Side 2 av 7 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 125
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jerv og Sandstø ønsker seg Zernichow. Kjør på sier jeg. Sandstø har selvsagt helt rett i at Zernichow passer bedre i Jervs 433 system. Et utlån bør hvertfall være uproblematisk.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Forholdet mellom Start og Jerv er nok ikke det aller beste, så det er vel ikke gitt at dette er helt uproblematisk. Og selv om Jerv er hektet av i kampen om opprykk, så kan de jo skape trøbbel for Starts ambisjoner innbyrdes på Levermyr i løpet av høsten.

Det ligger vel også et lite, subtilt stikk til Steinar P i Sandstøs uttalelse vedrørende hvorvidt Start skal står ovenfor en formasjonsendring. Zernichow er indreløper, og dette gjør jo at overgangen fremstår litt merkverdig og føyer seg inn i rekken av underlige signeringer under Steinar P.

I fjor var Start så usle og underlegne at det var vanskelig å se hva de egentlig prøvde på. I år fremstår kampplanen ganske tydelig, men uten åpenbart sammenfall med spillertypene som er hentet inn. Jeg hadde virkelig ikke sett for meg at Start kunne bli dårligere på overgangsmarkedet etter Mjelde, men bunnen var tydeligvis ikke nådd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg hadde virkelig ikke sett for meg at Start kunne bli dårligere på overgangsmarkedet etter Mjelde, men bunnen var tydeligvis ikke nådd.
    Nei, åpenbart ikke. Det har vært gjort mange underlige signeringer etter at Steinar overtok. Man må bare håpe at klubben får mer styring på den biten når det ansettes en sportssjef. Den ansettelsen drøyer nesten bekymringsfullt mye, så mye at man nesten kan begynne å lure på om det finnes tilgjengelige personer å ansette. Som klubben ønsker mener jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Peder A. Sten: Mulig du har rett i at klubbene er så uprofesjonelle at SP-overgangen hindrer en ellers fornuftig løsning. Det er i så fall synd. Men om Jerv kommer med en henvendelse forventer jeg at Start evner å behandle den rasjonelt. At Jerv potensielt vil kunne ta poeng fra oss er tynt argument, Jerv vil også kunne ta poeng fra opprykkskonkurrentene våre.

Stig Hornnes: Den ansettelsen drøyer ja. Det tyder vel egentlig på at Håland ikke var førstevalg. Samtidig forstår jeg godt dersom gode kandidater er skeptiske til å signere før de vet hvem ny daglig leder blir.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Start vurderer visst 4-3-3 igjen, så da må nok Zernichow bli værende inntil videre.

Pedersen ønsker et fleksibelt lag som skal kunne veksle mellom 4-4-2 og 4-3-3 etter motspill og motstander. Det fremstår ambisiøst. I mine øyne er det veldig stor forskjell på det Start driver med nå og tradisjonell 4-3-3 med indreløpere.

Når det gjelder forholdet mellom Start og Jerv, så er det vel kanskje primært Pedersens adferd etter overgangen som har skapt dårlig stemming, mer enn selve overgangen.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Om Steinar vurderer 433 igjen så endrer jo det helt klart premissene, uten at Zernichow nødvendigvis vil få vesentlig med spilletid av den grunn.

Men min tro på prosjekt SteinarP ble ikke bedre av den artikkelen akkurat. Det er definitivt veldig markant forskjell på 442 og 433. Å skulle veksle mellom disse basert på motspill og motstander er da også å legge veldig mye av spillet opp etter motstanderen. Men helt ærlig ser jeg egentlig ikke på det som noe nobelt og ambisiøst prosjekt om å være "fleksible". Jeg ser på det som famling. Det handler egentlig ikke om motstandere, men at eget spill er for dårlig.

Jeg mener Start og Steinar må velge. Enten skifter man til 433 eller så holder man seg til 442. Vingling frem og tilbake blir å gjøre to ting dårlig fremfor å gjøre én ting skikkelig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Men min tro på prosjekt SteinarP ble ikke bedre av den artikkelen akkurat. Det er definitivt veldig markant forskjell på 442 og 433.
    Det er jeg enig i. Det krever andre spillertyper dersom vi skal over til 433. Personlig skulle jeg helst sett at 433 vært det foretrukne, men vi må velge. Ole Brum mentaliteten har jeg lite tro på.

Junior Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Har vi mulighet til å melde oss på kampen om den store ungareren?

Har gjennom hele sesongen savnet Vilhjalmsson og mener at vi sårt mangler en spisstype som er rå i boksen.

Det er frustrert å se på alle innleggene som det aldri blir noe av, og hvis Pedersen virkelig skal legge om til 433, så vil Kovacs passe perfekte som spydspiss!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Østane Vis innlegg
    Har vi mulighet til å melde oss på kampen om den store ungareren?

Har gjennom hele sesongen savnet Vilhjalmsson og mener at vi sårt mangler en spisstype som er rå i boksen.

Det er frustrert å se på alle innleggene som det aldri blir noe av, og hvis Pedersen virkelig skal legge om til 433, så vil Kovacs passe perfekte som spydspiss!
    Jeg kunne veldig godt tenke meg Kovacs. Jeg tror også at han hadde passet perfekt i det systemet vi nå spiller, og i kamper der motstanderne legger seg lavt og vi slår inn enormt mange innlegg vil jeg si Kovacs er det beste alternativet vi kunne hatt på topp. Han er sjeldent skadet, har erfaring og jobber knallhardt - selv om han er oppi årene. Jeg synes absolutt at Start burde meldt seg på her, men det er kanskje litt for sent??

Junior Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg kunne veldig godt tenke meg Kovacs. Jeg tror også at han hadde passet perfekt i det systemet vi nå spiller, og i kamper der motstanderne legger seg lavt og vi slår inn enormt mange innlegg vil jeg si Kovacs er det beste alternativet vi kunne hatt på topp. Han er sjeldent skadet, har erfaring og jobber knallhardt - selv om han er oppi årene. Jeg synes absolutt at Start burde meldt seg på her, men det er kanskje litt for sent??
    Av det lille jeg har fått med meg gjennom media, så tror jeg fortsatt det burde være muligheter for å hente Kovacs til Kristiansand. Virker som om han har en avtale på bordet fra Jerv, men at de er flere klubber som er interessert. Og Start burde (forhåpentliigvis) forsatt være mer attraktivt for Kovacs, enn det Jerv er.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da var Reo-Coker som ventet ferdig i klubben. Selv om det ikke var en signering som kostet allverdens, går den likevel inn i historien som en blemme. Hvorfor man velger å hente en spiller som trenger masse tid på å komme i form når man trenger spillere som kan bidra fra første spark på ballen er en gåte for meg.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/N...g-237874b.html

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Da var Reo-Coker som ventet ferdig i klubben. Selv om det ikke var en signering som kostet allverdens, går den likevel inn i historien som en blemme. Hvorfor man velger å hente en spiller som trenger masse tid på å komme i form når man trenger spillere som kan bidra fra første spark på ballen er en gåte for meg.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/N...g-237874b.html
    Denne signeringen er nesten på nivå med Olafinjana.....

Hjelpeløst...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Dette går vel inn under kronen av kunnskapsløst..ja

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Som ventet dette ja, men PR-tapet har vel trolig vært større enn det økonomiske.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sportslig sett er ikke Reo-Coker annet enn en gedigen fiasko. Men hvem vet hvor mye han har bidratt med sin erfaring ovenfor de unge spillerne i klubben? Det å få mulighet til å trene sammen med spillere med hans CV er uvurderlig for unge talenter. Akkurat som Olofinjana sine bidrag utenfor de 90 min kamp var enormt lærerikt for de unge og fremadstormene. Om Reo-Coker har vært like flink som Olofinjana var til å dele av sin erfaring vet jeg ikke, men hvis han har vært det har disse to månedene vært lønnsutgiftene i mine øyne.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    https://www.aftenposten.no/100Sport/...t-237901b.html

Ja, er dette svaret på at Start har vært så dårlige de siste årene?. Nei, tror vel ikke akkurat det. Men merkelig at det ikke gjøres litt mere Research før spillere hentes. Spilleren har jo vært på et meget høyt nivå i PL, og er jo ikke mere enn 33år. Normalt sett skulle han da klare seg veldig greit i Obos, men så var det dette med motivasjon og skader da?.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Alle med et snev av kritisk sans så at dette var dømt til å mislykkes.

Når klubben likevel valgte å tilby kontrakt, måtte man jo ta et ørlite forbehold om at dette kanskje ikke var fullt så håpløst som det fremsto. For det handler jo tross alt om profesjonelle folk med et langt liv i toppfotballen, som har innhentet tips fra folk de stoler på, og bedømt spilleren gjennom samtaler og trening. I motsetning til oss supportere som aldri har drevet det til noe på fotballbanen, og som kun trengte å kaste ett blikk på Wikipedia-siden til Nigel Reo-Coker for å slå fast at dette blir fiasko.

Det er opprørende at vi får rett gang på gang på gang. Og det kan vel ikke bety annet enn at de som driver klubben vår er idioter?

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Fvn har en artikkel om Start og overgangsvinduet i sommer som er verdt å lese.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Fvn har en artikkel om Start og overgangsvinduet i sommer som er verdt å lese.
    Uten å ha lest hele artikkelen ser det ut som "Vi aner ikke hvem vi skal hente, så vi håper noe faller i fanget på oss. Eller så satser vi på at vi har mer flaks i dette vinduet enn de siste årene."

Stemmer det sånn nogenlunde?

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Med tanke på at de er i forhandlinger med spillere og klubber så har de vel funnet noen de ønsker. Så får man se om klubbene vil la de gå samt om spillerne/agentene er fornøyde med tilbudet de får. Ikke alltid klubbene får de spillerne de ønsker mest.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 20:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294