Vis avstemningsresultater: Hvor mener du at Gummi burde spille?

Stemmere
10. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • I midtforsvaret

1 10,00%
  • Defensiv midtbane

6 60,00%
  • Annet sted på banen

0 0%
  • På benken

3 30,00%
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

NM 2 Runde: Fram Larvik - Start (kamptråd)

Sted: Fram Stadion
    Tid: Onsdag 27 april kl.1800

Da var det klart for 2.runde i cupen. Det er runden da de største cupbombene smeller, og dette er definitivt et sted det kan smelle onsdag kveld.

Først litt om vår motstander - Fram Larvik. Denne klubben er faktisk en av de eldeste i norsk fotball og ble stiftet så tidlig som i 1894. Laget har klart noe Start aldri har klart - nemlig å spille cupfinale. Det skjedde i 1912 men deres største bragd var da de vant Hovedserien (det var det toppserien ble kalt da) i 1949/1950. Ja, du leste riktig: Da spilte man faktisk 9 runder mellom august og oktober og så spilte man runde 10 til 14 i april og mai året etter. Hovedserien bestod av 2 avdelinger på 8 lag, og etter at runde 14 var ferdigspilt, møttes vinneren av begge avdelingene over to kamper for å kåre en vinner. Fram Larvik vant den ene avdelingen og Fredrikstad vant den andre avdelingen (på målforskjell over rival Sarpsborg) og dermed møttes Fram Larvik og Fredrikstad i sluttspillfinale. Etter 1-1 i Fredrikstad vant Fram Larvik 3-1 på hjemmebane og kunne dermed kalle seg seriemester i 1949/50.

Denne sesongen satses det i Larvik og de har hentet velkjente Petter Belsvik inn som trener. Til spillerstallen har de også hentet Markus Naglestad - som var på prøvespill i Start foran årets sesong. Det ble ikke kontrakt i Kristiansand, men Petter Belsvik likte sørlendingen - og gav han kontrakt med Larvik-klubben. Det har blitt 2 scoringer så langt på Naglestad.

Fram Larvik har kommet veldig godt i gang med årets sesong og står med tre strake seire. Dermed topper de avdelingen - 2 poeng foran Arendal og Notodden. Laget knuste blant annet Vindbjart 4-0 på Moseidmoen så om noen tror at dette blir enkelt for Start, så er det bare å tro en gang til.

Hos Start så er ikke ting like lystige som i Larvik. Start ligger helt sist i Tippeligaen og sliter både bakover og framover - til tross for en liten forbedring i kampen mot Vålerenga.
    Start må fokusere på å holde plassen i Tippeligaen denne sesongen og dermed så er det helt greit om enkelte profiler får hvile i cupen. Selv om det er surt å tape kamper, så vil jeg heller vinne mot Godset til søndag enn mot Fram Larvik onsdag. Når det er sagt så håper jeg selvfølgelig at vi vinner begge kampene...

Usikkert hvordan det ligger ann med våre skadde spillere, men det blir helt klart bytter fra laget som spilte i Oslo sist søndag kveld. Kristoffer Ajer er tilbake fra karantene og spiller om han er frisk. McDermott kan vel også få en ny mulighet i målet. Selv om det er greit å hvile noen slitne ben i cupen, så er dette også en god mulighet til å spille inn litt selvtillit i laget så det er stor sannsynlighet for at Steinar sender utpå et sterkt lag.

Hvis jeg kunne få ta ut laget, så hadde jeg startet med disse 11:

------------------------Mc Dermott---------------------

Wichne-------Kristjansson--Heikkila--------- Robstad

-----------------Nwakali -------Ajer--------------------

Sandnes--------------------------------------Børufsen

-----------------------Rasmussen----------------------

----------------------Uduak (Salvesen)----------------

Jeg synes Gummi burde flyttes tilbake i midtforsvaret og spille sammen med Heikkila. Gummi har hatt noen svake kamper på midten etter en god start, og har i tillegg vist tidligere at han kan spille midtstopper. Han er rask og duellsterk og jeg tror han hadde passet bedre lenger bak i banen. Da kan vi la Ajer få spille sammen med Nwakali som defensive midtbanespillere og kan la Rasmussen få plassen bak spissen vår. Jeg har sagt det tidligere - men jeg håper at Rasmussen får muligheten til å spille der han passer best - sentralt med muligheten til å bruke sitt gode skuddben. Helt framme vil jeg ha Uduak hvis han er frisk. Hvis ikke vil jeg ha Salvesen, som jeg synes gjorde en god kamp mot Enga.

I lys av våre siste kamper er jeg ikke veldig optimistisk, men samtidig så var det klar fremgang å spore mot VIF og klarer vi å fortsette framgangen - spesielt offensivt, så skal vi vinne denne kampen. Det er tross alt to divisjoner mellom lagene.
    Uansett - så er det morro med cup - så lenge vi er med, og vi kan jo iallefall skryte av at vi har kommet lenger enn Brann i årets NM.

...og en gang må det jo bli Starts tur til å komme til cupfinalen....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Uduak er ute - troppen til kampen:
    http://www.ikstart.no/news/article/1...ot-fram-Larvik

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kjipt å si men dette blir tidvis gjevnt og vil vippe begge veier.
    Segberg burde vel vært sendt på 6 uker bootcamp i Uganda for det han presterte på søndag 👎

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Å herre, satt på weboverføringa på NRK nå og ble møtt med Fram-sangen. Hadde helt glemt den legendariske sangen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Flere som har trøbbel med buffering på overføringa?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Bufringen fungerer fint i Edge, men slet med Firefox. Så kanskje det er nettleseren eller AdBlocker som gjør det?

Ellers er det noen spennende valg av Steinar i dag. DeJohn på høyreback, hvor han har klart seg bra tidligere. Wichne flyttet opp på høyrekant, som han "egentlig" hører hjemme på selv om han har overbevist på backplass også. Og Rasmussen der han "hører hjemme" som hengende spiss.
    Veldig spent på hvordan dette laget fungerer!

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Jeg bruker Chrome som gir meg null problemer med streamen.
    Hvilken nettleser bruker du, Stormchaser?

Når jeg ser på dagens kamp så lurer jeg litt på: hvem skal score alle de nødvendige målene våres?
    Hente Asante tilbake?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Er litt tafatt, og det går for tregt til å true et etablert forsvar. Redd det må en glipp fra F-L til for at vi skal putte en, for vi skaper ikke så mye.
    Fram-Larvik kommer heller ikke til mange muligheter, selv om de får holde litt på ballen på vår halvdel.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi ser foreløpig kastrert ut offensivt, selv om vi møter et lag fra andre divisjon. Men muligheten kommer nok til slutt.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Vi ser foreløpig kastrert ut offensivt, selv om vi møter et lag fra andre divisjon. Men muligheten kommer nok til slutt.
    Godt mulig Start vinner til slutt, men dette gir ikke mye tro på at det skal bli så veldig mye bedre i serien. Vi ser ut som et middels Obos-lag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Godt mulig Start vinner til slutt, men dette gir ikke mye tro på at det skal bli så veldig mye bedre i serien. Vi ser ut som et middels Obos-lag.
    Helt enig. Jeg må innrømme at jeg hadde håpet på mer offensivt idag.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Der fikk vi målet og da bør dette gå greit, men Start overbeviser ikke.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Og vips så tømte ketchupflasken seg
    Litt spesielt at det første målet kommer på kontring. Det hadde jeg ikke forventet. At det kom flere når først det satt ett derimot...

Trått angrepsspill frem til 0-1, men det er ikke så mye tvil om at det beste laget vinner.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Start sliter mot etablert forsvar, når Fram må fram så blir det rom og enklere.
    Det ser dystert ut offensivt 👎

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Noen som vet hvorfor Salvesen var utelatt fra troppen?

Solid seier i en potensielt guffen bortekamp. Det er på ingen måte gitt at divisjonsforskjellen blir tydelig i slike kamper. Skuffet over laguttaket dog. Hadde håpet at Pedersen i større grad skulle bygge videre på det som var positivt mot Vålerenga.

En cupkamp som dette kan gi verdifull selvtillit i troppen, verdifull spilletid til spillere utenfor elleveren og verdifull hviletid for førstevalg. Det er mange hensyn å ta, men jeg ville nok foretrukket en noe annen strategi.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er det klart at vår neste motstander heter Sandnes Ulf, og at kampen spilles i Sandnes 4. mai. Vi kan vel slå fast med en gang at det ikke var det enkleste vi kunne fått.
    Sist endret av Stig Hornnes : 04-29-2016 kl 12:38 Årsak: Feil begrepsbruk

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Bare for å presisere, det er ikke trekning. Det er oppsett fra NFF. Først i runde 4. trekkes motstanderne og bare i semifinalen trekkes både motstander og hjemme/borte.

Sandnes er vel det vanskeligste vi kunne få og de er i mine øyne favoritter. Det fine med Sandnes og Fram som vi har hatt nå er at vi kan være heldige å få hjemmekamp både i 4. runde og kvartfinale med litt flaks.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er riktig, og rettet opp nå

Lignende tråder

1. NM 3 Runde: Sandnes Ulf - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 34
    Siste innlegg: 05-05-2016, 17:22
  2. NM 2.runde: VINDBJART - START (kamptråd)
    Svar: 61
    Siste innlegg: 05-08-2015, 11:32
  3. NM 2.runde: Jerv - Start (kamptråd)
    Svar: 43
    Siste innlegg: 05-09-2014, 11:00
  4. NM 1.Runde: Høllen FK - Start (kamptråd)
    Svar: 17
    Siste innlegg: 04-24-2014, 19:07
  5. NM 3. Runde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 16
    Siste innlegg: 06-20-2012, 22:17

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •