Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013

8. Serierunde: IK Start - Strømsgodset

TID: Søndag 1. mai Kl. 20:00
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    eeeh? Move along, nothing to see here!

DIVERSE
    Da nærmer vi oss nok en vanskelig kamp. Strømsgodset åpnet litt småruskete, men nå er Marcus Pedersen tilbake fra skade og det ser ut til å ha hjulpet godt for de siste tre kampene har gitt 5-1 i målforskjell og full pott.

Det er ingen tvil om at Strømsgodset kommer til Kristiansand for å ta 3 poeng og de har vunnet de siste 7 oppgjørene mot oss. Vi må faktisk tilbake til 2011 da vi slo dem 1-0 i cupen og 5-1 hjemme i serien. Vikstøl, Børufsen og Hoff er de eneste som er igjen på Start fra 5-1 kampen. Alle de tre scorte også hvert sitt mål.

Strømsgodsets favorittstempel til tross. Start trenger en opptur og ingen kamp er umulig i Tippeligaen, hvertfall ikke på hjemmebane. Her må gutta bare trøkke til og gi alt.

Gledelig nyhet er at Daniel Aase og Andreas Hollingen er friske selv om vel ingen av dem går inn i elleveren, men kanskje blir hvertfall Daniel med i troppen og er aktuell for innhopp.

Espen Hoff er ute med akillesproblemer(igjen) og FVN melder at Start er usikre på når Uduak er tilbake.

Godset stilte slik i sin forrige kamp (4-3-3):

Espen Bugge Pettersen
    Lars Vilsvik, Marius Høibråten, Gustav Valsvik, Mounir Hamoud
    Bismark Adjei-Boateng(aka Nana), Mohammed Abu, Francisco Júnior
    Øyving Storflor, Marcus Pedersen, Tokmac Nguen

Gjennomgående solid dette. Strømsgodset har 6 spillere i troppen som har scort 1 mål samt Marcus Pedersen som står med 3 på 4 kamper.

Er veldig spent på hvem Steinar velger å stille med. Opdal i mål og Vikstøl, Heikkilä og Robstad som 3 av de 4 bak er det eneste som virker bankers. Jeg tipper Gummi får fornyet tillit sentralt, men får han Nwakali eller Ajer ved sin side? Kan Steinar vurdere å skyve ut Nwakali på høyrekanten eller tar Ajer plassen som hengende spiss? Får Skogmo høyrebacken eller har Wichne kapret den? Det er usikkerhet på nesten alle plasser så bare fyr løs med hvilken oppstilling dere ønsker å se!

Krysser fingrene for at mai blir en god måned.

FARESONEN
    Neste motstander er Brann i Bergen. De har ingen spillere i faresonen

Vi har Gummi med 2 gule.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Dersom Steinar P bryr seg bare ørlite om prestasjoner i kamp, så er det vel ingen vei utenom å la Sandnes, Salvesen og Wichne beholde plassene fra forrige kamp. I tillegg må vel både Vikstøl og Gummi benkes.

Men det virker dessverre som om Steinar P er fast bestemt på å kjøre ufortrødent videre med samme strategi uavhengig av prestasjoner og resultater. Selv om det i skrivende stund er vanskelig å se at Start har kvaliteten som trengs for å være konkurransedyktige i foretrukket formasjon. Den sentrale midtbaneduoen fungerer ikke, spissduoen definitivt ikke, og ikke har laget kantspillere som duger heller. Når disse lagdelene hverken skaper sjanser eller gjør jobben hjemover, burde man i mine øyne prøvd et formasjonsbytte.

Jeg fatter ikke hvorfor Start skal spille med to spisser, når klubben ikke har noen som holder mål. Jeg fatter ikke hvorfor man tviholder på en midtbaneduo som blir overspilt kamp etter kamp, og kantspillere som sprenges av defensive plikter de ikke engang utfører tilfredsstillende.

Personlig skulle jeg gjerne sett Start i 4-3-3. Med Wichne og Robstad på backene, DeJohn og Hekkila som stoppere, Sandnes og Børufsen som indreløpere, Nwakali sentralt, Aase på venstre kant, Rasmussen på høyre og Salvesen på topp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    4-3-3 bør SP se mot ja, Salvesen / Sigurdsen er ett fett. Skulle gjerne byttet de ut med noe Spennende i transfer vindu i sommer.
    Salvesen har teknikk som ei ØL tønne.
    Det er grusomt å se på.

Rasmussen på venstre, idemokon på høyre angrep og fortrinnsvis Sigurdsen sentral.
    Nwakali sentralt. Børufsen høyre og Ajer/ Gudmundur venstre

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    TABELLEN
    7. Strømsgodset. 7__ 4-1-2___ 9-6__ 13 poeng
    16. Start............ 7__ 0-3-4__ 2-12__ 3 poeng

STRØMSGODSET IDRETTSFORENING
    Strømsgodset startet litt svakt denne sesongen og hadde kun 4 poeng etter sine 4 første seriekamper. Etter det har det blitt 5 strake seire og Start tar i mot et lag som er i form. Det skal dog sies at de ikke imponerte veldig i tirsdagens cupkamp mot 3.divisjonslaget Eidsvoll Turn. Et toppet SIF-lag slet veldig til tider og var heldige som ikke lå under ved pause. Avgjørelsen kom på en Godset-kontring i det 77 minutt - men etter spill og sjanser var laget fra Drammen heldige som vant denne kampen.

Marcus Pedersen er lagets toppscorer med 3 scoringer og er i tillegg beste SIF-spiller på VG sin børs med et snitt på 6.00.
    Godset har produsert 35 sjanser til nå, og det er 3.best i Tippeligaen. (Start ligger sist med 14 sjanser - som er utrolige 2 i snitt)
    Når det gjelder sjanser mot så ligger Godset på en 3.plass også i denne oversikten. Laget har sluppet til 21 sjanser i følge VG, mens Start her ligger på en 14.plass med 34 sjanser i mot.

Laget har noen skader og forfall foran kampen i Kr.sand. Mounir Hamoud og Muhamed Keita ble begge skadet i tirsdagens cupkamp og er uaktuelle her. Jonathan Parr er i fin fremgang etter en overbelastning i låret. Det gjøres fortløpende vurderinger, og han skal etter planen trene med laget i slutten av uken. Går det bra er han aktuell for troppen mot Start.
    Kim André Madsen slet med en overbelastning under foten. Kim er i fremgang, men det tas ingen risiko og han anses derfor som usikker til Start-kampen.
    Thomas Sørum: Tilbake i fotballtrening etter en strekk.

Uansett så har man så stor og sterk stall at de ikke vil bli veldig svekket av disse forfallene.

Strømsgodset startet med disse i forrige seriekamp mot Bodø/Glimt : (4-2-3-1)

E. Pettersen

L. Vilsvik
    M. Høibråten
    G. Valsvik
    M. Hamoud

Nana
    M. Abu

Ø. Storflor
    F. Júnior
    T. Nguyen

M. Pedersen

STRØMSGODSET's 5 SISTE KAMPER:
    13 april: Kongsberg - Strømsgodset 1-8 (cup)
    16 april: Strømsgodset - Sogndal 2-1 (serie)
    20 april: Stabæk - Strømsgodset: 0-1 (serie)
    23 april: Strømsgodset - Bodø/Glimt 2-0 (serie)
    26 april: Eidsvoll Turn - Strømsgodset 0-1 (cup)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    Lars Christopher Vilsvik er en av Tippeligaens beste backer. Venstrebacken til Godset er utrolig dyktig til å bli med framover og har god fart med ball, teknikk, gode innlegg og et godt skudd.
    I de foregående 5 Tippeligasesongene har han hvert eneste år fått et snitt på VG sin børs på mellom 5.13 og 5.42. I denne perioden har han scoret 17 ganger og hatt hele 29 målgivende pasninger. Han var blant annet involvert i begge scoringene til Strømsgodset i deres forrige seriekamp hjemme mot Bodø/Glimt. Dette blir en viktig mann å stoppe for Starts høyreside søndag kveld.

IK START
    Endelig begynner spillere å komme tilbake fra skade og både Daniel Aase og Andreas Hollingen er nå klarert for spill. Sistnevnte var dog syk da Start spilte cupkamp i Larvik og er nok uaktuell til denne kampen. Daniel Aase kan bli viktig selv om det nok er usikkert om han starter siden han har slitt lenge med skade. Uduak er dessverre ute også til denne kampen og det samme er Espen Hoff. Jens Kristian Skogmo var også syk denne uken og blir ikke med her. Det spekuleres i at man vil bruke Nwakali i en hengende spiss-rolle, og det synes jeg er en spennende tanke.

Her er laget jeg tror vi starter med på søndag:

---------------------------------Håkon Opdal----------------------------------

Eirik Wichne------Tapio Heikkila--Rolf Daniel Vikstøl--------Henrik Robstad

------------------Gummi Kristjansson--Kristoffer Ajer------------------------

Robert Sandnes-----------------------------------------------Espen Børufsen

------------------------------Chidiebere Nwakali--------------------------------
    -------------------------------Lasse Sigurdsen----------------------------------

I FARESONEN
    Nå har vi spilt endel kamper og spillerne begynner å samle opp gule kort. Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles borte mot Brann lørdag 7 mai kl 2000. Brann spiller borte mot Tromsø søndag kl.1800. Disse mister Brann - Start om de får gult kort denne runden:

Brann:
    Ingen spillere i faresonen.

Start:
    Gudmundur Kristjansson

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Forrige seriekamp mot VIF gav oss lite poengfangst og vi klarte heller ikke der å score mål, MEN det var bedre tendenser enn på lang tid. Vi produserte noen gode muligheter og noen halvsjanser og virket ikke så rådville framover som vi gjorde mot Odd og mot Sarpsborg 08. Vi slapp inn et tidlig mål, men vi var i lange perioder helt på høyde med hjemmelaget.

Onsdag spilte vi cup borte mot Fram Larvik. Dette er et lag med masse selvtillit etter 3 strake seire i serien og en av disse var en knusende 4-0 seier i Vennesla. Start hadde i denne kampen full kontroll bakover, og selv om vi ikke produserte mye her heller så var vi tilbake til et bedre defensivt spill. Etter pause så scoret vi 3 fine mål etter at vi satte fart framover. Nwakali har i likhet med mange andre spilt svakt de siste kampene, men i denne kampen var han god og scoret det viktige 1-0 målet og satte opp 2-0 scoringen til Robert Sandnes.
    Fevennen antyder at Nwakali får en litt mer offensiv rolle mot Godset, og det tror jeg kan passe han bra - da han har bra med fart og god teknikk. Han har også fint overblikk og kan forhåpentligvis få til et bra samspill med Sigurdsen eller Salvesen som trolig spiller på topp.

Godset er i god form, men prestasjonen deres i cupen var ikke imponerende, og spiller de slik i Kr.sand så får de problemer. Steinar har kun ledet Start-laget i 7 seriekamper og ser vi tilbake på tiden hans i Jerv, så startet laget svakt også der, men kom sterkere og sterkere utover sesongen. La oss håpe at det samme skjer med Start-gutta.

Med 1-4 fadesen mot Sarpsborg 08 friskt i minne er det nok mange som dropper turen til Sparebanken Sør Arena søndag kveld, men alle vet at Start før eller senere vil vinne en kamp igjen, og det kan absolutt skje mot Strømsgodset. Jeg er sikker på at Start-gutta er kjempetente på å reise kjerringa etter forrige hjemmekamp. Jeg er som sagt helt sikker på at Start snart vil vinne en seriekamp igjen og så får vi håpe at det skjer allerede søndag.

Jeg håper alle Start-venner der ute innser at Start-laget trenger litt ekstra støtte i disse dager. Jeg vet at alle i Start-systemet har det samme ønske som oss som sitter og ser på. De vil se Start score mål og de vil vinne kamper og de vil sørge for at Start også i 2017 kan kalle seg et Tippeligalag. Vi har ennå ikke spilt 1/4 av sesongen og det er massevis av poeng vi skal kjempe om.

La oss håpe at det kommer 3 allerede mot Godset!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Angående oppmøte så er det så enkelt som NA Eggen sa ;
    Folk kommer ikke for å se på innkast og feilpasninger.
    Dette kommer til å bli en grusom sesong om det ikke gjøres grep på formasjon til 4-3-3 der man desverre trenger en dyktig i høyre angrep med teknikk, rykk og passningsfot i særklasse ( asante type).
    Trenerteamet må utvides med en teknisk trener.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Angående oppmøte så er det så enkelt som NA Eggen sa ;
    Folk kommer ikke for å se på innkast og feilpasninger.
    Dette kommer til å bli en grusom sesong om det ikke gjøres grep på formasjon til 4-3-3 der man desverre trenger en dyktig i høyre angrep med teknikk, rykk og passningsfot i særklasse ( asante type).
    Ja det har jo vært hevdet bl.a her på forumet en stund at dersom man bare satset på lokale spillere så ville publikum møte opp. Dette stemmer jo selvfølgelig ikke og det ser vi nå. Det eneste som teller er seiere, kanskje bortsett fra her på sørlandet hvor folk flest er så desillusjonerte at man forventer 3 poeng og "makrellfotball" (som mange forøvrig ikke er gamle nok til å huske/ha opplevd engang) i tillegg.
    En formasjonsendring til 4-3-3 vil vel neppe løse noen verdensproblemer så lenge de offensive relasjonene ikke sitter.
    En stjernespiller på høyrekant ville ikke gjort noen skade. Asante har vel neppe teknikk og passningsfot i særklasse men er ellers enig...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Stygt redd vi kunne spilt i hvilken som helst formasjon uten at laget hadde blitt så nevneverdig mye bedre. Spillermaterialet holder rett og slett ikke nivået

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Enig i det. I dag er Mjeldes system videreført, til dårligere stilkarakter og under bedre vilkår en under Mjelde..
    Når 70% av alle møtene handler om økonomi blir det tungt.
    Hørte Rekdal hadde også det slik nå...

Jeg nevnte spillerinviesteringer. Vi så hvor mye det løftet klubben med Heikkinen i sin tid. Jeg tror vi er der nå og bør se etter kvalitet og status med erfaring.
    Nwakali er god men ikke nøkkelen i problemet

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Personlig skulle jeg gjerne sett Start i 4-3-3. Med Wichne og Robstad på backene, DeJohn og Hekkila som stoppere, Sandnes og Børufsen som indreløpere, Nwakali sentralt, Aase på venstre kant, Rasmussen på høyre og Salvesen på topp.
    Jeg er helt enig, kanskje med unntak av et jeg ikke ser DeJohn som et klart førstevalg foran Vikstøl. Spillermateriellet fungerer dårlig i 4-4-2/4-4-1. Jeg er ganske overrasket over at Steinar fortsetter i samme sporet som Mjelde, men det virker ikke veldig sannsynlig at det skal komme drastiske endringer på kort sikt. Etter min mening burde de kommet da han tok over.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Lokale spillerere eller ei. Folk betaler ikke for å kjøpe dritt uansett hvor lokal dritten er. Ingen skal fortelle meg at folk ikke hadde kommet på kamp hvis vi hadde spilt som REAL/Barcelona, men ikke hatt lokale spillere. Lokalt preg er selvfølgelig ikke uvesentlig, men det er og blir en parantes.

Det som er gledelig å se er utviklingen vi har vist fra kamp til kamp. Litt treg 1 serierunde, men i forrige seriekamp spilte vi fantastisk....ehhh. Og vi ser omtrent like svake ut i alle lagdelene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes det er fornuftig å løse de etterhvert enorme defensive problemene vi perfeksjonerte under Mjelde. Så kan man sette spørsmålstegn om ikke det snart også må gjøres noen steg offensivt også. Jeg tror ikke folk kommer for å se lokale spillere dumme seg ut, men det er mere akseptabelt å ha middelmådige lokale spillere enn importere en haug med middelmådigheter. Men for å fylle stadion må det serveres brød og sirkus, festfotball og tro på underholdning. Man fyller ikke sør arena pga medlidenhet og en slunken klubbkasse.
    Jeg tror også det er letter å få dagens stall til å spille fest fotball, enn det er å oppdra en landsdel til å bruke en søndags ettermiddag og en god dose penger på å se en kamper der de lokale heltene imitererer andre lokale tredjedivisjonslag. Akkurat som jeg tviler på en lokal baker kan overleve med å selge gammelt brød, ved å avertere med trussel om nedleggelse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Både Wichne og Salvesen på benken fra start. Det er skuffende synes jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Såpass ja. Wichne blir utkonkurrert av en midtstopper på høyrebacken og en venstreback tar høyrekanten hans. Samtidig blir Salvesen og Sigurdsen utkonkurrert av to midtbanespillere.

Men Børufsen får jo venstrekanten så da kan ikke jeg klage

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er 11-eren trenerne har plukket ut til å starte mot Strømsgodset

(1-4-4-2)

1. Håkon Opdal

4. Alex DeJohn
    3. Tapio Heikkilä
    28. Rolf Daniel Vikstøl
    15. Henrik Robstad

5. Robert Sandnes
    17. Gudmundur Kristjánsson
    7. Chidiebere Nwakali
    14. Espen Børufsen

6. Kristoffer Vassbakk Ajer
    32. Mathias Rasmussen

Benken: 25. Sean McDermott, 9. Daniel Aase, 19. Austine Ikenna, 22 Lars-Jørgen Salvesen, 23. Erlend Segberg, 27. Eirik Wichne, 30. Lasse Sigurdsen

Trener: Steinar Pedersen
    Assistenttrener: Øyvind Dalseth

-------------

Med Sandnes får vi bra med fart.

Godt å se Børufsen tilbake på sin vandte plass. Han er nok bedre der, og med en høy spiller som spiss har han i tillegg noen å slå inn på.

Synes også DeJohn fortjener å få starte. Han har vært bra når han har fått sjansen.
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er laget:

Her er 11-eren trenerne har plukket ut til å starte mot Strømsgodset

(4-4-2)

1. Håkon Opdal

4. Alex DeJohn
    3. Tapio Heikkilä
    28. Rolf Daniel Vikstøl
    15. Henrik Robstad

5. Robert Sandnes
    17. Gudmundur Kristjánsson
    7. Chidiebere Nwakali
    14. Espen Børufsen

6. Kristoffer Vassbakk Ajer
    32. Mathias Rasmussen

Benken: 25. Sean McDermott, 9. Daniel Aase, 19. Austine Ikenna, 22 Lars-Jørgen Salvesen, 23. Erlend Segberg, 27. Eirik Wichne, 30. Lasse Sigurdsen
    __________________________________________________ ____________

Som Stig Hornes, er jeg også overrasket over at Wichne og Salvesen er på benken. Synes det er litt merkelig at vi starter uten en eneste spiss, mens vi har 3 spisser på benken.. Er glad for at De John får sjansen men skulle heller hatt han i midten sammen med Heikkila og hatt Wichne på hoyrebacken..

Er også glad for at Rasmussen spiller i en mer offensiv rolle, men synes det hadde vaert bedre å hatt en Salvesen eller Sigurdsen som Rasmussen eller Nwakali kunne spilt mot. Er dod mulig at SP onsker mer hodestyrke i boksen og det får han jo med Ajer..

Er litt småskeptisk, men ser at vi kan overraske med dette laget. Mye fart på kantene, så mulig at man onsker innlegg i boksen til Ajer, og at Rasmussen skal komme bak og dundre inn returene...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Må legge til at jeg ikke synes laget er helt bak mål, men det er jo litt kapitulasjon å sette opp et slikt lag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Lille Rasmussen mot godset stoppere...wichne på penken.
    😂

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ikke en eneste ren spiss på hjemmebane...!?!?

Offensivt! Virkelig

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Ser Fvn og Ikstart.no ikke er helt enige om hvor Børufsen spiller.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er forøvrig trist å se hvor lite folk som er på stadion. Interessen for Start er virkelig på et lavmål om dagen.

Lignende tråder

1. 20. Serierunde: STRØMSGODSET - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 13
    Siste innlegg: 08-15-2016, 13:20
  2. 21.Serierunde: STRØMSGODSET - START (kamptråd)
    Svar: 43
    Siste innlegg: 08-27-2015, 22:27
  3. 12.Serierunde: START - STRØMSGODSET (kamptråd)
    Svar: 40
    Siste innlegg: 06-08-2015, 12:01
  4. 20.Serierunde: START - STRØMSGODSET (kamptråd)
    Svar: 83
    Siste innlegg: 08-19-2014, 17:43
  5. 1. Serierunde: STRØMSGODSET - START (kamptråd)
    Svar: 44
    Siste innlegg: 04-01-2014, 07:28

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •