Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013

Cool 1. Serierunde: IK Start - Lillestrøm SK

Vi er bare noen få dager unna serieåpninga så det er på høy tid vi får en tråd om kampen!

Som i fjor så serieåpner vi altså mot fjærkrea. Da endte det 1-1 etter et nyyydelig angrep(årets eneste fine angrep?) som ble avsluttet av Espen Børufsen og et drittmål i mot langt på overtid på tross av at vi hadde spilt hele andre med en mann mer.

På Sør Arena endte det 0-0 etter en møkkakamp som kun huskes for Opdals fantastiske redning.

I motsetning til oss har Lillestrøm gjort det bra i treningskampene. Solide resultater og alle rapporter forteller om bra spill. 1-1 mot Odd i generalprøven. Ikke overraskende at laget tippes solid på øvre halvdel av VG&Co. Ikke helt utenkelig med topp fire heller.

LSK har ikke gjort så voldsomt på overgangsmarkedet:

Inn:
    Martin Falkeborn - Egersund
    Erik Næsbak Brenden - Nybergsund
    Bassel Jradi - Strømsgodset
    Ole Martin Rindarøy - Molde
    Michael Jacobsen - Esbjerg

Ut:
    Michael Timisela
    Lum Rexhepi
    Finnur Margeirsson
    Stian Ringstad (til Braga)
    Joachim Osvold
    Simen Nordermoen

Bare Ringstad og tildels Margeirsson av de som har forsvunnet som er verd å bry seg om. På lista over nyervervelser er det vel primært Jradi og denne nye dansken fra Esbjerg som er verd å merke seg. Jacobsen signerte i dag så det spørs jo om han går rett inn på laget så fort. Jradi er uansett smart signering av Lillestrøm god spiller som primært slet i godset pga spillestil. Rindarøy er på lån til LSK, det tror jeg var feilvalg av Rindarøy. Han burde funnet en klubb hvor han var førstevalg.

Uansett virker det som LSK har drevet fornuftig lagbygging i vinter. Så laget vi møter blir vel noe ala dette:

Arnold Origi
    Håkon Skogseid - Frode Kippe - Marius Amundsen - Simen Mikalsen
    Jørgen Kolstad - Bonke Innocent - Malaury Martin - Bassel Jradi
    Erling Knudtzon - Fred Friday

Kan nevnes at både Friday og Innocent har Atta Aneke som agent. Mye fart på topp hos Lillestrøm. Både Friday og Knudtzon klarte to-sifra mål i fjor og stod dermed for nesten halvparten av måla.

Så var det oss da. Jeg håper vi stiller slik:

-------------------------Håkon Opdal-------------------------
    Eirik Wichne - Tapio Heikkilä - Rolf Daniel Vikstøl - Henrik Robstad
    ----------------Kristoffer Ajer - Andreas Hollingen----------------
    ---Uduak Idemokon - Mathias Rasmussen - Daniel Aase---
    -------------------------Lasse Sigurdsen-------------------------

Per i dag mener jeg Start er bedre med Lasse Sigurdsen på topp. Selv om Børufsen ikke var skadet ville jeg hatt Sigurdsen på topp. Han er rett og slett mer målfarlig. Han plasserer seg bedre, løper smartere og fremstår også som en bedre avslutter.

Bak ham vil jeg ha Rasmussen. Jovisst fremstår han som en juniorspiller både i endel valg og i duellkraft til tider, men han har et helt annet toppnivå enn Hoff. Og skal vi få til noe er vi avhengige av at spillere som Rasmussen får gjennombruddet sitt slik Ajer hadde stod frem i fjor.

Hvem som bør spille høyrekant er jeg litt usikker på, men Uduak kan lage uro på egenhånd.

Både Ajer og Hollingen har hatt sine beste kamper i mer offensive roller så at de ikke utgjør noen solid defensiv duo er ikke overraskende, men dårlig med alternativer.

På venstre er det Daniel mot Hoff. Begge er trege, men Daniel har vist godt samspill med Mathias og Robstad. Resten av plassene bør være bankers.

Det er hele 5037 ledige billetter til kampen (+de som er ledige på Tigerfeltet). Med en kapasitet på kun 8100 i årets sesong er det altså maks solgt 3063 billetter/sesongkort fem dager før seriestart. Elendig.

Kampen går på TV2 Zebra med avspark Kl. 20:00. Med en tøff bortekamp i Tromsø etterfulgt av to harde kamper mot Viking og Molde i påfølgende runder ville det vært kjekt med en fin start. Trenger litt optimisme i byen nå.

Heia Start!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Helt enig i oppstillingen, Rasmussen og aase MÅ ikke falle igjennom her, de innehar viktige posisjoner så da vil vi slite med å flytte ball og skape. Kan fort bli seier om ikke lsk finner ut av de små beina til Rasmussen

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    I treningskampene har steinar spilt i 4-4-1-1 og kommer nok ikke til å endre på det foran generalprøven.
    Siden Espen Børufsen er skadet kommer Rasmussen inn på venstra så blir nok daniel flytta over på høyre.
    På topp kommer nok Hoff(hengende) og Idemokon til å spille mot forholdsvis træge stoppere hos Fugla.

Spørsmålet mitt er om Gummi eller Hollingen kommer til å spille sentralt sammen med Ajer.

Det er også et spørsmål nå som Skogmo er tilbake fra skade og er vesentlig høyere av vekst og kilo enn Wichne om han går rett inn på laget. Personlig tror jeg Steinar starter med Wichne mot kjappe vinger.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Tror du har helt rett rooland, det er bare ikke oppstillingen jeg ønsker å se. Noe av det første Steinar sa da han ble trener var at spillerne skulle bli brukt i sine beste posisjoner, ved å flytte Rasmussen på venstre og Daniel på høyre så er begge ute av komfortsonen. Og som sagt, per i dag mener jeg vi er farligere med Sigurdsen enn Uduak på topp.

Ellers leser jeg på KFL sitt forum at Kippe er ute med lårstrekk, så da blir det vel gjerne denne nye dansken i midtforsvaret til LSK.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Slik skadesituasjonen ser ut nå tror jeg vi starter med dette laget...

----------------------------Håkon Opdal---------------------------
    Skogmo - Tapio Heikkilä - Rolf Daniel Vikstøl - Henrik Robstad
    Mathias Rasmussen -- Kristoffer Ajer - Gummi ---Daniel Aase
    -------------------------------Espen Hoff---------------------------
    -------------------------Uduak Idemokon--------------------------

Jeg tror Gummi blir foretrukket fremfor Hollingen ettersom det blir fryktelig lite muskler ellers. Rasmussen, Aase og Hoff er er jo ingen utregede krigere.

Håper Skogmo blir klar, for vi trenger rutine mot raske LSK-vinger.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg vil tro kippe uansett blir for svak mot den nye danske. Han har en cv som er solid

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Husker kampen i fjor ja. Den var veldig oppløftende. Gutta viste godt spill og bra basisferdigheter. Og ting blir jo bare bedre og bedre tenkte jeg da. Vet ikke om de slutta å trene eller hva som skjedde. Øvelse gjør mester heter det jo....

Er vel ikke superoptimist før det starter, men dårligere enn det var på slutten i fjor får det jo ikke blitt. Da snakker vi jo Tufte IL. Så det er trøsten.

Lillestrøm er nok et lag som kommer til å være på øvre halvdel tror jeg. Kanskje også snuse på en medaljeplass. Poeng her er greit, selv om vi har hjemmebane.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har troa på Steinar Pedersen, men jeg er redd seriestarten kommer for tidlig. Vinteren har vist oss at vi fortsatt er et godt stykke unna der vi bør være. Jeg håper ikke resultatene til å begynne med blir for dårlige, for jeg tror vi kan komme bra utover når ting forhåpentligvis begynner å ta form. Vi får håpe på poeng mot LSK.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Tror også denne vil være best.

-------------------------Håkon Opdal-------------------------
    Eirik Wichne - Tapio Heikkilä - Rolf Daniel Vikstøl - Henrik Robstad
    ----------------Kristoffer Ajer - Andreas Hollingen----------------
    ---Uduak Idemokon - Mathias Rasmussen - Daniel Aase---
    -------------------------Lasse Sigurdsen-------------------------

Sigurdsen har jo også en fortid som kant, og rykket fra venstrekanten er et kjent våpen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Er å foretrekke skogmo, er veldig spent på han.
    Har troen på Pedersen, men mindre tro på midtbanen, Hollingen forsvinner litt mellom aase og Rasmussen, midtbanen mangler muskler og den eneste vi har er en terrier som kun kan gå ut å hente posten, litt snaut og daut

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fin kamptråd dette, men hva har skjedd med Frankieboy? Det er jo han som har sørget for gode kamptråder i flere år. Er oppgaven overført til andre? Trodde det var tippekonkurransen han ønsket at andre overtok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da antydes det at Wichne starter på høyre.

----------------------------Håkon Opdal---------------------------
    Skogmo - Tapio Heikkilä - Rolf Daniel Vikstøl - Henrik Robstad
    Eirik Wichne ---- Kristoffer Ajer - Gummi ---Daniel Aase
    -------------------------------Espen Hoff---------------------------
    -------------------------Uduak Idemokon--------------------------

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-706481_1.snd

Det blir ikke noe mer muskler av det, og fortsatt behov for Gummi...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Fin kamptråd dette, men hva har skjedd med Frankieboy? Det er jo han som har sørget for gode kamptråder i flere år. Er oppgaven overført til andre? Trodde det var tippekonkurransen han ønsket at andre overtok.
    Jeg var ikke klar over det var noen oppgave engang Fra mitt ståsted så følte jeg bare at vi trengte en tråd om kampen og derfor opprettet jeg en. Skal dette forumet overleve trenger vi jo all den (lille) aktiviteten som er. Men om det er ønskelig at bare Frankieboy oppretter kamptråder så skal selvsagt jeg styre unna det.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    All honnør til Frankieboy for kamptråd-levering på høyt nivå gjennom lang tid! Håper virkelig du fortsette å poste tekstene dine, også om søndagens åpningsrunde.

Men godt jobba til deg også EternalSunshine! Er enig i behovet for å kunne diskutere åpningskampen allerede nå! For hvor spennende blir ikke dette? Hva kan vi egentlig forvente oss av Steinar Ps ferske mannskap? Som flere nevner tror ogs jeg laget trenger mer tid me ny spillestil for å levere sitt ypperste. Samtidig har jeg et håp om at Steinar fortsetter å evne det han tidligere har gjort: Tyne poeng ut av tynn suppe! Få mer ut av kampene enn spillet skulle tilsi og skvise alt ut av sitronen før blomstringen kommer i Mai.

Jeg håper Skogmo blir 100% klar, at Wichne får høyrekanten, og at Rasmussen og Hoff i det minste veksler mye mellom 10-rollen og venstrekanten. Idemokon starter nok og Lasse blir vår superreserve som leverer på det som skal bli vårt varemerke: avgjøre jevne kamper sise 10+overtid (som Jerv i fjor).

På midtbanen er det vanskelig: Har håp om at Hollingen hever seg og viser at han virkelig tar nivået, men tror Gummi har høy standing i spillergruppa pga mentalitet, erfaring og proffesjonalitet. Han har liksom blitt syndebukken blant oss supportere, ikke uten grunn, han gjør iblant noen avgjørende feil. Likevel leverer han nok jevnt over bedre enn all sytingen skulle tilsi, ikke minst i treningshverdagen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jeg tror Gudmundur har blitt en hoggestamme pga disponeringer på høyreback.
    Hold han unna 16 meter vår så går alt ok

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Jeg tror Gudmundur har blitt en hoggestamme pga disponeringer på høyreback.
    Hold han unna 16 meter vår så går alt ok
    Enig. Han var ok som midtstopper sammen med Acosta, han har et av de bedre høyrebenene i laget, han har ok tempo og gir alltid 100%, så han har absolutt noen kvaliteter.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Overblikk, posisjon og pasninger kunne vært bedre.
    Back er den vanskeligste posisjonen, løp på innside utside, man møter ofte hurtige spillere med teknikk.
    Da må man ha overblikk og posisjonering på plass.
    Sentralt ok.

Kamptråd tidlig er fint, da får vi mer enn 6-7 innlegg før kamp og så er det bare å vente på besserwisser tanker i antall 30 etter kamp. Er nok litt med i den gruppen 😂
    Men er mye med hele veien så jeg kan referere til: hva var det jeg sa hehe

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg hadde tenkt å lage en kamptråd, men fikk ikke gjort det i tide men ser at den burde ha kommet ut tidligere siden det er 1.runde.. Jeg er i Norge for tiden med endel program så har ikke fått anledning til å gjore det tidligere denne uka.

Jeg synes at Eternal Sunshine gjorde en meget god jobb og for meg er det fint å ha flere som tar ansvar.. selv om jeg har forpliktet meg til å skrive forhåndsomtale på ikstart.no
    Vi kan gjerne bytte litt på det - og evt at Eternal tar hjemmekampene og jeg tar bortekampene.. Det er ikke så viktig om hvem som har åpningsinnlegget. Jeg pleier å bruke mye av det samme her inne som jeg bruker hos ikstart.no så kan uansett poste dette - og evt legge det inn i eksisterende kamptråd...

Hva tenker du Eternal? Skal vi dele opp og du tar hjemmekampene og jeg tar bortekampene og at vi begge selvsagt kan kommentere på hverandres kamptråder?

Jeg skal skrive forhåndsrapporten til ikstart.no nå så kan kopiere inn det jeg skriver i denne tråden også når jeg er ferdig..

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    TID: Søndag 13.mars kl.2000
    STED: Sparebanken Sør Arena

LINKER
    Lillestrøm's hjemmeside: www.lsk.no
    Kanarifansen's kamptråd: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=20799

LILLESTRØM SPORTSKLUBB
    Lillestrøm har hatt en god vinter og levert mange gode kamper. Bl.a spilte de helt jevnt med Newcastle på La Manga hvor det til slutt med 1-2 tap. De spilte også 1-1 borte mot Odd i generalprøven. Laget har ingen store skadeproblemer og vil helt sikkert stille et sterkt lag på søndag kveld..

Lillestrøm startet med disse i forrige treningskamp mot Odd: (4-4-2)

A. Origi

H. Skogseid
    M. Amundsen
    S. Mikalsen
    S. Sinyan

J. Kolstad
    M. Martin
    E. Brenden
    B. Jradi

Á. Vilhjálmsson
    E. Knudtzon

LILLESTRØM'S 5 SISTE KAMPER
    5 februar: Lillestrøm - Fredrikstad 2-0 (treningskamp)
    13 februar: Lillestrøm Sarpsborg 2-0 (treningskamp)
    20 februar: Newcastle - Lillestrøm 2-1 (treningskamp)
    29 februar: Bodø/Glimt - Lillestrøm 0-1 (treningskamp)
    5 mars: Odd - Lillestrøm 1-1 (treningskamp)

INNBYRDES OPPGJØR
    Start har tatt i mot LSK 35 ganger og har vunnet 14 av disse. 11 har endt uavgjort, mens LSK har vunnet 10 kamper. Målforskjellen er 47-39 fordel hjemmelaget.

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Jeg har denne sesongen en ny spalte hvor jeg peker på en av motstanderens spillere som jeg mener vi må passe ekstra godt på.
    Hos LSK er det mange gode spillere som har hatt en god oppkjøring til sesongen, men jeg vil trekke fram midtbanespiller Bassel Jradi. Han er født i Danmark men har foreldre fra Lebanon og kan derfor velge hvilket landslag han evt vil spille på fremover. Han er 22 år gammel og er utleid hele denne sesongen fra Strømsgodset. Han har scoret 3 av 11 mål i lagets treningskamper og vil helt sikkert bli en av profilene til LSK denne sesongen.

IK START
    Start mangler Espen Børufsen, Austine Ikenna og Lars-Jørgen Salvesen til denne kampen, men bortsett fra det er det ikke store skadeproblemer å melde om. Skogmo er tilbake i trening og er aktuell for en plass på høyrebacken. Hvis ikke starter Eirik Wichne som har hatt en god oppkjøring. Jeg skulle ønske meg Rasmussen litt mer sentralt og ville nok startet med disse 11: (4-2-3-1)

Håkon Opdal

Eirik Wichne
    Tapio Heikkila
    Rolf Daniel Vikstøl
    Henrik Robstad

Kristoffer Ajer
    Andreas Hollingen

Espen Hoff
    Mathias Rasmussen
    Daniel Aase

Uduak Idemokon

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Da var ventetiden nok en gang over og det skal endelig kjempes om poeng igjen. Start har variert ganske mye i treningskampene og hadde en forferdelig generalprøve der laget tapte fortjent 0-2 hjemme mot Sandefjord. Som Geir Ludvig Fevang sa i et intervju etter kampen: Start fikk nok flere spørsmål enn svar fra denne kampen.
    Forhåpentligvis finner Steinar ut av dette denne uka, for leverer vi samme kvalitet søndag kveld, så blir det garantert tap.

Det skal dog sies at treningskamper betyr null og niks, og det er mange ganger vi har sett lag imponere i treningskamper for så å falle gjennom når seriekampene begynner - eller at man leverer svake treningskamper men gjør det bra når alvoret begynner. Et eksempel er Stabæk som ikke vant en eneste av sine 6 siste treningskamper før 2015-sesongen ble sparket i gang, men som spilte veldig godt når serien startet - fikk masse selvtillit - og kjempet i toppen det meste av sesongen. Et annet eksempel er Godset som vant sine 3 siste treningskamper (mot Tippeligalag) med en målforskjell på 8-1, men som kun vant en av de 6 første seriekampene og det var hjemme mot Sandefjord. Dette er to eksempler på at treningskamper ikke alltid gir en fasit for hvordan det går når serien starter.

Spiller for spiller har LSK et klart bedre lag enn Start, men innsats er gratis og dersom bortelaget undervurderer Start og kun gir 90 % i denne kampen, så kan man fort gå på en smell her. Jeg er helt sikker på at Steinar vil kreve enormt med innsats fra de som ikler seg den gule drakta, og det er vi helt avhengige av om vi vil ta poeng her. Det er nok også mulig at han henger opp VG sitt tabell-tips på garderobedøra foran denne kampen, for det er nok ingen tvil om at gutta vil gjøre alt for å motbevise de dystre tipsene fra media og andre eksperter.

Start har denne sesongen fått litt mer x-faktor i laget. Idemokon har masse fart - og det har også Lasse Sigurdsen. Mattias Rasmussen har scoret mange og fine mål for U-landslag og blir spådd en god sesong av bl.a Nils Johan Semb.
    Vi har to offensive backer som begge nok vil levere mange målgivende denne sesongen og vi har Håkon Opdal - som har fortsatt sitt gode spill inn i treningskampene.

I og med at Start er tippet sist vil enhver motstander møte et ganske stort forventningspress om å score mange mål og vinne greit mot Start. Det er et perfekt utgangspunkt for Steinar's gutter. Nå spiller vi helt uten press og kan gå ut og jobbe hardt - men ha det morro. Søndag kveld er LSK favoritter, men jeg vet at mange LSK-fans frykter denne kampen mye pga nettopp det. La oss håpe at den frykten er berettiget og at vi får se et Start-lag som går ut i hundre og som skaper sjanser og scorer mål - samt holder tett bakover. Jeg er i utgangspunktet fornøyd med uavgjort i denne kampen, men du verden hvor deilig det hadde smakt med full pott. Start har forresten ikke vunnet en Tippeligakamp siden 4.juli 2015 da vi slo Stabæk 4-1. Etter dette har vi spilt 15 Tippeligakamper uten seier.. Den rekken må stoppes umiddelbart!

Til slutt: Etter et imponerende skippertak for å få kontroll over økonomien så kan vi endelig vise til et overskudd i IK Start. Dette betyr ikke at vi bare kan droppe å dra på kamp og at Start ikke trenger mer hjelp.
    Start trenger fortsatt hver eneste tilskuer og supporter de kan få inn på Sparebanken Sør Arena. Det vil helt sikkert bli flere jevne kamper i 2016 og da er det viktig at Start han vippe disse kampene i sin favør, og det er alltid mye enklere hvis man har publikum med seg. Så gjør Start (og deg selv) en tjeneste. Dra tidlig på kamp på søndag kveld og invester i et sesongkort. Det vil gi klubben viktige kroner og det vil hjelpe til bedre stemning på Sparebanken Sør Arena. Ikke la deg farge av de dystre tabelltipsene eller svake treningskampene. La oss starte sesongen sterkt og få nok poeng til å holde oss godt unna den verste bunnstriden. Håper med det at vi sees på Sparebanken Sør Arena søndag kl.2000. Jeg er hjemme fra USA for å få med meg denne kampen så anbefaler derfor alle som har kortere vei enn det jeg har, til å få med dere seriestarten mot Kanarifulgene..
    Vi er normalt gode til "å tro" på Sørlandet. La oss vise gutta at vi tror på dem og at vi kan overleve enda en sesong i det gjeveste selskap.

LYKKE TIL MED SESONGEN ALLE START-VENNER!

HEIA START!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    fvn.no spekulerer i oppstillinger:

"(4-4-2): Håkon Opdal – Jens Skogmo, Tapio Heikkilä, Rolf Daniel Vikstøl, Henrik Robstad – Eirik Wichne, Kristoffer Ajer, Andreas Hollingen, Espen Hoff – Lasse Sigurdsen, Uduak Idemokon.

Underveis i treningen byttet Andreas Hollingen med Gudmundur Kristjansson, mens Mathias Rasmussen erstattet Lasse Sigurdsen. Da dyttet Pedersen opp Hoff sammen med Idemokon, og plasserte Rasmussen på venstrekanten."

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-707251_1.snd

La nå stakkars Hoff få slippe å spille kant i år igjen. Der er han like malplassert som Gummi er på backen.

Overraskende at Aase ikke blir vurdert her. Skadet?

Av disse alternativene håper jeg på følgende:

-------------------------------------Håkon Opdal----------------------------------
    Jens Skogmo-----Tapio Heikkilä-----Rolf Daniel Vikstøl-----Henrik Robstad
    Eirik Wichne--Kristoffer Ajer--Gudmundur Kristjansson--Mathias Rasmussen
    ---------------------------Espen Hoff ---Uduak Idemokon------------------------

Da har vi ok med fart..
    --

Lignende tråder

1. 28 Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 14
    Siste innlegg: 10-24-2016, 13:28
  2. 24.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 09-20-2015, 15:36
  3. 28.Serierunde: LILLESTRØM - START (kamptråd)
    Svar: 53
    Siste innlegg: 10-28-2014, 21:54
  4. 14.Serierunde: START - LILLESTRØM (kamptråd)
    Svar: 50
    Siste innlegg: 07-08-2014, 11:19
  5. 29.Serierunde: Start - Lillestrøm (kamptråd)
    Svar: 21
    Siste innlegg: 11-05-2013, 14:49

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •