Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Veldig positiv kamp sammenlignet med alt som skjedde i høst. Som flere skriver - vi begynner å ligne på et lag igjen.
    Spillerne spiller med mer selvtillit enn på lenge. Spesielt gledelig at de tør å spille seg ut av forsvaret når de får tak i ballen, fremfor å bare beine den vekk som i fjor.

Vi ligger over RBK på tabellen, så lenge de gjør det på slutten av sesongen også så er jeg fornøyd

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Jeg synes at laget leverte en jevnt over god prestasjon kontra det vi så i tilsvarende oppgjør i september (0-0, i en kamp det vare nære selvmål levert av en viss tidligere midstopper - ingen nevt, ingen glemt).

Det ser ut til at Steinar har fått laget til å veksle mer mellom kort- og langpasninger, noe som jeg liker. Det betyr at vi har flere strenger å spille på samtidig som at Rasmussen vinner hodedueller.

Det er veldig synd at vår Pokemon ikke fikk mål, men han var nok litt i ubalanse da han avsluttet.
    Uansett så har vi ikke sett mye lignende siden Tripic herjet i mange kamper for oss i 2014, og det er lovende.

Hele laget får godkjent av meg, og vi får håpe at Ajer kommer seg raskt.
    Uansett så klarte Hollingen seg greit da han kom innpå for Ajer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Vi virket mer solide defensivt, men skapte minimalt offensivt. Idemokon viste at han innehar ekstremferdigheter som fart og teknikk, men virket taktisk tilbakestående. Likevel noe helt annet enn det vi har hatt på topp de siste årene. Kan skape mye på egenhånd, og endelig truer vi bakrom igjen.
    Ellers var Heikkila og Robstad kanskje våre to beste, mens Skogmo var blant lagets dårligste. Savner at Pedersen gjorde bytter tidligere, f.eks burde i mine øyne Wichne blitt byttet ut, da han bidro minimalt utover i kampen. Rasmussen imponerte meg i hodespillet, og virker til å ha tatt store steg fysisk i løpet av vinteren. Hollingen bør snarest mulig trene på seg muskler.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    For å unngå diskusjon i tråden der folk stemmer på de spillerne de mente var best så tar jeg det her, men nå har altså 3 personer gitt poeng til Håkon Opdal. Jeg forstår ikke hvorfor. Han har en god redning og en keepertabbe som gjør at vi mister ledelsen. Selv uten tabben er det vanskelig å se at Opdal fortjener å bli nevnt på lista over beste Startere.

Om noen ønsker å begrunne hvorfor de trekker frem Opdal som blant de beste så hadde det vært artig å høre. For i mine øyne var han 1 av de 2 svakeste.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    For å unngå diskusjon i tråden der folk stemmer på de spillerne de mente var best så tar jeg det her, men nå har altså 3 personer gitt poeng til Håkon Opdal. Jeg forstår ikke hvorfor. Han har en god redning og en keepertabbe som gjør at vi mister ledelsen. Selv uten tabben er det vanskelig å se at Opdal fortjener å bli nevnt på lista over beste Startere.

Om noen ønsker å begrunne hvorfor de trekker frem Opdal som blant de beste så hadde det vært artig å høre. For i mine øyne var han 1 av de 2 svakeste.
    Det er flere som kunne ha fått poeng, men en skal velge de tre beste.
    Opdal er ikke sjanseløs på målet, men samtidig så må han stå og vente for det kan fort bli en retningsforandring som han kan redde om han har litt hell med seg.
    Det er ikke lett når ballen får en slik kurve og hvor forsvaret rygger inn mot eget mål.
    Den type mål kan ikke defineres som keepertabbe.

Redningen på avslutningen til Fred Friday er alene grunn til å gi et poeng - han reddet strengt tatt et poeng for Start med den redningen!
    Videre så var utspillene jevnt over gode, og Opdal hadde flere gode inngrep og holdt innleggene samt at han ruvet i feltet kontra det han har gjort tidligere.
    Han så også etter gode alternativer i forhold til utspill, og ved mulighet så satte Opdal spillet raskt i gang.
    Det er min vurdering for å gi Opdal ett poeng.

Jeg vil samtidig trekke frem at jeg hadde lyst til å gi Robstad og Rasmussen poeng, men dette gjaldt nå kun tre spillere som en mente skilte seg ut.

For øvrig så viser avstemningen på fvn.no følgende (fra topp til bunn):

Heikkilä: 6.3
    Robstad: 6.2
    Krisjánsson/Idemokon: 5.6
    Vikstøl: 5.3
    Opdal/Rasmussen: 5
    De John: 4.9
    Wichne: 4.6
    Hollingen: 4.5
    Hoff: 4.2
    Skogmo: 3.8
    Ajer: 3

Man kan diskutere til man blir både blå, gul og grønn, men alle har sin egen mening etter en slik kamp.
    Det var en viktig kamp defensivt. Vi slapp kun inn et mål, og det er ikke dagligkost det heller.
    Opdal har en stor del av æren for det i sammen med forsvaret. Forsvaret og keeper er de to sterkeste leddene som vi har per i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Det er vel kanskje litt ulike meninger om baklengsmålet er en tabbe selv om jeg personlig deler dette synet. Utover dette synes jeg han gjør en solid kamp, og har vanskelig for å se hvordan man kan si at han var svak. Om ikke man legger hele børskarakteren hans på utligningen. For LSK har tross alt 16 avslutninger, derav 6 på mål, og 5 cornere. Opdal fremstår solid på alt unntatt utligningen, og har dessuten en matchvinnerredning som i mine øyne er av meget høy klasse.

I mine øyne er det tre spillere som utmerker seg, og det er Gummi, Heikkila og Robstad. Vikstøl får også godkjent i min bok. Men fremover er det tynnere, og jeg føler vel ikke Opdals prestasjon står tilbake for Hollingen, Uduak, Rasmussen og Wichne, som alle fortjener skryt ut fra forutsetningene, men som i sannhetens navn knapt leverer det man må kunne forvente av spillere i eliteserien. Når man må trekke frem hodeduellene for å gi ros til Rasmussen, så forteller vel dette det meste om hvor skralt det sto til. Og Hoff var i mine øyne enda verre, mens Skogmo dessverre viste at høstens mareritt på høyrebacken fortsetter.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Midtbanen fungerte mye bedre med ajer ute. Gummi i en regn rydderolle der han kun skal konsentrere seg om det defensive funker bra ser det ut til. Vi blir da veldig avhengige av en som er mer kreativ enn ajer. Hollingen eller Rasmussen kan funke da.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Midtbanen fungerte mye bedre med ajer ute. Gummi i en regn rydderolle der han kun skal konsentrere seg om det defensive funker bra ser det ut til. Vi blir da veldig avhengige av en som er mer kreativ enn ajer. Hollingen eller Rasmussen kan funke da.
    Til info så ble ajer skadet etter 4-5 min i følge SP.
    Kan det ha noe med saken å gjøre?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Jeg oppfattet det motsatt. Etter at Ajer gikk av mistet vi en som hadde ro og fysikk til å holde på ballen på midten, da Hollingen ble for lett og tapte det meste av dueller (+ noen farlige balltap).

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Når man må trekke frem hodeduellene for å gi ros til Rasmussen, så forteller vel dette det meste om hvor skralt det sto til. Og Hoff var i mine øyne enda verre, mens Skogmo dessverre viste at høstens mareritt på høyrebacken fortsetter.
    Det at Rasmussen's kvaliteter i hodeduellene trekkes fram er jo fordi dette var den måten Start spilte i store deler av kampen. Ballen ble lempet hoyt mot Rasmussen gjennom hele kampen og da er det ikke så mye mer han kan gjore enn å vinne disse. Man kan ikke kritisere Rasmussen for å ikke gjore andre ting, når det eneste han omtrent får er lange og hoye baller. Jeg synes absolutt han klarte seg bra i denne kampen, men tror han hadde passet enda bedre i Hoff-rollen - bak spissen.

Skogmo var svak, men det vil jeg skylde på manglende kamptrening. Dette var forste gang han var i kampsituasjon siden en av de forste kampene i Sorlandshallen. Han vil nok komme sterkere tilbake vil jeg tro. Hvis ikker er nok Wichne aktuell der når Borufsen er tilbake på hoyrekanten!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er bekymringsverdig at man spiller høyt mot rasmussen, ikke Mjelde ville funnet på noe så idiotisk. Det handler om å utnytte kvalitetene, ikke begrense dem.
    For å si, så ville man blitt tatt av banen om man slo en høy ball opp på en feilvendt messi, helt enkelt uten å dra en cm paralleller

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg trodde Børufsen ble flyttet over til høyre for å gjøre plass til Aase til venstre.
    Hva har skjedd med Aase?
    Vet vi at Rasmussen er bedre til venstre enn høyre?

Lignende tråder

1. 28 Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 14
    Siste innlegg: 10-24-2016, 13:28
  2. 24.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 09-20-2015, 15:36
  3. 28.Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    Svar: 53
    Siste innlegg: 10-28-2014, 21:54
  4. 14.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)
    Svar: 50
    Siste innlegg: 07-08-2014, 11:19
  5. 29.Serierunde: Start - Lillestrøm (kamptråd)
    Svar: 21
    Siste innlegg: 11-05-2013, 14:49

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •