Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013

10. Serierunde: IK Start - Rosenborg BK

TID Torsdag 12. mai, 19:00
    STED Sør Arena (bare kom, god plass til alle!)

Kamptråd på rbkweb.no

Siste 5 innbyrdes på Sør Arena

2015: 0 - 4
    2014: 2 - 4
    2013: 0 - 1
    2011: 1 - 1
    2010: 2 - 3

FARESONEN Gummi, Ajer og Nwakali for Start. Vebjørn Hoff og Peter Orry Larsen for AaFK.

Denne kamptråden er virkelig ikke artig å lage. For vi trenger så sårt poeng og det er så utrolig vanskelig å finne argumenter for hvorfor Start skal vinne på torsdag. Det koker ned til "ballen er rund", "en gang må jo seieren komme" og "kanskje Rosenborg undervurderer oss". Jeg er mildt sagt langt nede nå. Resignert, skuffa og frykter at spillerne har like dystre tanker som meg.

Bortsett fra et tap for Odd i serieåpninga og en liten glipp i forrige bortekamp på Fosshaugane så står Rosenborg med full pott. 22 poeng og 17 - 4 i målforskjell. Vi møter ikke bare et bedre lag enn oss, vi møter et lag med en helt annen selvtillit.

Betbrain gir 11% - 18% - 70% sannsynlighet for Hjemme/Uavgjort/Borte. Skrekkelige tall på hjemmebane. Det er nesten fristende å si at Steinar bør spare spillere så de er klare til 16. mai kampen mot Aalesund.

Normalt ville jeg sagt at Rosenborg "bare er en bonuskamp", men når man ligger på bunnen av tabellen med luke opp og null fungerende spill, ja da finnes det ikke bonuser. Da finnes det bare anledninger til å bli trøkka enda lengre ned i søla.

Har du mer optimisme å komme med enn meg, så kom igjen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Har du mer optimisme å komme med enn meg, så kom igjen!
    Jeg skulle ønske jeg hadde noe, men det er dessverre ikke noe å hente hos meg. Vi må enkelt og greit levere på et helt annet nivå enn til nå for å ta poeng. hvordan vi skal klare det aner jeg ikke.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    RBK har et svakere lag enn de hadde i fjor. Likevel er årets trønderlag vesentlig bedre enn Start. Tror vi må håpe på 30 grader og at mange rbk-ere får heteslag, det tror jeg er eneste mulighet for poeng.

Jeg håper at Start kan se litt mindre junior-aktige ut, men jeg har mine tvil. Er snart ikke folk igjen på stadion hvis dette fortsetter. Folk gidder ikke å se ente Start-kamp uten en seier. Sjansen for å se Start vinne en kamp er snart mindre enn å vinne i lotto. Det føles sånn i alle fall, for vi har vel snart gått gjennom alle 4 årstidene uten en seier.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Ja, dette blir nok juniorfotball mot seniorfotball.
    Dersom Stert kun skal ligge å forsvare seg, vil det bombesikkert ikke gå. Og det gidder heller ikke folk å se på.
    .
    Eneste løsningen må være å få inn noen kreative spillere som Aase som er en av få som klarer å behandle en ball.Kantspillerne til Start er jo helt i tåka for tiden, og midtbanen våger seg ikke lenger opp enn midtsirkelen. Dømt til å mislykkes.
    Kanskje man skulle gamble med Ikenna og Idemokon som spisspar, da får vi garantert litt uforutsigbarhet. Skuddvillige og uortodokse er de ihvertfall begge to Wickne på høyrekanten og Aase på venstrekanten. La oss gamble litt, for her har vi egentlig tapt på forhånd slik ståa er nå.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Som FVN melder er Idemokon fortsatt ikke klar. Må si jeg blir litt oppgitt når jeg leser dette:

"- Han er fortsatt skadet, og vi vet ikke hvor lang tid det tar. Vi må ha en uttalelse fra lege før vi bestemmer oss for hva vi gjør, sier Rostrup, som forklarer at Start ikke har fått tydelige svar fra MR-bilder, bortsett fra at de har funnet væske i kneet."

Hvorfor går de og venter på uttalelse fra lege? Hvordan er det mulig at man fremdeles ikke har fått utredet skaden skikkelig? Dette fremstår som svakt arbeid.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Idemokon, hvorfor bruker de tid og penger på han! Send den begavede spilleren hjem.
    Egentlig tom for ord, det vil i såfall bli det samme jeg har skrevet før.
    Så filmen fra 2007 mot rbk, årst, hulsker... Savner.
    Eneste vi kan håpe på er kjepphøye trøndere ( hvis de har noen i oppstillingen) som ser dette som walkover.
    Men da må vi stresse dem, tidlig i press og score på de 3-4 sjansene vi får.
    Løper de hjem som før får rbk kort vei til opdal for å si det helt enkelt.
    Hadde ikke gjort noe med 8000 som pisket start frem..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Så filmen fra 2007 mot rbk, årst, hulsker... Savner.
    Overraskende mye tempo og trøkk i de høydepunktene. Men strengt tatt er det vel fint lite å savne fra 2007.

Rosenborg fremstår dønn solide under Kåre Ingebrigtsen. Så dette blir ikke lett. Alle andre lag virker å ha lavt bunnivå og variere mye i prestasjonene. At halve eliteserien, i år som i fjor, er slått ut i cupens innledende runder av lag fra lavere divisjoner vitner om lav kvalitet blant eliteserieklubbene. Et topp motivert andredivisjonslag på hjemmebane er mer enn godt nok til å slå ut et middels eliteserielag. Derfor fremstår det ekstremt svakt at Start har gått ni kamper uten seier.

Jeg er spent på laguttaket. Sandnes, Salvesen og DeJohn fikk starte mot Brann. Dette er tre spillere som Pedersen ikke har virket å være spesielt begeistret for tidligere, men som han vel rett og slett ikke kunne utelate basert på prestasjoner inn mot Brannkampen. Ingen av dem imponerte. Og nå er vel også Hoff og Skogmo tilbake. Det blir spennende å se om disse spillerne tåler en dårlig kamp, eller om veien til benken er like kort som veien til førstelaget var lang.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Her har vi ikke sjans. Det blir minimum et tomålstap, sannsynligvis større...

...HVIS vi ikke skulle finne på å dra frem det gamle kunststykket; å prestere oppsiktsvekkende godt mot mye bedre motstand. Denne merkelige evnen hadde Start for mange år siden, og det kan fremdeles skje med ujevne, lange mellomrom.

Jeg er blant dem som ikke bare misliker RBK, men som kjenner på et ganske stort sportslig hat til dem. Det har vel vært der siden ca 1990. Bare jeg og gud vet hvor fantastisk mye jeg ønsker å slå dem...stoppe kjeften til Helland...tørke vekk det arrogante Kåre-fliret...men det ender nok med følelsen av å ha blitt voldtatt av et tog.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Et topp motivert andredivisjonslag på hjemmebane er mer enn godt nok til å slå ut et middels eliteserielag. Derfor fremstår det ekstremt svakt at Start har gått ni kamper uten seier.
    Vi får håpe at gutta er topp motiverte i dag - ingenting hadde gledet meg mer enn å slå RBK.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Leser at Helland ikke er med. Det øker sjansene våre i alle fall, men vil ikke akkurat si at vi er favoritter....

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Siden Helland ikke er med så vinner RBK bare 3-0 i dag satser vi på...

Har små forventninger til kampen,men er å finne på C1 i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Hjemmekamp hvor vi har ingenting å tape og alt å vinne, og vi ifølge Hoff skal angripe, og så stiller vi med:
    1 stk keeper
    3 stk midtstoppere
    3 stk backer
    4 midtbanespillere
    0 spisser
    Merkelig at ikke flere kommer for å se det offensive og positive spillet vi planlegger...

Enten er SP et geni med dette laguttaket, eller så er han usannsynlig dum. Målet er vel å holde 0en som vanlig, selv om all fornuft tilsier at det klarer vi ikke. Frustrert!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Dette er vel laguttak h or vi baserer oss på kontringer. Nwakali og Rasmussen er nok de to beste kontringsspillerne vi har. Sandnes løpsvillig og raskest, mens Skogmo trolig den med best innlegg. Salvesen trengs om vi kommer under , men ingen kontringsspiller.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dette er de blekeste 30 min ever av rbk. Ikke vanskelig å se at det er undervurdering med i bildet. Men hva kan man forvente når de møter et lag som ikke har vunnet på år og dag?. rbk står nærmest og ser på, men likevel klarer Start nesten ikke å skape noenting. Mulig at rbk også sparer seg litt til 16 mai på mandag. De vet vel at det holder med 50% innsats for å slå Start.

Hver gang Start angriper så kommer en elendig pasning på slutten slik at det ender ut i nada.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Enig med Drillo:"Er så temposvakt at det nesten ikke er til å forstå!". Enig med Drillo, selv bunnkamper i adecco har høyere tempo.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Uavgjort til pause mot RBK skal man i utgangspunktet være fornøyd med sik situasjonen er nå. Men vi kommer ikke utenom hvor usedvanlig dårlige RBK har vært i denne førsteomgangen. Hadde vi hatt litt mer kvalitet i laget skulle vi fint produsert nok sjanser til å lede ganske komfortabelt. Men det har vi ikke. Vi får masse rom og overgangsmuligheter, men det resulterer sjelden i sjanser. Jeg sitter egentlig bare å venter på at RBK skal heve seg et lite hakk, så er denne kampen fort kjørt.

Jeg skjønner ellers lite av deler av laguttaket. Daniel Aase burde vært innpå nå som Børufsen er skadet, og på topp må snart Steinar gi samme duoen sjansen i to kamper på rad for å gi noen en mulighet til å skape noen form for relasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Er Mike Jensen ute også?. Både Jensen og Helland altså. Dette må vi nå prøve å utnytte. For dette er det dårligste rbk i manns minne i 1 omgang.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Når man ser på Start så er det ikke rart at publikum ikke kommer på kamp. Det er så gørrkjedelig..... det er så motsatt av samba-fotball som det er mulig å komme.

Øker rbk seg fra 50 til 60% i 2 omgang så tipper jeg at det holder greit for seier for dem....

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Når Salvesen setter 1-0 etter 88.min så bryr ikke jeg meg om hvordan kampen har vært. Synes både innsats og taktikk er bra i dag! Men vi må bli bedre uten ball offensivt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi får satse på en god dose Salve....

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 20:58
  2. 5.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 82
    Siste innlegg: 05-02-2015, 12:40
  3. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 19:53
  4. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •