Vis avstemningsresultater: Hvor tror du VIF havner denne sesongen?

Stemmere
10. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • 1-4 plass

0 0%
  • 5-7 plass

2 20,00%
  • 8-10 plass

7 70,00%
  • 11-13 plass

1 10,00%
  • 14-16 plass

0 0%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

7 Serierunde: VÅLERENGA - START (kamptråd)

TID: Søndag 24.april kl.2000
    STED:Ullevaal Stadion

TABELLEN
    15. Vålerenga.. 6__ 1-0-5__ 5-11__ 3 poeng
    16. Start......... 6__ 0-3-3__ 2-10__ 3 poeng

VÅLERENGA FOTBALL
    Vålerenga har i likhet med Start fått en svak start, og ligger nest-sist etter at vi har gjennomført 20 % av sesongen. Det er nok ikke den målsettingen Kjetil Rekdal hadde foran sesongstart. Kampen de vant var forrige hjemmekamp der de feide Tromsø av banen med 4-0. Like bra gikk det ikke 4 dager senere da de tapte med samme sifre borte mot Molde. Det skal dog sies at det resultatet ikke gir et riktig bilde av kampen. Vålerenga hadde faktisk flere avslutninger (19) enn Molde (17). Avslutninger på mål var 8-8 mens Vålerenga vant cornerstatistikken 11-7.
    Dermed er det ingen grunn til å tro at vi møter et hjemmelag uten selvtillit eller som ikke produserer sjanser.

Mot Start mangler vertene midtstopper Kjetil Wæhler - som soner for 3 gule kort. Jesper Arvidsson er tilbake fra skade og er med i troppen til denne kampen. Moa er usikker til kampen men bortsett fra det kan Rekdal trolig stille sitt sterkeste lag.
    Deshorn Brown er lagets toppscorer med 2 scoringer mens midtbanespiller Sander Berge er beste VIF-spiller på VG sin børs med et snitt på 5.50.

Vålerenga startet med disse i forrige seriekamp mot Molde : (4-4-1-1)

A. Falch

S. Larsen
    E. Jääger
    K. Wæhler
    R. Lindkvist

N. Castro
    S. Berge
    V. Sakor
    G. Zahid

C. Grindheim
    D. Brown

VÅLERENGA's 5 SISTE KAMPER:
    2 april: Vålerenga - Rosenborg 0-2 (seriekamp)
    9 april: Stabæk - Vålerenga 2-1 (serie)
    13 april: Løten - Vålerenga: 1-4 (cup)
    17 april: Vålerenga - Tromsø 4-0 (serie)
    21 april: Molde - Vålerenga 4-0 (serie)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Forrige runde advarte jeg mot Kristoffer Tokstad hos Sarpsborg 08. Det viste seg å være berettighet da Tokstad ble banens beste spiller med sine 3 scoringer og 7 poeng på VG sin børs.
    La oss håpe at jeg ikke treffer like bra denne gangen. Den spilleren jeg vil trekke fram hos VIF er Ghayas Zahid. Den kjappe og tekniske midtbanespilleren til Enga er meget god offensivt og hadde i fjor 7 scoringer og 5 målgivende. Til tross for en svak start for VIF så langt i sesongen, så har han allerede en scoring og 2 målgivende.
    Han må stoppes søndag kveld.

IK START
    Hos Start er Daniel Aase, Andreas Hellingen og Uduak Idemokon fortsatt skadet mens Kristoffer Ajer soner for gule kort. Hoff er nok tilbake fra start i denne kampen og jeg ville satt inn Hoff helt på topp, og hatt Mathias Rasmussen like bak. På venstrekanten ville jeg satt Børufsen og så ville jeg satt inn Eirik Wichne på høyrekant.

Her er laget jeg ville startet med på Ullevaal:

---------------------------------Håkon Opdal----------------------------------

Jens Kristian Skogmo--Tapio Heikkila--Rolf Daniel Vikstøl--Henrik Robstad

------------------Gummi Kristjansson--Chidiebere Nwakali-------------------

Eirik Wichne---------------------------------------------------Espen Børufsen

----------------------------Mathias Rasmussen--------------------------------
    --------------------------------Espen Hoff--------------------------------------

I FARESONEN
    Nå har vi spilt endel kamper og spillerne begynner å samle opp gule kort. Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles hjemme mot Strømsgodset søndag 1 mai kl 1800. Strømsgodset spilte hjemme mot Bodø/Glimt i går (lørdag) og fikk 3 gule kort men ingen av disse var i faresonen. Disse mister Start - Godset om de får gult kort denne runden:

Strømsgodset:
    Ingen soner karantene mot Start

Start:
    Gudmundur Kristjansson

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Kampen mot Sarpsborg var bare 3 minutter gammel da Sarpsborg 08 tok ledelsen - på sin første sjanse. Start svarte ganske kjapt, men det var egentlig aldri tvil om hvor seieren skulle havne. Sarpsborg vant alt av dueller, var kjappere og ville rett og slett mer enn Start. Vi klarte ikke å stoppe Kristoffer Tokstad som gjorde som han ville, og i tillegg hang forsvaret vårt ikke med. Det var bare trist, og på en måte var det godt at bare 3600 fikk med seg at hjemmelaget ble ydmyket på eget kunstgress.

Det er bare å se framover for verre enn det kan det trolig ikke bli!

Siden vi aldri kommer til cupfinalen er dette den ene gangen i året hvor vi kan få spille på cupfinalearenaen. Kanskje det kan tenne gutta litt ekstra for det virket ikke som gutta var tente nok mot Sarpsborg 08. Vi er kanskje ikke så gode på papiret som de fleste andre lagene i Tippeligaen men innsats kan helt klart trumfe spillerkvalitet og det er der vi må begynne.
    Søndag kveld skal vi spille mot et annet lag som har slitt denne sesongen og som har tapt 2 kamper mer enn Start, men som også har en seier. Det har ikke vi - og på bortebane er det snart 1 år siden Start vant en borte kamp. Dette er en statistikk som vi må få slutt på, og ingenting hadde passet bedre enn at det skjedde mot Enga - når folk minst ventet det - og etter et fryktelig ydmykende tap i midtuka.

Verdt å merke seg er at vi sliter veldig med å få i gang spissene. Midtstopper Heikkila er Starts toppscorer med 2 scoringer mens Mathias Rasmussen har scoret det siste. Med Uduak skadet og med Lasse Sigurdsen som ikke har fått det helt til så langt så håper jeg Espen Hoff blir satt på topp i denne kampen. Han har scoret flest Tippeligamål av samtlige spillere i Start-stallen og vi trenger litt rutine nå som Uduak fremdeles er skadet.

I fjor var det Håkon Opdal som reddet poeng med et innlegg/skudd fra midtstreken. Vi kan ikke regne med å ha like mye flaks denne gangen.

Uansett - ballen er rund og begge lagene starter med 0 mål og så får vi bare håpe at samtlige Start-spillere hever seg mange hakk fra forrige kamp. Da kan vi absolutt ta poeng i Oslo!

Heia Start!

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg vil helst ha Salvesen på topp fremfor Hoff. Hoffs dager som storscorer er et tilbakelagt stadium og det føles litt som en kapitulasjon å vrake en unggutt og sette fortiden på topp.

Rasmussen fortjener definitivt rolla som hengende spiss nå som Ajer er ute, men frykter det blir venstrekanten på ham.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Midtbane duellen ser vanskelig ut.
    Nwakali er god han, men litt typisk investeringspolitikk å forsterke med en 19 åring når midtbanen trenger rutine, kanskje på landslagsnivå

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig med EternalSunshine. Da får vi antakelig også Børufsen tilbake på venstre. Alternativt kan Hoff vurderes sentralt i den offensive rollen. Der fungerer han bedre enn på kanten. Så dårlige som vi har vært i det siste er det også et spørsmål om det kan komme andre endringer. De John kan være et alternativ bak.

Ellers holder jeg Vålerenga som store favoritter. De har åpnet svakt, men holder et bra nivå når de får det til å flyte. Start må finne tilbake til den defensive strukturen og samtidig få til overgangsspillet dersom vi skal ha en sjanse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg forventer at Pedersen nå forstår at Børufsen er venstrekant. Greit å forsøke noe nytt, men forsøket viste seg dessverre å være mislykket.

Jeg tror Hoff er den beste høyrekanten vi har. Han bør etter mitt syn brukes der, selv om han er bedre i andre posisjoner.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg har ikke så store forventingene. Vi møtte et jumboplassert lag sist og ble slakta hjemme. Nå møter vi nest-jumboen og blir det slakt nok en gang, og 3 slakten på rad, så begynner det å bli fryktelig trist.

Jeg forventer i alle fall en annen guts i dag. For det må uansett ligge i bunn skal vi ta poeng. Om Ajer spiller vet jeg ikke om spiller så stor rolle. Han får en del skryt, men personlig synes jeg han får mer skryt enn han fortjener.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Sarpsborg knuser Molde, leder 3-0 etter 60 min. Kanskje S08 ikke er så dårlige som vi skal ha det til?

Håper vi reiser oss. At vi finner tilbake til den defensive tryggheten fra de første par kampene og at Steinar gjør noen justeringer fremover som lykkes.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Skal vel nevnes at det står 4-8 i skudd på mål og 9-18 i skudd fordel Molde, så jeg tror nok at resultatet i Sarp ikke helt står i samsvar med spill og sjanser.....
    Sist endret av bosve : 04-24-2016 kl 16:11

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    4-0 til Sarps over Molde nå!

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Laget
    Start (4-4-2)

1. Håkon Opdal

27. Eirik Wichne
    3. Tapio Heikillä
    28. Rolf Daniel Vikstøl(K)
    15. Henrik Robstad

5. Robert Sandnes
    17. Gudmundur Kristjansson
    7. Chidiebere Nwakali
    14. Espen Børufsen

8. Espen Hoff
    22. Lars-Jørgen Salvesen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg skulle gjerne sett Wichne på høyrekanten, Børufsen over på venstre og ut med Sandnes. Ellers er det ikke så uventet lagoppstilling, og jeg håper Vikstøl har lært av forrige kamp og møter med en annen innstilling i dag.
    Spent på å se om Salvesen er mer med i kampen en Sigurdsen var i forrige.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Overrasket over at Sandnes får såpass med tillit av SP. Litt overrasket at han velger Sandnes foran Rasmussen. Men samtidig morro at Salvesen får prøve seg fra start, håper han får vist seg tilliten verdig..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Godt å se at vi har skikkelig med pondus på topp i dag med Salve og Hoff.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hadde vi enda hadde forsvarere....er så hjelpesløst. Bare spille ballen rett gjennom....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Hvorfor i h...... stopper Vikstøl der? Han kan i det minste løpe mot mål og forsøke å forstyrre eller noe. Står bare og ser på jo. Skal det bli andre kamp på rad hvor han er involvert i alle mål imot?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Positivt at vi holdt dobbelt så lenge i dag fQr det ble baklengs...

Jeg synes Vikstol var utrolig passiv ved scoringen. Han slapp Brown gjennom, og så stoppet han bare opp. Hva er poenget med det? Hadde skuddet gått i stolpen eller Opdal hadde gitt retur hadde det vaert viktig å hatt han bak der. Spiller ikke med spesielt med selvtillit for tiden. Mulig vi må prove å finne en ny makker til Heikkila - som forovrig er den eneste som kriger så langt!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vikstøl står og sover hele tiden...midtbanen er puslete, også har vi et par spisser som får to kyllinger til å se ut som tungvektere i forhold.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Skudd fra 30 meter som går langt over er vårt beste forsøk etter snart 20 min spilt.....snakk om trøstesløse greier.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Muligheten til Børufsen var faktisk ganske bra den. Er det mulig å avslutte svakere enn han gjør??.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Salvesen har hatt et par gode løp her nå....vi har kommet til et par gode avslutninger også, men avslutningene er selvsagt elendige.

Lignende tråder

1. 17.Serierunde: START - VÅLERENGA (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 21
    Siste innlegg: 07-25-2016, 15:55
  2. 4.Serierunde: START - VÅLERENGA (kamptråd)
    Svar: 74
    Siste innlegg: 04-28-2015, 13:34
  3. 30.Serierunde: VÅLERENGA - START (kamptråd)
    Svar: 20
    Siste innlegg: 11-09-2014, 22:45
  4. 19.Serierunde: Vålerenga - Start (kamptråd)
    Svar: 95
    Siste innlegg: 08-13-2013, 22:15
  5. 5.Serierunde: Start - Vålerenga (kamptråd)
    Svar: 39
    Siste innlegg: 04-22-2013, 18:44

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •