Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Hvor på tabellen ender vi i år?

La oss komme VG-lupens Start-tips litt i forkant: Tipp årets tabellplassering ved sesongslutt! Skal prøve å huske å ta frem tråden i november og kåre en (eller flere) vinner(e).

Mitt tips: 12. plass

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    VG setter oss på sisteplass...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Tipper 15. plass

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Det var tidenes overraskelse... :-p

Vi gjorde det dårlig i fjor, men to lag var dårligere enn oss.
    I år så har vi en mulighet til å heve oss tror jeg.
    Steinar fører oss opp fra 14. plass til 11. plass!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    7. Plass 2016👍

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er helt sikker på at Start havner på nedre halvdel denne sesongen. Per i dag er vi en klar dumpekandidat, men det kan endre seg. Det er fortsatt tidlig i prosjektet til Steinar, og det er forhåpentligvis stort rom for forbedring. Jeg krysser fingrene for at det holder til fornyet kontrakt til slutt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Naturligvis umulig å si.
    Men cupen vinner vi 😃

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Man var uhyre heldig i 2015 med så dårlig bunnivå av de dårligste, Start scoret knapt og sanket latterlig lite poeng på høsten at det er utrolig å klare seg.
    Å løfte seg litt betyr fortsatt dårlig grunnlag, her må det opp flere hakk.
    Vil tro det blir en av de 4 nederste.
    Grunnlag; 1-5
    Keeper 4
    Forsvar 3
    Midtbane 3
    Angrep 2
    Innbyttere 2

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Nest sist.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hm. Vi mangler mange spillere fra samme tid ifjor, men jeg håper vi fikk et løft fra jervkampene. Vi har også en trener spillerne tror på, en naturlig autoritet som har relativt lite press på seg: Slike faktorer kan telle mer enn Tripic og Asante. Fjerde sist, med mye ungt og noen smarte disponeringer?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg hadde nok mer tro på dette prosjektet i starten av januar enn jeg har nå. Nå så jeg ikke kampene på La Manga, men rapportene tyder på at de føyde seg fint inn i rekken med dårlig flyt i grunnspillet, for det meste fraværende angrepsspill og et forsvarsspill kun en mor kan elske, og som er avhengig av keeperspill i verdensklasse eller motstanderangripere med tresko for å holde antall baklengs på et anstendig nivå.

Jeg er skuffet over hvordan Start har fremstått under Steinar P. Jeg husker hvordan Nordlie og Tørum kom inn og satte klart positivt preg på laget allerede fra første treningskamp. Jeg er også skuffet over Pedersens disponering av troppen.

Samtidig har jeg fortsatt tro på ham som trener. Og det begynte vel litt trått i Jerv også, der han fikk to av debutsesongens tre tap på sine to første bortekamper, mens han i fjor måtte vente helt til syvende serierunde før første seier. Så det er vel godt håp om at ting vil bli bedre å bedre.

Rammevilkårene ser ikke så ille ut. Han overtok en liten håndfull ok eliteseriespillere og en god håndfull lovende unggutter, og har fått hentet inn et halvt lag etter eget ønske allerede. Og det kommer nok inn flere før sesongstart. Om Pedersen lever opp til mine forventninger, ender dette med en trygg sesong i midtskiktet av tabellen, for eksempel på en niendeplass.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva var det jeg sa?

http://www.vg.no/spesial/2016/vglupen/?plassering=16
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Akkurat det tipset hadde du ikke fått mye penger for om du hadde satser på oddsen... Ser man på statistikken i bunnen av VG sitt tips så var Start verst av alle lag og det er helt naturlig at vi blir tippet sist. Det er positivt synes jeg. Da er det null press på gutta, vi kan fort bli undervurdert av andre lag og jeg er sikker på at Steinar og gutta blir utrolig motivert av å bli ansett som svakest i Tippeligaen.

Det eneste som betyr noe også denne sesongen er å ta nok poeng så vi kan spille Tippeliga i 2017. Jeg tror absolutt det er mulig å overraske, men det er avhengig av at Uduak (eller noen andre) scorer mange mål. Det er viktig denne sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Men ikke nettavisen...

http://m.nettavisen.no/sportspill/he...423196267.html

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Der blir det vel kvallik, og det er kun fordi sjefredaktør Stavrum, er sørlending.

Stusser litt på at de dømmer Sogndal så klart ned. De var jo suverene i fjor..

Haugesund kommer til å slite. Det samme gjør Aafk, TIL og Start. Jeg er også spent på SA08 som har byttet ut "hele stallen". Det er nok oss fem som skal gjøre opp oss i mellom om de fem siste...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Aftenposten tipper 15. plass foran Glimt. Og oppgir årets budsjett til 49 millioner.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sogndal tror jeg vil klare seg greit, ett lag som kan bølle med alle.
    Slo Sandefjord så det smalt for noen dager siden, søndag får vi ett klarere bilde av Start i år.
    Ser ut til at Pedersen ikke får fler spillere i troppen før evnt sommeren.
    Egentlig helt greit, liker sommervindu bedre og sjansen for noen kupp er større.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Der blir det vel kvallik, og det er kun fordi sjefredaktør Stavrum, er sørlending.

Stusser litt på at de dømmer Sogndal så klart ned. De var jo suverene i fjor..

Haugesund kommer til å slite. Det samme gjør Aafk, TIL og Start. Jeg er også spent på SA08 som har byttet ut "hele stallen". Det er nok oss fem som skal gjøre opp oss i mellom om de fem siste...
    Det er vel neppe Stavrum som bestemmer det...

Ang. Sogndal så er det vel bare å se på sesongen før hvor Sandefjord var overlegne i OBOS-ligaen og desidert dårligst i Tippeligaen året etter...

Jeg er (som deg) mest usikker på S08. Det blir alltid usikkert når man bytter ut så mange spillere. Haugesund er vel ikke særlig forsterket men har spilt bra så langt i treningskampene. Glimt vil nok også ligge nedi suppa. De har mistet mange og ikke nødvendigvis forsterket. Sogndal og Tromsø kommer nok på nedre halvdel.

Jeg tror årets negative overraskelse blir Stabæk og jeg håper Start blir årets positive..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er vel neppe Stavrum som bestemmer det...

Ang. Sogndal så er det vel bare å se på sesongen før hvor Sandefjord var overlegne i OBOS-ligaen og desidert dårligst i Tippeligaen året etter...

Jeg er (som deg) mest usikker på S08. Det blir alltid usikkert når man bytter ut så mange spillere. Haugesund er vel ikke særlig forsterket men har spilt bra så langt i treningskampene. Glimt vil nok også ligge nedi suppa. De har mistet mange og ikke nødvendigvis forsterket. Sogndal og Tromsø kommer nok på nedre halvdel.

Jeg tror årets negative overraskelse blir Stabæk og jeg håper Start blir årets positive..
    Sammenligningen med Sandefjord treffer ikke helt synes jeg. Sandefjord spilte en overambisiøs fotball med 3-5-2. Det funktet veldig bra mot dårligere motstand. Straks motstanden ble litt bedre, ble de avslørt. Sogndal spiller tradisjonellt 4-4-2 under Erik Bakke. Ikke noe jåleri men knallhard kjemping med begrensede resursser slik vi er kjent med fra Saftbygda. De blir i sumpa, men kan bite (litt) fra seg....

Enig i at Stabækk kommer til å skuffe, men det skuldes nok først og fremst at de overpresterte med en fantastisk trener i fjor. I år havner de ca midt på tabellen, hvor også spillerstallen tilsier at de hører hjemme.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Enig i stabæk i år men at de overpresterte i fjor er vel å ta i.
    Diomande var den store årsaken til effektiviteten, midtbanen var godt komponert med servitører, arbeidere og stor forståelse for fotball, og en solid keeper.
    Negative var forsvarsrekka. ( 3)
    Diomande salget var faktum, da var også ett av klossene i byggesettet borte, kronen på verket. Med rangering
    keeper 4
    Forsvar 3
    Midtbane 4
    Angrep 4
    Skapte Bradley en gjevnt sammensatt lag

Lignende tråder

1. Hvor gode/dårlige er egentlig Start?
    By Franko in forum IK Start
    Svar: 5
    Siste innlegg: 09-28-2017, 23:12
  2. Hvor dårlige (gode) er egentlig Start
    By Franko in forum IK Start
    Svar: 11
    Siste innlegg: 09-24-2016, 23:29
  3. Svar: 35
    Siste innlegg: 09-12-2016, 09:49
  4. Svar: 20
    Siste innlegg: 07-06-2016, 08:39
  5. Hvor ender Start på Tippeligatabellen 2013?
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 93
    Siste innlegg: 03-17-2013, 01:08

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •