Viser resultater 1 til 17 av 17
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

18.Serierunde: SARPSBORG 08 - START (kamptråd)

TID: Fredag 29.juli Kl. 1900
    STED: Sarpsborg Stadion

TABELLEN
    6. Sarpsborg 08... 17__ 8-4-5____21-20__28 poeng
    16. Start............. 17__ 0-7-10___14-37__7 poeng

SARPSBORG 08
    I de siste par ukene har vi spilt mot lag som har skuffet denne sesongen. Fredagens motstander har derimot overrasket og imponert denne sesongen. Laget til Geir Bakke er kun 4 poeng unna bronsemedalje og er i tillegg klar for kvartfinalen i NM. De er det beste formlaget med 4 seire på de 5 siste seriekampene. I sommerpausen vant de i tillegg klart mot både VIF og Molde og sistnevnte lag ble også slått på bortebane i forrige serierunde. Ser man bort fra tapet borte mot Rosenborg, så har ikke de blå/hvite tapt siden 16.mai da Godset vant 4-0 i Drammen.

Toppscorere for Sarpsborg 08 er Pål Alexander Kirkevold og Kristoffer Tokstad med 4 nettkjenninger hver. Tokstad scoret til gjengjeld 3 av disse i kampen mot Start i Kristiansand...
    Tokstad og Patrick Mortensen topper klubbens assist-oversikt med 3 målgivende pasninger hver. Ingen tvil om at Tokstad må stoppes!

Til kampen mot Start så må laget trolig klare seg uten Alexander Groven som slo opp en skade tidlig i 2.omgang mot Molde. Utover det så er det lite skader hos Sarpsborg og de har heller ingen ute med karantene.

Sarpsborg 08 startet med disse i forrige seriekamp borte mot Molde: (4-4-2)

A. Østbø

A. Groven
    S. Rosted
    J. Glesnes
    J. Thomassen

K. Tokstad
    A. Trondsen
    S. Ernemann (C)
    J. Tveita

P. Kirkevold
    J. Lindberg

SARPSBORG's 5 SISTE KAMPER:
    28 mai: Tromsø - Sarpsborg 1-2 (serie)
    3 juli: Sarpsborg - Brann 1-0 (serie)
    9 juli: Rosenborg - Sarpsborg 5-2 (serie)
    17 juli: Sarpsborg - Lillestrøm 3-0 (serie)
    23 juli: Molde - Sarpsborg 0-1 (serie)

PASS PÅ DENNE SPILLEREN
    I denne spalten advarte jeg mot Kristoffer Tokstad foran det omvendte oppgjøret i Kristiansand. Da scoret Tokstad 3 ganger og avgjorde kampen mot Start helt alene. Det er enkelt å peke på Tokstad denne gangen også, men jeg vil heller trekke fram en annen spiller. Pål Alexander Kirkevold. Spissen som tidligere har spilt for Sandefjord, ble hentet fra danske Hobro foran denne sesongen og har nettet 4 ganger så langt denne sesongen. Han er en god avslutter og mot Start som har sluppet inn utrolige 37 mål så langt, vil det ikke overraske om spissen igjen scorer.

IK START
    Hos Start kommer viktige Nwakali tilbake. I tillegg så er vel Eirik Wichne ferdig med sykdommen som holdt han ute forrige kamp? Vi har ingen karantener. Jeg synes Dulee Johnson var ganske god mot Enga og jeg tror han tar plassen fra Hollingen som jeg synes har slitt i det siste. Ellers så blir det kanskje ikke så mange endringer.. Jeg tror ikke Jibril Bojang får fornyet tillit fra start og heller vil bli brukt utover i 2.omg når Sarpsborg-forsvaret er slitne..
    Jeg tipper vi starter med dette laget:

---------------------------------Håkon Opdal------------------------------

Alex DeJohn------Tapio Heikkila--Rolf Daniel Vikstøl----Henrik Robstad

Chide Nwakali---------------Dulee Johnson--------------Espen Børufsen

Eirik Wichne--------------Lars Jørgen Salvesen---------------Espen Hoff

I FARESONEN
    Nå har vi spilt endel kamper og spillerne begynner å samle opp gule kort. Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles hjemme mot Odd søndag 7 august kl 1800. Odd spiller denne runden hjemme mot Brann søndag kl.1800. Disse mister Start - Odd om de får gult kort denne runden:

Odd:
    Lars-Kristian Eriksen
    Jone Samuelsen
    Fredrik Jensen

Start:
    Robert Sandnes
    Gudmundur Kristjánsson

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Jeg er en optimistisk person og stort sett velger å se glasset som halvfullt i stedet for halvtomt, og dette har nok blitt kommunisert gjennom stykkene jeg har skrevet foran Starts kamper denne sesongen. Jeg har alltid hatt troen på at det til slutt måtte snu - men har blitt skuffet gang etter gang og spesielt i "6-poengskampene" har det gått fryktelig dårlig...
    Ser vi på tabellen så er det nå 8 poeng opp til kvalik og sikker plass, men pga Starts elendige målforskjell, så kan vi si at det er 9 poeng opp. Med 13 kamper igjen så er det fremdeles tid, men ikke bare må Start vinne sine kamper (som ser ut som en umulig oppgave i disse dager) men lagene foran oss må i tillegg tape. I fjor var vi heldige med at det var to andre lag som tapte og tapte - og dermed ikke stakk fra Start - etter at vi sluttet å vinne kamper. Det ser dessverre ikke ut som vi har noen "Sandefjord og Mjøndalen" kandidater denne sesongen og dermed blir det en fryktelig vanskelig oppgave å redde Tippeligaplassen.

Jeg mener at vi nå burde legge tabellen vekk og ikke ta den opp igjen på en stund. La oss i stedet fokusere på å vinne EN kamp. Tenker vi på at vi må vinne x antall kamper i tillegg til at det og det laget må tape, så er det lett å bli motløse. La oss i stedet slutte å tenke på KONSEKVENSER, men heller tenke på MULIGHETER. Alle eksperter i Norge ler av Start nå, og alle andre lags supportere lurer på hvor mye laget deres vil slå Start - ikke OM de vil slå Start. La oss bruke hver eneste mulighet framover til å overraske. Som når 2.divisjonslag tar i mot Tippeligalag i cupen så ser de ikke på konsekvenser, men de ser på muligheten til å sørge for en fotball-overraskelse.
    I hver eneste av de resterende 13 kampene vil lagene vi spiller mot regnes som store favoritter. Ingen vil ha tro på Start og dermed har vi i hver eneste kamp en MULIGHET til å overraske. La oss ikke bli trykket ned av konsekvensene av et nytt tap, men heller fokusere på hva EN seier vil bety for laget, klubben, byen og landsdelen.

Fredag kveld møter vi et lag som er i flytsonen. Det blir utrolig vanskelig kamp og mest sannsynlig så taper vi den også - MEN vi har en mulighet til å vinne. Den er ikke stor, men den er der.. Tabellplassering og antall poeng betyr ikke noe som helst når dommeren starter kampen på Sarpsborg stadion. Da er det 11 i blått mot 11 i gult. Akkurat samme utgangspunkt som i Molde for et par uker siden. Det var ingen som trodde på Start der, men allikevel gikk Start-gutta respektløst ut og klarte et sterkt uavgjort-resultat. De fleste ble overrasket over et Start-lag som grep muligheten i en kamp der ingen trodde på dem.

Det kan skje også på fredag!

HEIA START!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Heldigvis setter jeg ikke penger på startseier, har vel i overkant hatt troen litt mye nå.
    Jeg synes start angriper bedre nå enn i seriestarten, men det går stygt utover det defensive.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I år går vi for tosifret antall poeng ...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    FVN har dette som antatt lag:

Håkon Opdal
    Eirik Wichne, Tapio Heikillä, Rolf Daniel Vikstøl, Henrik Robstad
    Chidiebere Nwakali, Andreas Hollingen, Dulee Johnson
    Daniel Aase, Lars-Jørgen Salvesen, Espen Børufsen

Wichne tilbake på høyreback altså etter at DeJohn har hatt den plassen i lang tid bortsett fra den kampen DeJohn måtte inn i midtforsvaret pga Vikstøls karantene. I den kampen(Glimt-kampen) fikk Skogmo en ny sjanse. Er dette Steinar som velger å tenke langsiktig? At nå skal Wichne drilles på plassen han skal ha på sikt mens DeJohn på utgående kontrakt nedprioriteres?

Aase får ny kamp, men høyrekant? Ikke veldig glad i Aase der.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    I fredagsavisen står Dennis Antwi oppført som midtspiss fremfor Salvesen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    I fredagsavisen står Dennis Antwi oppført som midtspiss fremfor Salvesen.
    Ting går fort på sørlandet fortiden 😂

--
    Jeg ville ligget kompakt denne kampen, satset på hurtige overganger.
    Synes SP duller for mye, wichne må ha høyre kant på sentral midt.
    Dulee sentral defensivt rolle.
    Hollingen sentral venstre.
    Nå må de begynne å få faste plasser og bli varme i posisjoner.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Laget:

Opdal
    Skogmo, Heikkilä, Vikstøl, Robstad
    Nwakali, Hollingen, Dulee
    Aase, Salvesen, Børufsen

Så Skogmo får altså backplassen og Salvesen spissplassen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Litt overraskelser her: Hadde trodd at Antwi ville gå rett inn.. Hadde også tro på at Wichne hadde fått sjansen - gjerne på hoyreback. Håper Skogmo begynner å levere for han har vaert rufsete bakover så langt.
    Spennende å se hvordan Dulee klarer seg.. Jeg synes vi begynner å få et spennende lag med mye tempo og ikke minst har vi nå noen på benken som kan bety en forskjell..

Benken: 25. Sean McDermott, 4. Alex DeJohn, 18. Jibril Bojang, 23. Erlend Segberg 27. Eirik Wichne, 30. Lasse Sigurdsen og 33. Dennis Antwi

__________________________________________________ __________

Hvor er Espen Hoff? Er han skadet?

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    I følge hjemmesiden til start så er Hoff og Kristjansson skadet.

http://www.ikstart.no/news/article/n...t-sarpsborg-08

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nok et fortjent tap. Vi jobber bra defensivt, men vi er aldri på det nivået vi må være offensivt. Vi har vel knapt en sjanse i løpet av hele kampen. Triste greier.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Merker jeg gjerne kunne hatt ett supportermøte med Steinar og Even nå. Normalt ikke fan av slike, men akkurat nå har jeg endel spørsmål. Ikke minst til Steinar.

Nitrist å følge Start nå rett og slett.

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Merker jeg gjerne kunne hatt ett supportermøte med Steinar og Even nå. Normalt ikke fan av slike, men akkurat nå har jeg endel spørsmål. Ikke minst til Steinar.

Nitrist å følge Start nå rett og slett.
    Av ren nysgjerrighet: hva slags svar forventer du på dine spørsmål?
    Steinar er grå og forutsigbar sånn i bunn og grunn.
    Laget er hakket mer grått å se på - altså det samme som håret til Espen Hoff (Huff?).

Jeg er bare trist av å se på denne rekken.
    Sist helg og denne helgen gadd jeg engang ikke å følge med for det ville bare ha svidd enda mer.
    Sorry, men jeg er så forbanna drittlei av å gå kamper hvor vi stort sett kun taper. Noen som lurer på hvorfor publikum blir av?
    160,- for en "billigbillett" hvor laget uansett taper er ikke verdt det for de fleste, men i mitt tlifelle er jeg bare lei av å se laget falle så til de grader.

Blir ydymket av det ene laget etter det andre er ikke noe gøy.
    Det er faktisk synd at vi ikke rykket ned i kvaliken mot Jerv i fjor nå.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja.. hva skal man si?

Forutsetningene var ikke enkle foran denne kampen. Start har byttet i hytt og pinne på laget de siste ukene. Mye pga forsterkninger og dermed har vi ikke fått spilt inn noe lag.
    Her motte vi et Sarpsborg 08 lag som knapt har hatt skader og som surfer på en gedigen medgangsbolge. De har ikke sluppet inn mål på hjemmebane siden midten av april og er formlag nummer en i Tippeligaen.

Var det realistisk å tro på poeng her?

I tillegg så gjorde ikke dommer Kjensli det enklere med konsekvent (spesielt) i 1.omg å domme fordel hjemmelaget. Han gav et helt feil straffespark som Håkon heldigvis reddet, men det gjor noe psykisk med laget når slike store avgjorelser går i mot.. Etter et par minutter vant Salvesen en duell på ca 18 meter, men blir meid ned i neste oyeblikk. Soleklart frispark til Start i farlig posisjon. Kjensli gjorde ikke tegn til å blåse..
    Jeg sier ikke at dette var dommerens feil at vi tapte, men det var definitivt ikke dagen der vi skulle få hjelp av de i sort...

Vi så klart i dag at samhandlingene offensivt ikke fungerte, og en spiller som Chidie leverte en av sine svakere kamper. Dulee og Hollingen synes jeg også var svake og Antwi fikk sjansen altfor sent. Jeg synes det var feil å fortsette med Salvesen som fikk et tidlig gult kort så lenge.

Nå er et 9 dager til neste kamp og jeg håper vi terper og terper på offensiv samhandling og at vi ikke er redd for å bruke de nye gutta. Jeg kunne tenke meg folgende:

Opdal

Wichne - Heikkinen - Vikstol - Robstad

Gummi---------Dulee---------Nwakali

Bojang---------Antwi---------Borufsen

Massevis av fart framover - og så må Dulee ikke vaere redd for å sende noen stikkere framover. Her kan vi true bakrom...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av stoltesoldater Vis innlegg
    Av ren nysgjerrighet: hva slags svar forventer du på dine spørsmål?
    Steinar er grå og forutsigbar sånn i bunn og grunn.
    Du kan så si, men litt andre svar enn det Steinar gir til media? Og så har jeg vel litt andre spørsmål også uten at jeg har dem klart formulert. Mer tanker som svirrer i hodet.

Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Det kan vi jo si i alle kampene vi spiller. Jeg synes ikke Sarpsborg var spesielt gode i dag, men de vinner likevel fult fortjent.

Problemet er ikke motstanderne vi møter. Problemet er det vi leverer.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ja det virket jo sånn på det du skrev før kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Han gav et helt feil straffespark som Håkon heldigvis reddet, men det gjor noe psykisk med laget når slike store avgjorelser går i mot.
    Ja, når lag får slike feilaktige avgjørelser imot, og likevel "slipper unna" konsekvenser fordi keeper redder, da blir de fleste lag MER motivert og det går en faen i dem. De blir oppsatt på å "hevne" avgjørelsen. Men ikke Start. De graver seg heller ned i selvmedlidenhet.

Jeg synes det er påfallende hvor lite glød og følelser det er blant spillerne. De virker mentalt slått før kampen begynner. Reduserer vi jubler kun halvparten av spillerne (mot VIF), slipper vi inn mål er kun 2 spillere forbanna. Veldig få spillere oppildner hverandre, de går bare rundt med hengende hoder. Når Antwi og Bojang kommer inn trør de til i duellene og skaper temperatur, noe resten av laget ikke viser.
    Dette laget er mentalt ute å kjøre. Der Mjelde lyktes i motivere dem i viktige kamper, er ikke SP i nærheten kan det virke som.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Nja, terpe offensivt nevnes det.
    Idag gjorde man en god defensiv kamp fordi man ikke ofret nok offensivt, 1 skudd på mål forteller dette.
    Når start ofrer til offensivt blir laget veldig ustabilt defensivt. Noe som forklarer at bygget er feil konstruert.

Man får av Pedersen og Øgrey ett svar om den økonomiske situasjonen.
    Jeg har selv spurt Brandsdal om bemanning, fagkompetanse og kjøp samt laget ei tilgjengelig liste over spillere som kan lånes eller hentes gratis.
    Fikk hyggelig mail tilbake.
    Personlig ville jeg brukt 500000 på en absolutt forsterkning fremfor antwi som er for fremtiden.
    Nu vel, nå mista jeg troen med mindre det dukker opp noe helt ekstraordinært

Lignende tråder

1. 25.Serierunde: START - SARPSBORG 08 (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 91
    Siste innlegg: 09-30-2014, 15:52
  2. 13.Serierunde: Sarpsborg 08 - Start (kamptråd)
    Svar: 56
    Siste innlegg: 06-26-2013, 14:55
  3. 18. Serierunde: Start - Sarpsborg 08 (kamptråd)
    Svar: 33
    Siste innlegg: 08-20-2012, 12:26
  4. 18. Serierunde: Start - Sarpsborg 08 (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 33
    Siste innlegg: 08-20-2012, 12:26
  5. 1. Serierunde: Sarpsborg 08 - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 70
    Siste innlegg: 04-12-2012, 16:47

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •