere enn dette, men han er vel uansett en av dem som tjener best...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Han er hvertfall neppe verd 1.175.621,00 i året(2013-inntekt). Hele budsjettet kommer til å gå i boks når kontrakten hans går ut. Dessverre må vi leve med han en sesong til...

PS! Regner med at lønnen hans er en del lavere enn dette, men han er vel uansett en av dem som tjener best...
    Ja Hoff har ikke levert som forventet. Vi har lov til å ha høye forventninger til han. Men han er, sammen med Opdal, Børufsen og Vikstøl de eneste som har betydelig erfaring fra ligaen. Det er viktig nå i sluttspurten...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ikke for å være negativ, men med rammen som er til denne kampen så kan det ikke bli noe annet enn tap. Hver bidige gang klubben forsøker å dra opp stemningen (med billige billetter osv) så går vi på sviende tap. Sist gang jeg kan huske at det faktisk gikk bra var Myggens comeback og det er vel bare syv år siden eller noe sånt...

PS! Og nå som jeg påstår dette, så blir det vel seier...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er det kun Lundemo som mangler på LSK, så mitt håp om at de ville spare et par spillere med tanke på LSK 2 slo ikke til..
    Dette er klippet fra lsk.no:

Marius Lundemo er hjemme med vond rygg. Han erstattes av Bonke Innocent på midtbanen. Bortsett fra det er laget det samme som slo Aalesund for en uke siden.

Frode Kippe spiller sin kamp nr. 350 i Tippeligaen, og hvis vi vinner i dag blir det vår seier nr. 500 i Tippeligaen. Vi gratulerer også Start med 110-års jubileumet de feirer i dag:

77 Arnold Origi

2 Michael Timisela
    4 Marius Amundsen
    13 Frode Kippe
    20 Stian Ringstad

8 Malaury Martin
    18 Bonke Innocent
    17 Jørgen Kolstad
    30 Mohamed Ofkir

23 Fred Friday
    11 Erling Knudtzon

Fryktelig skummet med de to spissene til LSK synes jeg. Er mye fart der og spesielt Friday har vaert god i det siste.. Jeg tror vi må score minst 2 mål i dag for tror ikke vi holder nullen mot LSK..

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Iallefall klar forbedring fra forrige kamp. Er kritisk at ikke LSK scorer forst her.. Da blir det igjen tungt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er da ikke dårlig, selv om Opdal hadde en fantastisk redning.....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Salvesen starter med å skli....litt typisk Salvesen dette.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det er ikke rare kvaliteten på fotballen som blir vist...men for oss er vel egentlig 0-0 og 1 poeng et steg fremover.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette var nok en gang syltynt, vi skaper ingenting! Lillestrøm er mye nærmere seieren en oss. Dette var en kamp vi skulle vinne, og vi viser at vi ikke har noe å komme med. Nå er jeg ikke lenger i tvil, vi kommer til å rykke ned.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    15-6 i avslutninger til LSK sier vel egentlig at vi skal være fornøyde med 1 poeng. Vi blir alt for puslete fremover. Men vi ser bedre ut defensivt. Jeg synes Ikenna var positiv. Salvesen starter med å skli, før han gir bort ballen 2 ganger, deretter gjør han en brukbar prestasjon og kommer til en avslutning, men avslutningen blir for puslete. Jeg ville valgt Ikenna foran Salvesen. Blant annet fordi han virker å ha en vesentlig bedre fysikk, og minner mer om Matthias.
    Sist endret av bosve : 09-19-2015 kl 16:31

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Dette var nok en gang syltynt, vi skaper ingenting! Lillestrøm er mye nærmere seieren en oss. Dette var en kamp vi skulle vinne, og vi viser at vi ikke har noe å komme med. Nå er jeg ikke lenger i tvil, vi kommer til å rykke ned.
    Joda. Vi er heldige i dag. Men samtidig så betyr det mye psykologisk at vi stopper tapsrekken. Vi er mer agressive i dag, selv om vi blir reddet av stengene et par ganger så var det et steg i riktig retning i forhold til forrige helg.

Og - vi klatret 2 plasser opp på tabellen og er nå over kvalik.. Nå er det bare å heie på Stabaek mot TIL og så håper vi på VIF-seier borte mot Mjondalen og Glimt-seier hjemme mot Sandefjord. Da har vi rykket opp 2 plasser denne runden og det er positivt.

Jeg tror fremdeles at vi redder plassen om vi vinner mot Mjondalen og Sandefjord..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg tror fremdeles at vi redder plassen om vi vinner mot Mjondalen og Sandefjord..
    Men det et ingenting som tilsier at vi skal klare å vinne de kampene slik vi spiller. Iløpet av de to kampene borgersen har ledet laget har vi skapt tilsammen 2 sjanser. Og selv om vi står bedre defensivt er vi likevel griseheldige som ikke får ett eller to i sekken.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Men det et ingenting som tilsier at vi skal klare å vinne de kampene slik vi spiller. Iløpet av de to kampene borgersen har ledet laget har vi skapt tilsammen 2 sjanser. Og selv om vi står bedre defensivt er vi likevel griseheldige som ikke får ett eller to i sekken.
    Jeg vil si at det vi viser nå er bedre enn på en god stund.
    Midtstopperne vinner duellene, vi holder nullen for 2. gang i år (første gang var borte mot FK Haugesund).
    Vi har ikke holdt nullen hjemme siden mot nettopp LSK i 2013!

Ikenna virker å kunne skape ting på egenhånd, og jeg synes også at vi ser flere kombinasjoner nede på bakken med ball enn på gud vet hvor lenge.

Nå er det bare litt terping på den siste tredjedelen så tar vi en trepoenger igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er bare flaks at vi holder nullen idag, og offensivt skapte vi mer de siste kampene under Mjelde enn vi har gjort de to kampene under Borgersen. Nye ideer tar tid å øve inn ser det ut til.

Ikenna viste interessante ferdigheter, men viste også at han nå jobbe hardt for å komme seg inn i laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tapsrekka er snudd, og vi holder nullen!! Det i seg selv er grunn nok til å feire....

Der gikk Stabækk opp i 1-0 over Tromsø
    Sist endret av krs : 09-19-2015 kl 17:31
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg må helt ærlig innrømme at jeg har trodd mer på nedrykk enn det jeg gjør etter denne kampen. Borgersen så klare forbedringer etter 3-1 mot S-08. Jeg er nok ikke like fotballfaglig dyktig for jeg så ikke de voldsomme forbedringene da, men i dag er vi derimot mye bedre enn det vi har vært de siste 8(!) kampene. Og for første gang på lenge så har vi faktisk litt flaks også. Det er for meg ingen tvil om at vi står bedre defensivt i dag. Det er noen vanskelige spisser å ha kontroll på og de skaper tross alt ikke så voldsomt mye. Du har klasseredningen til Opdal, og headingen i stangen mot slutten. Skuddet som Hammer "styrer" i stolpen har vel retning utenfor. Det positive er at vi treffer hverandre bedre og klarer å holde mer på ballen enn vi har gjort. 15-8 i avslutninger i favør LSK iflg. VG. Det interessante er vel at begge lag har 2 skudd hver på mål. Forøvrig må det nevnes at vi for første gang på gudene vet hvor lenge har vi mest ballinnehav gjennom kampen med 52%. Når det er sagt så skapes det for lite offensivt og det er ikke tvil om at det må jobbes med det, men jeg ser klar fremgang fra tidligere kamper og er mer optimistisk enn på ei stund nå...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Forøvrig må det nevnes at vi for første gang på gudene vet hvor lenge har vi mest ballinnehav gjennom kampen med 52%.
    Vi skal ikke lenger tilbake enn til Haugesund-kampen (56 mot 44). Da skapte vi også betydelig mer offensivt, men hadde uflaks.

Lignende tråder

1. 28 Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 14
    Siste innlegg: 10-24-2016, 13:28
  2. 1.Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    Svar: 93
    Siste innlegg: 04-08-2015, 20:45
  3. 28.Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    Svar: 53
    Siste innlegg: 10-28-2014, 21:54
  4. 14.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)
    Svar: 50
    Siste innlegg: 07-08-2014, 11:19
  5. 6. Serierunde: Lillestrøm - Start (kamptråd)
    Svar: 49
    Siste innlegg: 04-29-2013, 19:13

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •