Vis avstemningsresultater: Hvis alle disse var skadefrie, hvem ville du startet med på topp?

Stemmere
5. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Dennis Antwi

1 20,00%
  • Dany N'Guesan

2 40,00%
  • Lasse Sigurdsen

2 40,00%
  • Annen spiller

0 0%
Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Det annulerte målet var ikke offside men noe som dommeren så i feltet, tvilsom avgjørelse. Den andre straffesituasjonen var helt klar satt like i nærheten. Men Desverre så overspiller Tobias og dommeren lar seg lure av det.
    Da er det i så fall obstruksjon han blåser på siden det dømmes indirekte frispark (som gis etter obstruksjon og offside). Den situasjonen til Tobias har også jeg meget god utsikt til, og jeg mener det ikke er i nærheten av straffe, bare en pinlig filming av Tobias da han ser at ballen er i ferd med å forsvinne over dødlinja. Men dette er mine meninger, og ikke fasiten

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Synes langtifra at det var et ran. Strømmen er uhyre nær 0-2 med stolpeskuddet, mens vi skaper lite.
    Du har rett i at vi ikke ble ranet i går. Til det var vi ikke overlegne nok. Men vi var det beste laget, og hadde i rettferdighetens navn såpass med sjanser at vi burde scoret. Hvorfor Robstad sitt mål ble annulert er det nok også bare dommeren som vet, TV-bildene viste ingen forseelse. Grunnen til at vi ikke vinner er at vi mangler kvalitet i det vi gjør. Med enkelte unntak er ikke sjansene vi skaper så store at de skal settes. For mange ganger er vi for upresise i det nest siste eller siste trekket, og så blir en farlig situasjon ikke noe mer enn en farlig situasjon. Og når Opdal forærer Strømmen et mål i tillegg, ja da blir det tap da.

Jeg synes det er mye som mangler akkurat nå. Men det kanskje viktigste er en matchvinner i begge ender. Opdal gjør enkelte kanonredninger en mot en, men i år er tabbekvoten overoppfylt før sesongen er halvspilt. På topp har Antwi vært håpløs, og i mangelen på andre spisser å ta av må vi slite med han en god stund til. Nå som N´Guessan og Sigurdsen er tilbake kan det kanskje bli bedring, vi trenger det sårt. Det er flere ting som skurrer, men det blir fryktelig vanskelig for oss når vi slipper inn enkle mål bakover samtidig som vi ikke klarer å putte ballen i mål. Nå er vi fortsatt blant de mestscorende i ligaen, men de siste fem kampene har vi bare scoret seks mål. Og det inkluderer tre mot Jerv.

Jeg er bekymret for det vi ser fra Start nå. Der hvor vi viste virkelig gode takter i perioden inn mot seriestart, er spillet nå preget av lite energi. Det er blitt kjedelig å se på. Dette må det gjøres noe med fort, hvis ikke risikerer vi å ha en luke opp før sommerferien.

Det som gjør meg enda mer bekymret er hvordan Start oppfattes blant publikum. Det er jo snart ikke folk igjen på Sør Arena. Katastrofesesongen i fjor tæret på tilliten til Steinar, naturlig nok. Folk forventer at Start skal dominere og vinne kamper i OBOS. Og det bør de gjøre også, tatt i betraktning hvilke ressurser man har tilgjengelig. Start har en lang vei igjen å gå for å vinne tilbake publikum, det skjer ikke på den måten de spiller nå.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Fredrikstad gjør det sportslig enda dårligere enn oss, men de trekker flere tilskuere. Resultater er mye, men ikke alt. Her må Start-administrasjonen ta tak og den nye direktøren får en stor jobb med etter at Brandsdal har gjort en slett jobb over lang tid.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Opdal gjør enkelte kanonredninger en mot en, men i år er tabbekvoten overoppfylt før sesongen er halvspilt.
    Opdal har ikke hatt noen god vår. Men jeg kan tilgi og akseptere ærlige feil. Da er det langt mer provoserende det Robstad driver med i forkant av scoringen. Dessuten synes jeg det er litt besyndelig at kapteinen føler så sterkt behov for å frikjenne seg selv.

Start står med fire tap på fem kamper. Da snakker vi trend og formsvikt. Så kan man innvende at laget hadde muligheter og til dels fortjent å få med seg bedre resultater fra denne perioden. Og prestasjonsmessig er det kanskje ikke det store steget ned. Det mangler litt energi sammenlignet med innledningen. Forøvrig er vel den store forskjellen at Start ikke lenger scorer på første sjanse i kombinasjon med laget heller ikke slipper billig fra det bakover på banen. Da blir 4-0 mot Åsane fort til 0-1 mot Strømmen.

Så blir det spennende å se om laget har bouncebackability, eller om den vanskelige bortekampen mot Levanger forlenger nedturen. Heldigvis venter to walkovers deretter, så utgangspunktet for høsten blir nok uansett tilfredsstillende.

Men med de to siste tapene har Start skuslet bort en fin mulighet til å langt på vei kvitte seg med noen av sine antatt tøffeste opprykksrivaler. I tillegg har man nok kvittet seg med siste rest av tillit i landsdelen. Det var nå Start skulle begynne å vinne tilbake fansen som gikk tapt i tidenes tapsrekke i eliteserien gjennom fint spill og solide resultater på nivå 2. Formsvikt og flaue tap mot Fløy og Strømmen er absolutt det siste denne klubben trenger akkurat nå.

Lignende tråder

1. 26.Serierunde: STRØMMEN - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 12
    Siste innlegg: 10-01-2017, 22:16
  2. 19.Serierunde: Strømmen - Start
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 16
    Siste innlegg: 08-26-2012, 23:32
  3. 19.Serierunde: Strømmen - Start
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 16
    Siste innlegg: 08-26-2012, 23:32
  4. 5.Serierunde: Start - Strømmen